گزارشی جالب درباره حقوق‌‌های نجومی در بارسلونا/یک چمدان پول پای هر ستاره

https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/181116214757-lionel-messi-exlarge-169.jpg

سایت بدون -نتیجه یک تحقیق درباره دستمزد دریافتی ورزشکاران نشان می‌دهد بارسلونا تا چه اندازه در پرداخت پول‌‌های نجومی به بازیکنانش، پیشتاز ورزش دنیاست.
لیونل مسی مدت‌هاست که رکورددار دریافت دستمزد در میان بازیکنان فوتبال است. او با امضای قرارداد جدیدش، سالانه ۵۰ میلیون یورو از باشگاه کاتالان دریافت می‌کند و همین قرارداد باعث شده است متوسط دستمزد بارسلونا به بازیکنانش، بالاتر از هر باشگاه فوتبالی در دنیا شود.
طبق تحقیقات انجام‌شده از سوی موسسه «Global Sports Salary Survey»، متوسط دریافتی ۲۳ بازیکن تیم اول بارسلونا، ۴۵/۱۰ میلیون یورو است. این رقم با محاسبه پاداش‌‌های باشگاه بارسلونا لحاظ شده است و تنها شامل دستمزد سالانه نیست. بارسلونا در قرارداد با بازیکنانش، بندهایی را گنجانده است که بر اساس آن و به ازای هر افتخار فردی و تیمی کسب شده، بازیکن، مبلغی را علاوه بر دستمزد ثابتش دریافت می‌کند.
متوسط ۱۰ میلیون یورو دستمزد بازیکنان تیم اول را می‌توان حیرت‌انگیز نیز دانست و مقایسه آن با دیگر باشگاه‌ها بخوبی نشان می‌دهد این باشگاه در سال‌‌های اخیر چه رشد اقتصادی مثبتی داشته است. بسیاری امضا قرارداد جدید با نایکی و کمپانی راکوتن به‌عنوان اسپانسرهای اول و دوم را در این زمینه موثر می‌دانند. بارسا ۷ سال با هواپیمایی قطر همکاری داشت اما با خاتمه آن به سمت ژاپنی‌ها رفت و به نظر می‌رسد این قرارداد، سود مالی بهتری برای‌شان به همراه داشته است.
علاوه بر امضای قرارداد جدید با مسی، می‌توان انتقال ستاره‌‌های گران‌قیمتی چون کوتینیو و دمبله را که جذب‌شان روی هم ۲۰۵ میلیون یورو هزینه در پی داشت نیز در افزایش متوسط دستمزد پرداختی بارسا تاثیرگذار دانست. بارسا تابستان امسال، آرتور ملو، ویدال و مالکوم را نیز به خدمت گرفت.
پس از بارسلونا، رئال‌مادرید قرار دارد که متوسط پرداختی به بازیکنان تیم اول این باشگاه ۸ میلیون یورو است. عدم جذب بازیکنان کهکشانی در ۳ سال گذشته و بویژه جدایی کریستیانو رونالدو را می‌توان در افت فاحش متوسط دستمزد پرداختی رئال موثر دانست.
اگر در لالیگا بارسا بیشترین دستمزد را به بازیکنان داده، در لیگ جزیره منچستریونایتد بیشتر از من‌سیتی هزینه داشته و در صدر پرهزینه‌ترین باشگاه‌های انگلیس در فصل گذشته قرار دارد.
رده‌‌‌بندی باشگاه‌های سطح اول اروپا در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بر اساس دستمزد بازیکنان به شرح زیر است:
بارسا، رئال‌مادرید، منچستریونایتد، منچسترسیتی، پاری‌سن‌‌ژرمن، یووه، چلسی، لیورپول، آرسنال
البته تحقیقات این موسسه فقط مربوط به رشته فوتبال نبوده و ۳۰۰ باشگاه ورزشی مختلف را مورد بررسی قرار داده است. پس از بارسا و رئال، در فهرست باشگاه‌ها با بیشترین متوسط پرداختی، به ۶ تیم‌ لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA برخورد می‌کنیم.
تیم‌‌های گلدن‌استیت وریرز و اوکلاهاما سیتی تندر، به ترتیب با متوسط پرداختی ۸۵/۷ میلیون پوند (۰۶/۱۰ میلیون دلار) و ۸۲/۷ میلیون پوند (۲/۱۰ میلیون دلار) سوم و چهارم هستند.
در رده‌‌‌‌بندی لیگ‌‌های ورزشی که بیشترین حقوق را می‌‌پردازند، NBA با متوسط پرداختی ۹/۵ میلیون پوند
(۵۶/۷ میلیون دلار) در سال اول است.

https://images.performgroup.com/di/library/GOAL/2d/59/2018-global-sports-salaries-survey-top-football-clubs_npytw0mt0inb1gh3tjuqdglcv.jpg?t=1343355455

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *