کاپیتان اسپانیا رکورددار بیشترین بازی در تاریخ این کشور شد /راموس در اندیشه ۲۰۰ بازی ملی

سایت بدون -شب رکوردشکنی کاپیتان راموس چندان برای او خوب پیش نرفت و در حالی که او به همراه اسپانیا می‌توانست شبی رویایی را برابر نروژ تجربه کند اما گلی که در واپسین ثانیه‌ها دریافت کردند کام او و هواداران لاروخا را تلخ کرد. شنبه‌شب و در ادامه رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰، اسپانیا در زمین نروژ در حالی که با یک گل پیش بود با پنالتی دقیقه ۴+۹۰ این تیم درنهایت به تساوی یک‌– یک رسید تا قطعی شدن صعودش به این تورنمنت فعلا به تاخیر بیفتد.

  به دنبال طلای المپیک

سرخیو راموس، کاپیتان اسپانیا در این دیدار برای یکصد‌و‌شصت‌ونهمین بار با پیراهن این تیم به میدان رفت تا از رکورد ایکر کاسیاس عبور کرده و بیشترین بازی ملی را به نام خود ثبت کند. او در سال ۲۰۰۵ نخستین بازی ملی‌اش را برای اسپانیا انجام داد و در این مدت دو قهرمانی یورو و یک بار فتح جام‌جهانی را به همراه این تیم تجربه کرده است. او ماه گذشته و پس از اینکه با رکورد کاسیاس مساوی کرد گفته بود که هدف ویژه‌ای را در ذهن دارد و پیش از اینکه همانند جرارد پیکه، زوج سال‌های اخیرش در اسپانیا، از تیم ملی خداحافظی کند می‌خواهد رکوردی خاص را خلق کند: «رکوردها برای شکسته شدن هستند. دوست دارم بتوانم همچنان در تیم ملی حضور داشته باشم و به رکورد ۲۰۰ بازی ملی برسم. می‌دانم که کار بسیار سختی است اما توانایی رسیدن به آن را دارم.»

راموس در این ۱۶۸ بازی موفق به زدن ۲۱ گل شده و در ۱۲۵ بازی نیز برد را تجربه کرده است. او حالا هدفی دیگر را نیز دنبال می‌کند و آن هم حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به همراه تیم ملی کشورش است. هفته گذشته این خبر منتشر شد که راموس می‌خواهد طلای المپیک را نیز به تالار افتخاراتش اضافه کند و به همین دلیل تصمیم دارد به‌عنوان یکی از سهمیه‌های بزرگسال در کنار تیم زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا که به تازگی قهرمانی اروپا را تجربه کرده‌اند راهی ژاپن شود.

البته حضور در این تورنمنت برای راموس که ۳۳ سال دارد کمی مشکل‌ساز خواهد بود چراکه او در پایان فصل باید در یورو ۲۰۲۰ حضور داشته باشد و پس از آن نیز اگر راهی المپیک شود فرصتی برای استراحت نخواهد داشت و بین دو فصل باید حضور در دو تورنمنت سنگین را تجربه کند.

  انگیزه جدید
مورنو، سرمربی تیم ملی اسپانیا در مورد تصمیم راموس می‌گوید: «من با او درباره احتمال حضورش در المپیک صحبت نکرده‌ام. به‌عنوان یک فوتبالیست این به تصمیم خودش بستگی دارد. راموس می‌خواهد ‌انگیزه و هدف جدیدی را برای خودش ایجاد کند. پس از بردن همه جام‌ها سخت است که همچنان با انگیزه باشی. او هر روز با تمام وجود در تمرینات حاضر می‌شود و هنوز هم روزهای خوبی را در پیش دارد.» راموس روز ۲۶ مارس ۲۰۰۵ در دیدار برابر چین برای نخستین بار پیراهن تیم‌ملی را پوشید که این دیدار با برتری ۳ بر صفر تیمش همراه بود. او در آن زمان ۱۸ سال و ۳۶۱ روز سن داشت و جوان‌ترین بازیکن تاریخ اسپانیا طی ۵۵ سال پیش از آن بود که البته بعدها این رکورد توسط سسک فابرگاس شکسته شد. حالا در بین بازیکنان اروپایی تنها جیجی بوفون را با ۱۷۶ بازی ملی بالاتر از خود می‌بیند و با روندی که در سال‌های اخیر داشته و اگر دچار مصدومیت جدی نشود به راحتی می‌تواند به رکورد ۲۰۰ بازی ملی هم برسد. مدافع رئال مادرید درباره رکوردشکنی‌اش می‌گوید: «رسیدن به رکوردهای شخصی در درجه دوم اولویت است و من حاضرم این ۱۶۸ بازی ملی را به راحتی با یک قهرمانی عوض کنم. به هر حال پس از سال‌ها بازی در فوتبال حرفه‌ای این رکورد پاداش خوبی محسوب می‌شود و به کسب آن افتخار می‌کنم. هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از نخستین بازی ملی‌ام، هر زمان که پیراهن تیم ملی را می‌پوشم احساساتی می‌شوم و حس و حال ویژه‌ای دارم.»

دیوید بکام، ستاره سابق رئال که زمانی با راموس در این تیم همبازی بود در پیامی در اینستاگرامش برای او نوشت: «این لحظه‌ای مهم و فوق‌العاده برای توست. می‌خواستم به مناسبت انجام صدو‌شصت‌وهشتمین بازی‌ات برای تیم‌ملی اسپانیا پیامی برایت بفرستم. عبور از رکورد کاسیاس افتخاری بزرگ برای تو و خانواده‌ات است و بسیار خوشحالم که به این رکورد رسیدی. به تو تبریک می‌گویم و برایت آرزوی موفقیت می‌کنم.»

در حال حاضر احمد حسن، دروازه‌بان معروف مصری با ۱۸۴ بازی ملی در دنیا رکورددار است و پس از او محمد الدعایه از عربستان و کلودیو سوارز مکزیکی قرار دارند. راموس با صدر این جدول تنها ۱۶ بازی فاصله دارد و اگر تا پایان سال آینده میلادی همچنان در تیم ملی حضور داشته باشد و اسپانیا در یورو ۲۰۲۰ هم بتواند به مراحل پایانی صعود کند، رسیدن به این هدف کار چندان سختی نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *