کریستیانو در تورین گیر افتاده است/هیچ‌کس رونالدو را نمی‌خواهد



سایت بدون – کریستیانو رونالدو ناراحت است. او ناراحت است از تردیدهایی که درباره آینده‌اش وجود دارد. ناراحت است از اینکه گلزنی‌اش کم شده و ناراحت است از اینکه یوونتوس کار خودش را در رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا سخت می‌کند.
ناکامی‌های اخیر او چهارشنبه پیش بیشتر شد وقتی مشخص شد در یک لحظه کلیدی، پاشنه آشیل تیم است و روی ضربه ایستگاهی پارما از خودش ضعف نشان داد تا میهمان در تورین به گل اول بازی برسد. وقتی ماه گذشته در بازی با پورتو در برابر ضربه ایستگاهی حریف پشتش را کرد تا تیم گل بخورد و از لیگ قهرمانان حذف شود، او را به خیانت متهم کردند.
مقابل ضربه آزاد پارما هم می‌خواست از صورتش محافظت کند و اگرچه در نهایت تیمش به پیروزی ۳ بر یک رسید تا امیدهایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تقویت شود اما سرخوردگی رونالدو پایان ندارد و او حس می‌کند در تورین گیر افتاده است.
تردید درباره آینده او افزایش یافت وقتی یوونتوس از یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. آیا اشتباه کردند که تیم را حول محور او ساختند و بستند؟ آیا تمام پول باید به یک بازیکن ۳۶ساله برسد وقتی در پست‌های دیگر تیم نیاز شدید به حمایت و تقویت دارد؟ این بخشی از سؤالاتی بود که به رونالدو مربوط می‌شد.
قرارداد رونالدو که بر اساس آن سالانه ۳۱میلیون یورو دستمزد می‌گیرد، تا تابستان آینده اعتبار دارد و حالا که به ۱۲ ماه پایانی نزدیک می‌شود، حالت معمولاً پرشور او به عصبانیت تبدیل شده است. بعد از برد ۳ بر یک مقابل جنوا، رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند رونالدو از چندتا هم‌تیمی‌هایش از جمله جورجو کیلینی و فدریکو کیزا به‌خاطر پاس‌های بدشان خشمگین بوده. همچنین از دروازه‌بان تیم، وویچیک شزنی عصبانی شده که به‌خاطر روی زمین افتادن یک نفر از بازیکنان حریف توپ را به بیرون انداخته و به او گفته: «۱۰ نفر دیگرشان هستند، باید حمله کنیم.» در پایان این بازی، پیراهنش را به زمین پرتاب کرده اما مدعی شده به درخواست پسر توپ‌جمع‌کن این کار را کرده.تعهد ستاره پرتغالی در بازی با پارما یک‌بار دیگر زیر سؤال رفت و آندره‌آ پیرلو بعد از بازی گفت شاید دیگر رونالدو در دیوار دفاعی قرار نگیرد. یوونتوس اگرچه پارما را برد اما شب خوبی برای رونالدو رقم نخورد و کسی که در ۱۲۷ بازی برای یوونتوس ۹۷ گل زده، در دو بازی آخرش -بدون در نظر گرفتن بازی دیروز با فیورنتینا- گل نزده. او همچنین به‌خاطر ضربه بیهوده به توپ بعد از اعلام خطا به نفع حریف کارت زرد گرفت. از وقتی رونالدو به ایتالیا آمده، آوریل (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت) ماه خوبی برایش نبوده، مثل اینکه شارژ باتری‌اش در لحظات حساس فصل تمام می‌شود. پیرلو اوایل این ماه گفت: «کریستیانو عصبانی است چون نتوانسته گل بزند و برای بازیکنی مثل او این ناراحتی طبیعی است.»
اما اگر رونالدو بخواهد در این تابستان یوونتوس را ترک کند، به کجا می‌تواند برود؟
واقعیت این است تیم‌هایی که بتوانند دستمزد او را بپردازند و آن سطح از رقابت که او انتظار دارد را برایش فراهم کنند، زیاد نیستند. مارکا گزارش داده رونالدو می‌تواند به تیم سابقش منچستریونایتد برود و در عوض پل پوگبا به یوونتوسی برود که بهترین سال‌های بازی‌اش را در آن سپری کرده. گاتزتا حتی نوشته رونالدو حاضر است دستمزد خود را کاهش دهد تا این انتقال را تسهیل کند.
بازگشت به رئال‌مادرید یکی از گزینه‌ها بود اما فلورنتینو پرس رئیس باشگاه که به‌خاطر مسائل مربوط به سوپرلیگ بشدت تحت فشار است، در صحبت‌های چهارشنبه خود آن را رد کرد. رئال همچنان به کیلیان امباپه و ارلینگ هالند علاقه‌مند است و وقتی باید چنین دستمزد گزافی را به یک بازیکن ۳۶ساله بدهی، چرا به گزینه‌های دیگر با آینده روشن اعتماد نکنی. رفتن امباپه به رئال‌مادرید جای خالی در کنار نیمار در پاری‌سن‌ژرمن را ایجاد می‌کند اما اگر آنها هم او را نخواهند، باید قبول کرد رونالدو در تورین گیر افتاده تا تابستان آینده که قراردادش تمام شود.
قابل انکار نیست که دستمزد نجومی رونالدو روی فعالیت یوونتوس در فصل نقل‌و‌انتقالات تأثیر گذاشته و آنها خوشحال می‌شوند اگر نام او از فهرست دستمزد کم شود. اما اگر مجبور شود بماند حداقل مربی‌اش از داشتن او خوشحال خواهد بود. پیرلو گفت: «به رفتن او فکر نمی‌کنیم، یک سال دیگر قرارداد دارد و خوشحال می‌شویم اگر در تیم ما ادامه دهد. تمرکز ما این است که بهترین پایان را برای این فصل رقم بزنیم. رونالدو فصل خیلی خوبی داشته و پارسال هم واقعاً عالی بود.»

آلویس کانیاتزو

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *