گیت‌ها که برداشته شد مردم به تماشای شهرک فوق لوکس لواسان آمدند/ در بورلی هیلز ایرانی چه خبر است؟

سایت بدون -«ما چه چیزی از پولدارهای لس‌آنجلس کم داریم؟» احتمالا این سوال و جوابی که به آن داده شده، جرقه ساخت شهرک فوق لوکس «باستی هیلز» را در لواسان تهران زده است. شهرکی که هر چند وقت یک‌بار خبری درباره آن از ویلاها و آدم‌های  عجیب‌وغریبش تا ممنوعیت تردد مردم عادی به آن شنیده می‌شود.
خیلی‌ها باستی هیلز را به‌عنوان بورلی هیلز لواسان می‌شناسند. بورلی هیلز نام یک منطقه ویلایی در شمال غربی لس‌آنجلس است که از نظر موقعیت مکانی دقیقا مثل باستی هیلز خودمان است. شهرکی در دامنه کوه‌های شمال لس‌آنجلس که خبری از ساختمان‌های بلند در آن نیست، همه خانه‌ها ویلایی با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه و ابدی نسبت به شهر بزرگ لس‌آنجلس است. حالا به جای لس‌آنجلس بگویید لواسان، به جای بورلی هیلز بگویید شهرک باستی هیلز و به جای اقیانوس آرام بگویید سد لتیان! یک شهرک خصوصی که با دیوارکشی خودش را از منطقه جداکرده و برای خودش یک بهشت تمام‌عیار است با ٣۶ ویلا در ارتفاع ۲۰۰ متری نسبت به شهر لواسان، با استخر، سونا و جکوزی و بدون هیچ مزاحمت بصری که ساکنان آن از داخل استخرهای روباز و تراس‌های‌شان چشم‌اندازی ابدی و ٣۶٠ درجه سد لتیان را دارند. صاحبان معاملات ملکی‌های لواسان می‌گویند که قیمت زمین‌های این بهشت رویایی بین ٢٠ تا ٣٠‌میلیارد تومان است، ویلاها که دیگر جای خود دارد و کسی نمی‌تواند برای همه آنها یک قیمت مشخص بدهد چون هر ویلا شرایط و البته قیمت خودش را دارد.
حالا اسم باستی هیلز از کجا آمده است؟ یکی از بلوار‌های لواسان به نام بلوار باستی به این شهرک خصوصی منتهی می‌شود و تا الان ورود به این شهرک صرفا برای صاحبان املاک در این شهرک امکان‌پذیر بوده است. شاید فکر کنید باستی هیلز یک جای پرت در دامنه کوه بدون امکانات شهری باشد اما این‌طور نیست. اتفاقا با پای پیاده می‌توانید تا فروشگاه شهروند واقع در بر بلوار باستی بروید، خرید کنید و برگردید.
اگرچه ورود به این شهرک تا الان ممنوع بوده اما اهالی آن به خوبی از پس معرفی‌اش در شبکه‌های اجتماعی برآمده‌اند و صفحه‌های بچه پولدارهای تهرانی پر از عکس‌هایی است که در ویلاهای این شهرک گرفته شده اما به نظر می‌رسد که این کارها یقه اهالی را گرفته است. هفتم تیرماه نمازگزاران نماز جمعه لواسان نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه امضا کردند و در آن از او خواستند که سرزده و بدون هماهنگی به این شهرک برود تا شاهد زمین‌خواری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز آن باشد و چهارشنبه گذشته هم خبر رسید که گیت‌های ورودی این شهرک با دستور رئیس حوزه قضائی لواسانات جمع‌آوری شده است؛ اقدامی که خیلی‌ها آن را مقدمه‌ای برای سرک‌کشیدن بیشتر مسئولان به این شهرک می‌دانند. این خبر بسیاری از فعالان محیط ‌زیست را هم خوشحال می‌کند چون بارها شک و شبهه‌هایی درباره وضع زمین‌خواری و تبدیل کوه به ویلا در این شهرک سر زبان‌ها افتاده بود، حتی وقتی چند ماه بیشتر از شروع به ساخت این شهرک تازه تأسیس نگذشته بود، عده‌ای می‌گفتند که یکی از چهره‌های اقتصادی کشور با خرید یک‌میلیون متر مربع زمین در لواسان و تبدیل کاربری آن، ساخت یک مجموعه لوکس را در این منطقه کلید زده است.
چند وقت پیش هم عکس‌هایی که پسر یکی از چهره‌های اقتصادی در اینستاگرامش گذاشت دوباره اسم این مجموعه را سر زبان‌ها انداخت تا جایی که حرف‌وحدیث‌هایی درباره مالک عمده ویلاهای این شهرک که گفته می‌شد همان چهره اقتصادی معروف است، سر از رسانه‌های غیررسمی درآورد. حالا با برداشته‌شدن گیت‌های ورودی این شهرک، نه عکس‌هایی که بچه پولدارهای صاحبان ویلاها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند، بلکه ویدیوها و عکس‌هایی به بیرون درز کرده است که مردم عادی با سر زدن به این شهرک منتشر می‌کنند؛ مردمی که مانند بازدیدکننده‌ها از یک منطقه توریستی با این شهرک برخورد می‌کنند و دیدن جایی که سال‌ها درِ آن به روی آنها بسته بود برای‌شان جالب و هیجان‌انگیز است. باید دید برداشتن گیت‌ها به محدودیت و برخوردهایی با شهرک خواهد انجامید یا اهالی مولتی میلیاردر باستی هیلز می توانند رفاه و خلوت‌شان را حفظ کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «سوراخ سنبه»

سایت بدون – سنبه ابزاری بود شبیه میله که برای پرکردن تفنگ های قدیمی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *