کریم بنزما، بنز نه که بولدوزر زیدان و رئال مادرید است

سایت بدون – از زین‌الدین زیدان در دو دوره حضورش در رئال این انتقاد شده که هوشمندی تاکتیکی لازم را ندارد. نمی‌توان تردیدی در موفقیت این مربی فرانسوی داشت؛ او سه بار فاتح لیگ قهرمانان شده و در فصل ۱۷-۲۰۱۶ هم دوگانه را فتح کرده است اما او را متهم می‌کنند که بیشتر خوش‌شانس است تا اینکه مسیر مشخصی به سمت قهرمانی ساخته باشد.
زیدان بیشتر به دنبال مدیریت بازیکنان است تا اینکه نوآوری تاکتیکی فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما او در این فصل در این زمینه دو گام به جلو برداشته است.
رئال در دفاع بهتر شده و بهترین خط دفاعی اروپا را دارد. آنها بار دیگر تیمی مدعی شده‌اند و این را با برتری یک بر صفر در دربی مادرید مقابل اتلتیکو نشان دادند.
این پیروزیای بود که باعث شد آنها این هفته هم صدرنشین لالیگا بمانند. اتلتیکو، رقیب آنها هم فاصله زیادی تا صدر جدول دارد و ۱۳ امتیاز کمتر از رئال کسب کرده است. آنها پنج بازی است که نبرده‌اند.
زیدان در این بازی ترجیح داد که نفرات زیادی را در خط میانی به کار بگیرد. او در سوپرجام اسپانیا که اخیراً برگزار شد هم از همین روش استفاده کرده بود. در نیمه اول، هر دو تیم پراشتباه بودند و هر دو تیم به سمت دروازه حریف حمله می‌کردند. سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید دو فرصت خوب گل‌زنی داشت که آنها را از دست داد.
در سمت دیگر، ویتولو و آلوارو موراتا برای خط دفاعی مادرید دردسر می‌ساختند. ویتولو یک بار به محوطه جریمه زد و توپ را برای آنخل کوریا فرستاد و ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.
ویتولو خودش هم یک بار توپ را با ضربه‌ای زمینی به سمت دروازه زد که تیبو کورتوا آن را مهار کرد.
در یک صحنه هم به نظر می‌رسید کاسمیرو روی موراتا خطای پنالتی مرتکب شده است اما داور اعتقادی به این موضوع نداشت. اتلتیکو به این ترتیب کنترل بازی را در آن دقایق در دست گرفته بود.
آنها داشتند بهتر ظاهر می‌شدند و زیدان بین دو نیمه تصمیم گرفت که اوضاع را برگرداند. او دو تعویض انجام داد، کاری که به‌ندرت می‌کند. او در این فصل حتی یک بار هم بین دو نیمه تعویضی نکرده بود.
تونی کروس و ایسکو بیرون آمدند و وینیسیوس جونیور و لوکاس واسکس به زمین رفتند. سیستم تغییر کرد و حالا رئال می‌توانست در عرض باز شود و از تزلزل مدافعان کناری اتلتیکو، رنان لودی و شیمه ورسالیکو، نهایت استفاده را داشته باشد.
این کار او جواب داد. مادرید قوی ظاهر شد و فده والورده شوتی زد که یان اوبلاک مهار کرد. سپس کریم بنزما در دقیقه ۵۴ قفل دروازه‌ها را شکست. وینیسیوس تازه‌وارد بود که حرکت را شروع کرد. او دریبلی خطرناک زد و توپ را به مدافع چپ تیم، فرلان مندی سپرد. مندی هم توپ را در سینی تقدیم به بهترین گل‌زن مادرید کرد تا او کار را تمام کند؛ ارتباط فرانسوی.
وینیسیوس پس از بازی گفت: «لوکاس و من واقعاً خوب ظاهر شدیم و بازی را تغییر دادیم.» او به این اشاره کرد که تصمیم مربی چه تاثیری روی بازی گذاشت.
دیه‌گو سیمئونه، یانیک کاراسکو را به زمین فرستاد و او در دوره دوم حضورش در اتلتیکو، اولین بازی‌اش را تجربه کرد. این بازیکن بلژیکی در همان دقایق بهتر از کل تیم اتلتیکو در یک ساعت اول بازی عمل کرد اما به نظر نمی‌رسید که اتلتیکو بتواند رخنه‌ای در دیوار تیم زیدان پیدا کند.
قهرمانی در سوپرجام اولین نشانه آن بود که رئال مادرید می‌خواهد در این فصل موفق باشد و این بازی هم دومین نشانه بود. آنها بار دیگر تبدیل به تیمی قدرتمند شده‌اند.
رئال در لیگ از سال ۲۰۱۲ نتوانسته بود در خانه خودش اتلتیکو را ببرد. این پیروزی نشان می‌دهد که وضعیت آنها چگونه است و البته اتلتیکو چه شرایطی دارد. اتلتیکو در بدترین اوضاع خود در دوران سیمئونه به سر می‌برد. رئال البته زمان آن را ندارد که به آینه عقب نگاه کند. آنها حالا تمام تمرکزشان را روی بازی با رئال سوسیداد در جام حذفی گذاشته‌اند.
ماشین زیدان توقف ندارد و تردیدی نیست که این بار خود اوست که پشت فرمان نشسته است.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *