کدام ستاره ها در اکران تابستانی با هم رقابت دارند؟/ داغ روی پرده

محسن تنابنده، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، سحر دولتشاهی و آزاده صمدی با فیلم‌هایی با مضمون اجتماعی و عاشقانه در راه سینما هستند

سایت بدون – پس از پیوستن سه فیلم «تگزاس ۳»، «خجالت نکش ۲» و «عطرآلود» به چرخه اکران و فیلم «آبی روشن» و «کوچه ژاپنی‌ها» که از امروز در سینماها به نمایش درمی‌آیند، سه فیلم جدید نیز در نوبت اکران قرار گرفتند. به زودی «روزی روزگاری آبادان»، «یادگار جنوب» و «روایت ناتمام سیما» که اولین‌بار در دوره‌های سی‌ونهم و چهل‌ویکم جشنواره فجر رونمایی شدند نیز رنگ پرده سینما را خواهند دید. کدام ستاره‌ها به زودی با این آثار به سینما می‌آیند؟

ادامه درخشش با «روزی روزگاری آبادان»
آخرین‌بار فروردین ۱۴۰۲ بود که با فیلم «جنگ جهانی سوم» اثر هومن سیدی و یک نقش متفاوت روی پرده سینماها دیده شد. محسن تنابنده پس از حضور تحسین‌برانگیزی که در این فیلم داشت، حالا با یکی دیگر از بهترین بازی‌های کارنامه خود در راه سینماست. تنابنده در فیلم «روزی روزگاری آبادان» اثر حمیدرضا آذرنگ نقش مردی بزرگ‌تر از سن و سال حقیقی خود را ایفا کرده است. او در این فیلم نقش پدر معتاد یک خانواده به نام «مصیب» را برعهده دارد و گریم خوب او نیز کمک کرده است تا چهره او متناسب با سن و سال این شخصیت به نظر برسد و برای مخاطب قابل پذیرش باشد. تنابنده در این فیلم بازی خوب و متفاوتی دارد که مورد توجه داوران جشنواره فجر نیز قرار گرفت. او در سی‌ونهمین جشنواره فجر برای بازی در ساخته آذرنگ، به جمع نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد راه پیدا کرد، اما سیمرغ به رضا عطاران برای بازی در فیلم «روشن» اهدا شد. فاطمه معتمدآریا دیگر بازیگری است که در «روزی روزگاری آبادان» حضور دارد. این فیلم به تاثیر جنگ بر زندگی انسان‌ها می‌پردازد.

سومین فیلم ۱۴۰۳ با یک نقش جدی
نوروز ۱۴۰۳، پژمان جمشیدی با فیلم پرسروصدای «بی‌بدن» به سینما آمد و سه ماه بعد با کمدی «تگزاس ۳» روی پرده سینما دیده شد. «بی‌بدن» در اکران نوروز دومین فیلم پرفروش بود، اما اردیبهشت‌ماه با اکران «مست عشق» و فروش خوب آن، فیلم حسن فتحی جایگاه دوم را به دست آورد. پژمان جمشیدی فعلا با «تگزاس ۳» در رتبه سوم نشسته است. او پس از این دو فیلم، با «یادگار جنوب» ساخته مشترک پدرام پورامیری و امیرحسین دوماری، بار دیگر به سینما می‌آید. جمشیدی در این فیلم نیز مانند «بی‌بدن» نقش یک شخصیت جدی و غیرکمدی را ایفا کرده است. او سال ۱۴۰۱ برای بازی در این فیلم، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در چهل‌ویکمین جشنواره فجر از آن خود کرد. انتشار تصویری از دست‌نویس بودن نام جمشیدی که به صورت ناخوانا در لوح تقدیر او نوشته شده بود، باعث شد این جایزه حاشیه‌هایی داشته باشد.

بازگشت به سینما با نقشی متفاوت
پس از حدود دو سال و نیم غیبت در سینما، فیلم «یادگار جنوب» را در نوبت اکران دارد. سحر دولتشاهی آخرین‌بار آذر ۱۴۰۰ با فیلم تحسین‌شده «آتابای» روی پرده سینما حضور داشت و بهمن ۱۴۰۲ نیز نسخه غیرقانونی فیلم «خط فرضی» با بازی او در فضای مجازی منتشر شد. این بازیگر که به تازگی با سریال محبوب «افعی تهران»، در نمایش خانگی مورد توجه مخاطبان بوده است، به زودی با فیلم «یادگار جنوب» روی پرده سینما دیده می‌شود. دولتشاهی جزو نقش‌های مکمل این فیلم است و در نقش یک زن جنوبی به نام «حرا» ظاهر شده. این بازیگر در فیلم با چالش ادای لهجه مواجه بوده و به خوبی از این چالش عبور کرده است. به طور کلی بازی سحر دولتشاهی در «یادگار جنوب» جزو بازی‌های خوب کارنامه سینمایی‌ اوست. در چهل‌ویکمین دوره جشنواره فجر که جشنواره تحت تاثیر وقایع آن سال برگزار شد، دولتشاهی برای بازی در «یادگار جنوب» به جمع نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن راه یافت، اما جایزه نصیب سارا حاتمی برای «کت چرمی» شد.

حضور دوباره روی پرده با فیلمی عاشقانه
یکی از نقش‌های اصلی «یادگار جنوب» را الناز شاکردوست ایفا کرده است. او و وحید رهبانی در نقش زوج قصه، بازیگران اصلی فیلم هستند. شاکردوست در این فیلم بازی خوبی دارد، اما نقش او در رده بعضی نقش‌های شاخص و ویژه کارنامه‌اش قرار نمی‌گیرد. «یادگار جنوب» فیلم پرستاره‌ای است، همچنین قصه‌ای عاشقانه و مخاطب‌پسند را روایت می‌کند، بنابراین برای فروش نسبتا خوب در گیشه تابستان شانس کمی ندارد. الناز شاکردوست به تازگی با فیلم «بی‌بدن» در نقش یک مادر داغدار و با بازی تاثیرگذارش، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود. این بازیگر به زودی برای اجرای تئاتر «نبرد رستم و سهراب» روی صحنه خواهد رفت تا نقش خاص و مهمی مانند «تهمینه» را ایفا کند.

بازگشت به سینما پس از موفقیت‌ سریالی
آزاده صمدی پس از موفقیت‌های اخیرش در نمایش خانگی، با فیلم «روایت ناتمام سیما» ساخته علیرضا صمدی روی پرده سینماها دیده خواهد شد. صمدی به تازگی با بازی خوب خود در سریال پربیننده «افعی تهران» و نقش سختی که در مجموعه موفق «جنگل آسفالت» به عنوان زنی معتاد برعهده داشته، توجهات را به خود جلب کرده و تحسین مخاطبان را برانگیخته است. آزاده صمدی در «روایت ناتمام سیما» نقش زنی را ایفا کرده که در ارتباط با همسر خود دچار مشکل می‌شود و یک اتفاق زندگی آرام آن‌ها را به هم می‌ریزد. این فیلم در چهل‌ویکمین جشنواره فجر رونمایی شد و موفقیتی به دست نیاورد. آزاده صمدی نیز در «روایت ناتمام سیما» نقش پرچالشی برعهده نداشته و متناسب با کاراکتر خود بازی قابل قبولی داشته است. این بازیگر آخرین‌بار اواخر سال ۱۴۰۱ با کمدی «خط استوا» در سینما حضور داشت، اما این فیلم با استقبال مواجه نشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «شکسته نفسی»

سایت بدون – انسان در حالت عادی دارای غروز است و می خواهد خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *