ا سایت بدون -مهمترین موضوع در هر استارتآپ مشتری است. ممکن است یک کسبوکار بتواند محصولی عالی بسازد اما اگر مشتری نداشته باشد عملا چیزی نخواهد داشت. مشتری عامل حرکت چرخه اقتصادی در کسبوکار است. هر چقدر نیازهای مشتری بهتر شنیده و پاسخ داده شوند، شانس موفقیت استارتآپ بالاتر خواهد رفت.
یکی از راههای تعامل با مشتری بخش پشتیبانی است. ممکن است مشتریان بهواسطه مشکلی در فرآیندها یا نیازی که در محصول وجود ندارد نیازمند تماس با ارائهدهنده محصول باشند. زمانی که مشتری با واحد پشتیبانی تماس میگیرد توجه به نکات زیر ضروری است:
به خواسته مشتری خوب گوش دهید.
سعی کنید مشکل را دقیقا شناسایی کنید و تا تفهیم کامل مشکل، مکالمه را تمام نکنید.
به مشتری دروغ نگویید و او رابا وعدههای نامشخص سردرگم نکنید.
تماسها را مستندسازی کنید، زیرا تاریخچه تماسها و فعالیتهای انجام شده برای مشتری مستندات ارزشمندی هستند.
به تمام بخشهای محصول اشراف داشته باشید تا بدانید چه مشکلی را از چه کسی پیگیری کنید.
به روز باشید و اطلاعاتتان نسبت به محصول را در تازهترین وضعیت نگه دارید.
از اطلاعات کاربران مراقبت کنید و در حفظ امنیت اطلاعات بکوشید.
داشتن یک واحد پشتیبانی خوب، به جلب رضایت مشتریان و پاسخگویی منجر میشود. پیگیری و تجزیه تحلیل نیازهای مشتریان به بهینهسازی محصول و رشد کمک و مسیر سرمایهگذاری را مشخص کند. یکی از راههای سنجش عملکرد استارتآپ، نظرات مشتریان است. تلاش واحد پشتیبانی ایجاد تجربه و ذهنیت مثبت در مشتری است که میتواند موفقیت استارتآپ را تسهیل کند.
بسته به نوع استارتآپ، واحد پشتیبانی متفاوت خواهد بود. مثلا اگر به افراد خدمات دهد ممکن است تماسهای پشتیبانی بیشتری نسبت به خدمات سازمانی داشته باشد. همچنین ممکن است نیازمند پشتیبانی شبانهروزی باشد. بسته به نوع استارتآپ و بودجه و حجم کار، واحد پشتیبانی تغییر میکند. معمولا پشتیبانی به شکلهای زیر انجام میشود:
بخش پشتیبانی در وبگاه یا نرمافزار همراه (فرم تماس)
گفتوگوی آنلاین در وبگاه یا نرمافزار همراه(چت)
پشتیبانی تلفنی (واحد پشتیبانی در استارتآپ)
پشتیبانی تلفنی (برونسپاری ـ استفاده از مرکز تماس)
پشتیبانی حضوری
یکی از ایدههایی که استارتآپها برای نزدیکشدن تیمهای مختلف (مثلا محصول یا مارکتینگ) به مشتریان انجام میدهند، پاسخگویی به مشتری در واحد پشتیبانی توسط افراد این تیمهاست. وقتی افراد تیم با مشتریان از نزدیک صحبت میکنند بهتر میتوانند نیازهای آنها را درک و شناسایی کنند.
برچسباستارت آپ بدون سایت بدون واحد پشتیبانی
مطلب پیشنهادی
ریشه و داستان ضرب المثل «قاپ قمارخونهاست»
سایت بدون- قاپ یکی از ۲۶ استخوان پای گاو و گوسفند است که به شکل …