کالدرون چه تیمی را از برانکو تحویل گرفت؟

سایت بدون -گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد. وی با ۵۹ سال سن، سابقه مربیگری در
۱۱ تیم و کار با بیش از ۲۰۰ فوتبالیست را دارد؛ فوتبالیست‌‌‌هایی در سطح لالیگا یا با تجربه بازی در جام‌جهانی و مسابقات قاره‌‌ای. او حالا به تهران آمده تا هدایت پرسپولیس را در دست بگیرد؛ تیمی که
۴ فصل اخیر را با کسب پیروزی، جام و افتخار به پایان رساند و اکنون دوران پسا برانکو را از سر می‌گذراند. کالدرون در شرایطی به عنوان سرمربی پرسپولیس به تمرین این تیم می‌رود که لیست سرخپوشان تقریبا تکمیل شده و بعید است تا شروع لیگ جز ۳-۲ تغییر در آن به‌وجود بیاید. در چنین شرایطی اما ازدحام بازیکن در فهرست تیم پرسپولیس، نگرانی را برای هر بازیکنی به‌وجود می‌آورد تا از سوی سرمربی جدید در لیست مازاد قرار بگیرد.
۱۴ پرسپولیسی در موقعیت شاگردان فرگوسن
در سال ۲۰۱۳ وقتی فرگوسن از سمت سرمربیگری منچستریونایتد کناره‌‌‌گیری کرد و بازنشسته شد، خیلی از بازیکنان شرایط ویژه‌ای داشتند. پل اسکولز، رایان گیگز و… هیچ‌گاه مربی‌ای جز فرگوسن را در سطح حرفه‌ای و باشگاهی تجربه نکرده بودند. فان پرسی، شینجی کاگاوا و چند بازیکن دیگر به امید تداوم حضور فرگوسن با شیاطین سرخ قرارداد بسته بودند. بنابراین جدایی سرالکس برای هر دسته از این بازیکنان، شوک بزرگی محسوب می‌شد. حالا در پرسپولیس هم وضعیت به همین شکل است. ۱۴ بازیکن یا به عبارت دقیق‌تر، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سروش رفیعی، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری، مهدی شیری، محسن ربیع‌خواه، بوژیدار رادوشوویچ، شایان مصلح، سیامک نعمتی، مهدی شریفی و آدام همتی تاکنون هیچ مربی‌ای جز برانکو را در پرسپولیس بالای سر خود ندیده‌‌اند و حالا به محض حضور کالدرون در تمرین از خود خواهند پرسید آیا جزو برنامه‌‌های او هستند؟ همچنین فصل گذشته بازیکنانی نظیر کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده در حالی قرارداد خود را تمدید کردند که مطمئن بودند برانکو در لیگ نوزدهم نیز با پرسپولیس خواهد ماند. خریدهای جدید نظیر ترابی و سروش نیز چنین اعتقادی داشتند، البته طبیعتا هیچ‌ کس از حضور در پرسپولیس حتی بدون برانکو نیز ناراحت نخواهد بود اما به هر حال برنامه آنها روی کار با ایوانکوویچ بود و طبیعتا این موقعیت، «ویژه و غیرعادی» است.
فرشاد، ماهینی و ربیع‌خواه چه خواهند شد؟
در دوران ۴ ساله اخیر، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی و محسن ربیع‌خواه مهره‌‌های مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ بودند. اگر چه او رابطه نزدیکی با تمام بازیکنان داشت اما این ۳ بازیکن بیش از بقیه در کانون توجهش قرار داشتند و کمتر پیش می‌آمد آنها را کنار بگذارد اما طبیعی است که علایق گابریل کالدرون یا هر سرمربی دیگری با مرد کروات متفاوت باشد. حالا فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی و محسن ربیع‌خواه باید بیشتر تلاش کنند تا به موقعیت قبلی دست پیدا کنند. البته این بازیکنان باتوجه به کیفیت فنی و همچنین چند پسته بودن، برای هر مربی مهره‌ای کارآمد به‌حساب می‌آیند.
چه کسی خارج می‌شود؟
در صورتی که علیرضا بیرانوند و علی علیپور در جمع پرسپولیسی‌ها بمانند، لیست ۱۸ نفره بازیکنان بزرگسال جایی برای مهره جدید نخواهد داشت. همچنین عدم وجود بازیکن زیر ۲۵ سال در جمع مهره‌های بزرگسال پرسپولیس سبب شده تا آنها نتوانند استفاده لازم را از سهمیه زیر ۲۵ سال ببرند و به همین خاطر، معادله‌ای عجیب برای خریدهای جدید شکل خواهد گرفت. با توجه به گمانه‌زنی‌ها به نظر می‌رسد سرخپوشان حداقل یک مهاجم خارجی به خدمت خواهند گرفت که البته این در صورتی است که علیپور از جمع پرسپولیسی‌ها جدا نشود، بنابراین خروج یک بازیکن از فهرست، احتمالا در هفته‌‌های آتی و با نظر کالدرون انجام خواهد شد.
تمرین با انگیزه صددرصدی
با توجه به تمام این اتفاقات، تمرینات پرسپولیس در روزهای آینده با تلاش بیشتر از سوی بازیکنان همراه خواهد شد. آنها که انگیزه بالایی برای حفظ خود در تیم قهرمان دارند، امیدوارند مورد توجه گابریل کالدرون نیز قرار بگیرند و بتوانند بخشی از تیم مدافع عنوان قهرمانی باقی بمانند. به نظر شما لایک کالدرون پای عملکرد کدام بازیکنان قرار خواهد گرفت؟ آیا بازیکنان جوان که در دوران برانکو شانس کمتری برای بازی داشتند، این‌بار بیشتر به کار گرفته خواهند شد؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *