کسی بارسلونا را مجبور نکرده بود/دمبله شایسته این رفتار نیست

سایت بدون- رابطه بارسلونا و عثمان دمبله خراب‌تر از آن شده که قابل اصلاح باشد تا جایی که ماتئو آلمانی، مدیر فوتبال باشگاه تأیید کرده به‌دنبال فروش این بازیکن هستند و دمبله در شبکه‌های اجتماعی پاسخ سختی داده. او گفته به خاطر یک تهدید جا نمی‌زند و انتقاد کرده از اینکه باشگاه در این موقعیت رفتار بسیار نامناسبی داشته و نمی‌توان با او موافق نبود. دمبله شایسته چنین رفتاری از سوی بارسلونا نیست اگرچه او اشتباهاتی در مسیر قراردادش داشته که تا خرداد آینده اعتبار دارد.
او گاهی کم‌کاری کرده بخصوص در زمین و با متخصص تغذیه باشگاه همکاری لازم را نداشته اما بدشانس هم بوده. هیچ بازیکنی نمی‌خواهد مصدوم شود، دمبله باشگاه را مجبور نکرده که دومین خرید گران‌قیمت تاریخش شود تا جای نیمار را بگیرد وقتی به پاری‌سن‌ژرمن رفت.
دمبله آنقدر برای کاتالان‌ها وسوسه‌انگیز بود که هر کاری برای انتقالش از بوروسیادورتموند انجام دادند. اما از جایگاه فوتبالی، بارسلونا هیچ چیز از دمبله به دست نیاورد و حالا که باشگاه به این بحران مالی خورده، پولی که بابت او داده‌اند، بیشتر به چشمشان آمده است. اما از بیرون که نگاه می‌کنیم، مثل این است که باشگاه می‌خواهد همه ناراحتی‌اش برای این قرارداد را تلافی کند. خوان لاپورتا و دستیارانش علیه دمبله که یکی از نامحبوب‌ترین بازیکنان تیم در میان هواداران است، هر کاری می‌کنند تا جایی که این فرانسوی گفته در برابرش کمپین راه انداخته‌اند. بارسلونا حق دارد نخواهد دمبله را در تابستان مفت از دست بدهد اما بهتر بود به روشی صحیح برای فروش او در ژانویه تلاش کند. جالب است، حالا نمی‌خواهند او را از دست بدهند در حالی که در دو تابستان گذشته تمام تلاششان را برای بیرون کردنش از باشگاه کرده بودند. منچستریونایتد او را در مهرماه سال گذشته قرضی می‌خواست که به خاطر کووید ۱۹ مهلت نقل و انتقالات افزایش یافته بود. بعد از آن تیم‌های دیگر هم آمدند اما دمبله می‌خواست در بارسلونا موفق شود. بارسلونا از نظر قانونی نمی‌تواند دمبله را مجبور به قبول پیشنهاد کند، بارسلونا نباید بچگانه رفتار کند. کسی مجبورشان نکرده بود چنین پولی برای او بدهند، کسی مجبورشان نکرده بود مربی‌هایی را استخدام کنند که علاقه‌ای به وینگر نداشتند تا اینکه ژاوی آمد و حالا خیلی دیر است.
باشگاه‌های فوتبال غالباً شفاف نیستند و این هواداران را آزار می‌دهد. معلوم است که بارسلونا می‌خواهد هر طور شده پولی بابت دمبله بگیرد و از دستمزدش خلاص شود. هر نمایشی برای اینکه دمبله را می‌خواهند برای فریب هواداران است. غیرمنصفانه است اگر این بازیکن را چهره بد این سناریو جلوه دهند، دمبله شایسته این رفتار نیست.
منبع: مارکا

مقصد دمبله کجا خواهد بود؟
عثمان دمبله هفته‌های عجیبی را در بارسلونا پشت سر گذاشته است. ژاوی چند هفته پیش گفت او می‌تواند بهترین بال دنیا باشد، ولی حالا باشگاه به او در خروج را نشان داده است. قرارداد دمبله در تابستان منقضی می‌شود و مذاکرات بارسا با موسی سیسوکو، ایجنت او، بی‌نتیجه مانده است. شاید در تابستان، پاری سن ژرمن به سراغ جذب او برود، چرا که کیلیان امباپه از این باشگاه جدا خواهد شد. اگر دمبله بخواهد، پاریسی‌ها ممکن است او را همین حالا قرض بگیرند. او می‌تواند تیم بحران‌زده نیوکاسل را هم بهبود بخشد. لیورپول هم او را زیر نظر دارد و یورگن کلوپ این بازیکن را می‌پسندد. چلسی هم گزینه دیگری برای این بازیکن است و حاضر است که او را تا پایان فصل قرض بگیرد، هرچند که مشخص نیست آنها حاضر شوند قرارداد او را دائمی سازند. منچستر یونایتد نیز در تابستان جیدون سانچو را خرید و به این ترتیب، نیازی به دمبله ندارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *