گزارش میرر از ستاره‌هایی که لیگ برتر انتظارات را برآورده نکردند / پوگبا، په‌په، و البته جهانبخش!

سایت بدون – تعطیلی رقابت‌های لیگ‌ برتر جزیره باعث شده هواداران از تماشای درخشش ستاره‌های محبوب خود محروم شوند. اگر مسابقات طبق روال عادی ادامه پیدا می‌کرد در این مقطع از فصل معمولا گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب بهترین بازیکن لیگ آغاز می‌شد و تقریبا نفرات مدعی این عنوان مشخص می‌شدند. نشریه میرر اما در گزارشی به سراغ ستاره‌هایی رفته که در این فصل انتظار می‌رفت نفرات تاثیرگذار تیم‌های خود باشند و عملکرد قابل‌قبولی از خود به جای بگذارند اما تا پیش از شیوع کرونا و تعویق مسابقات نتوانستند توقعات را برآورده کنند.

      از جهانبخش تا په‌په

این نشریه از هر تیم یک بازیکن را به عنوان ستاره ناموفق این فصل انتخاب کرده که از برایتون علیرضا جهانبخش این عنوان را به دست آورده است. در گزارش میرر آمده است: «گران‌ترین خرید برایتون در فصل گذشته به‌خوبی نتوانست خود را با شرایط لیگ برتر وفق دهد و سال چندان خوبی را سپری نکرد. با این حال و در شروع فصل جاری انتظار می‌رفت او بالاخره توانسته باشد با زندگی در انگلیس و بازی در لیگ برتر کنار بیاید اما باز هم این اتفاق رخ نداد. علیرضا تا اینجای مسابقات تنها ۲ گل برای تیمش زده که البته یکی از آنها ضربه برگردان فوق‌العاده‌اش برابر چلسی بود که یک تساوی خوب را برای تیمش به دنبال داشت و برایتون در آخرین دقایق آن مسابقه به این گل نیاز داشت. وقتی مسابقات فصل از سر گرفته شود، فشار روی شانه‌های او همچنان زیاد خواهد بود.»

نیکلاس په‌په، خرید جدید آرسنال در این فصل یکی‌دیگر از نفرات این فهرست است. په‌په درخششی فوق‌العاده در ترکیب لیل در فصل گذشته لیگ فرانسه داشت و همین موضوع باعث شد توپچی‌ها ۷۲میلیون پوند برای خریدش هزینه کنند اما هنوز نتوانسته حتی قسمتی از عملکرد فصل قبل خود را تکرار کند. این وینگر ۲۴ساله هنوز برای اثبات توانایی‌هایش به زمان نیاز دارد و به نظر می‌رسد زیرنظر میکل آرتتا، سرمربی آرسنال به بازیکن بهتری تبدیل خواهد شد. قطعا هواداران این تیم لندنی انتظاری بیشتر از زدن ۴ گل در طول یک فصل از گران‌ترین خرید تاریخ خود دارند.

در چلسی چند گزینه برای این انتخاب وجود داشت که درنهایت گلر اسپانیایی تیم به‌عنوان بزرگ‌ترین ناامیدی این فصل تیم معرفی شد. اگرچه انگولو کانته در فرم همیشگی خود نیست و اولیویه ژیرو هم از روزهای اوجش فاصله دارد اما کپا آریزابالاگا که عنوان گران‌ترین دروازه‌بان جهان را در اختیار دارد به‌قدری ضعیف کار کرد که فرانک لمپارد مجبور شد او را نیمکت‌نشین کند. کپا در فصل نخست حضورش در لندن نمایش بسیار خوبی داشت اما از زمان حضور لمپارد روی نیمکت چلسی عملکرد قابل‌قبولی ارائه نکرده است. پس از چند گل بدی که خورد، ازجمله اشتباه عجیبش برابر نیوکاسل که به شکست تیمش انجامید حالا ویلی کابایرو ۳۸ساله گلر اول چلسی است و حتی شایعاتی مبنی‌بر احتمال جدایی‌اش از چلسی در پایان فصل نیز مطرح شده است.  لیورپول، صدرنشین بلامنازع لیگ در این فصل به قدری خوب کار کرده که انتخاب بازیکن از میان نفرات تیم برای این فهرست کمی دشوار است اما می‌توان نبی کیتا را برگزید که از سال ۲۰۱۸ در این باشگاه حضور دارد ولی هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی پیدا کند. چند مصدومیت پیاپی باعث شد او تنها ۴ بار در ترکیب قرمزها قرار گیرد و ادامه این روند ممکن است منجر به جدایی ستاره سابق لایپزیگ شود.

     پوگبای پرحاشیه

منچسترسیتی در این فصل به‌شدت از غیبت مدافعان میانی‌اش لطمه خورد اما جان استونز حتی در زمان حضورش در میدان هم نتوانست انتظاری را که از یک مدافع گران‌قیمت می‌رود، برآورده کند. او در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به همراه انگلیس فوق‌العاده بود و در دو قهرمانی پیاپی سیتی در لیگ برتر نیز عملکردی خوب داشت اما در این فصل اعتماد پپ گواردیولا را از دست داده و حتی با جدایی کمپانی و مصدومیت ایمریک لاپورته هم کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. او در ۲۵ سالگی باید خود را به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی دنیا مطرح می‌کرد اما تنها ۹۰۴ دقیقه در این فصل فرصت بازی پیدا کرده است.

پل پوگبا در منچستریونایتد انتخاب قابل‌انتظاری است. هافبکی که پس از تابستان پرسروصدایی که داشت درنهایت در اولدترافورد ماند. با جدایی مورینیو انتظار می‌رفت پوگبا دوباره به اوج برگردد و حتی سولشر روی او به‌عنوان یک بازیکن محوری فکر می‌کرد اما حواشی زیاد و دو مصدومیت طولانی‌مدت باعث شد از میادین دور بماند. او زمانی به ترکیب تیم برمی‌گردد که برونو فرناندز در فرم بسیار خوبی است و اسکات مک‌تومینی و فرد نیز بسیار آماده هستند. به این ترتیب احتمالا کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی شیاطین سرخ خواهد داشت.

نویسنده:  سیامک خاجی،  روزنامه‌نگار

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *