گزارشی از وضعیت پله در آستانه مرخصی از بیمارستان/حال من خوب است


دختر پله: این روند بهبودی برای مردی به سن او طبیعی است؛ آن هم پس از عملی که داشت. اوضاع گاهی به این ترتیب می‌شود که دو گام به جلو و یک گام به عقب برمی‌دارد. پنجشنبه او خسته بود و یک قدم به عقب برداشت اما امروز دو قدم به جلو رفت

سایت بدون – پله، اسطوره برزیلی، تصویری از مشت گره‌کرده خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و گفته هر روز حالش بهتر می‌شود. این اسطوره ۸۰ساله فوتبال در بیمارستان بستری شده است.
او چندی پیش به بیمارستان رفته بود تا توموری که در روده بزرگش قرار داشت را بردارند و تنها سه روز پس از مرخص شدن، به بیمارستان برگشت. پله با انتشار تصویر خود در کنار دو پرستار و روی ویلچر نوشته است: «همانطور که می‌بینید، دارم بابت شادی از اینکه هر روز بهتر می‌شوم، مشت در هوا تکان می‌دهم. حال خوب بهترین دارو است و من حال بسیار خوبی دارم. من پیام‌های پرمهر زیادی دریافت کرده‌ام و قلبم سرشار از سپاسگزاری از شماست. از همه کادر درمان فوق‌العاده بیمارستان آلبرت اینشتین تشکر می‌کنم!»
حال جسمانی او در وضعیت پایدار است. او پس از ترک بیمارستان دچار مشکل تنفسی شده بود، به همین دلیل به بیمارستان برگشت و برای مدتی کوتاه به بخش مراقبت‌های ویژه برده شد. با این حال ویدئویی هم از او منتشر شده که در آن، در بیمارستان دارد ورزش می‌کند و روحیه خوبی دارد.
کلی ناسیمنتو، دختر او، تصویری از پدرش در اینستاگرام منتشر کرده و نوشته: «خانواده اینستاگرامی ما، من دیدم خبرهایی که می‌دهم را لایک می‌کنید. این هم خبر امروز. او اول با فیزیوتراپیست برجسته، آدریانو باروکو، تمرین کرد و کلی و فلاویا از تیم «نمایش کلی و فلاویا» هم همراهش بودند. او سپس با این پرستار فوق‌العاده، لئو سانتیاگو، به مراقبه و ذن پرداخت. امروز او دو قدم به جلو برداشت! از همه شما ممنونیم که عشق خود را نشان می‌دهید و پیام می‌فرستید.»
در ویدئوی منتشرشده، پله در حالی که سوار بر دوچرخه تمرینی است، مشت بر هوا می‌کوبد. ماجرا این است که او پاهایش را تکان می‌دهد و دخترش، کلی می‌گوید: «دستانت را تکان بده، دستانت را تکان بده» و پدرش هم در واکنش به او این کار را انجام می‌دهد.
پله پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود حالش خوب است، هرچند در دوران نقاهتش یک گام کوچک به عقب برداشته است.
او که قهرمان سه دوره جام‌جهانی است، همچنین برای فالوئرهایش نوشته که بستگانش از او در بیمارستان عیادت کرده‌اند و او هر روز به لبخند زدن ادامه می‌دهد: «دوستانم، من دارم خیلی خوب روند بهبودی را طی می‌کنم. امروز اعضای خانواده به عیادتم آمدند و من همچنان هر روز لبخند می‌زنم. از همه شما ممنونم بابت عشقی که به من ابراز می‌کنید.»
کلی ناسیمنتو هم تصویری از خودش و پدرش منتشر کرده تا به طرفداران اطمینان دهد که پدرش در مسیر بهبودی است. او در کپشن این تصویر نوشته است: «این روزها در سراسر دنیا اضطراب بسیاری موج می‌زند و ما نمی‌خواهیم این استرس را بیشتر کنیم. این عکس را همین الان گرفته‌ام. او جلیقه پوشیده چون اینجا در سائوپائولو هوا سرد شده و او اذیت می‌شود! او دارد مسیر بهبودی را خیلی عالی می‌پیماید و طبق روند معمول پیش می‌رود. قول می‌دهم که خوب می‌شود! این را که می‌گویم او دوست نخواهد داشت و به او هم چیزی نگویید، اما او یک جنتلمن است. این روند بهبودی برای مردی به سن او طبیعی است، آن هم پس از عملی که او داشته. اوضاع گاهی به این ترتیب می‌شود که دو گام به جلو و یک گام به عقب برمی‌دارید. پنجشنبه او خسته بود و یک قدم به عقب برداشت. امروز او دو قدم به جلو رفت! من می‌خواهم بار دیگر و برای همیشه از تیم درخشان بیمارستان اینشتین تشکر کنم و سپاسگزاری بسیاری از انرژی خوبی داشته باشم که شما می‌فرستید.»
پله در سال‌های اخیر دچار مشکلاتی از نظر سلامتی بوده است و در سال ۲۰۱۵ هم پروستاتش را عمل کرد. او در آن زمان در عرض شش ماه دوبار به بیمارستان رفت.
اسطوره فوتبال برزیل در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل عفونت ادراری در بیمارستان بستری شد. در فوریه ۲۰۲۰ هم ادینیو، پسر پله، گفت که او به‌دلیل مشکل در مفصل لگن دوست ندارد خانه را ترک کند.
پله دو هفته پیش گفت در جریان آزمایش‌ها مشخص شده احتمالاً مشکلی وجود دارد، به همین دلیل بود که زیر تیغ جراحان رفت.
او هنگامی که برای اولین‌بار آی‌سی‌یو را ترک کرده بود هم از همه طرفدارانش تشکر کرد و گفت به مشکلاتش غلبه خواهد کرد: «من هر روز خوشحال‌تر هستم و کاملاً آماده آن هستم که ۹۰ دقیقه بازی کنم، به علاوه وقت اضافه.»
پله یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. او بیشترین‌ گل ملی را برای برزیل به ثمر رسانده است. پله در ۹۲ مسابقه برای تیم کشورش ۷۷ گل زده است.
او در ۱۷سالگی تبدیل به چهره‌ای جهانی شد و کمک کرد برزیل قهرمان جام‌جهانی ۱۹۵۸ شود. پله با برزیل در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ هم این عنوان را کسب کرد.
او به‌صورت رسمی ۷۵۷ گل در دوران ورزشی‌اش زده است، ولی باشگاه سانتوس که او در آن عضویت داشت، این عدد را نزدیک‌تر به ۱۰۰۰ می‌داند. به این ترتیب تنها کریستیانو رونالدو و جوزف بیسکان بالاتر از نظر مجموع گل زده او قرار می‌گیرند. همچنین او بهترین گلزن ملی در کشورهای آمریکای جنوبی بود تا اینکه لیونل مسی با هت‌تریکی که اخیراً انجام داد، از رکورد این اسطوره عبور کرد و بهترین گلزن ملی آمریکای جنوبی شد. البته مسی ۱۵۳ بازی ملی برای آرژانتین انجام
داده است.
منبع: دیلی‌میل

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *