یادداشت روز/چرا بارسلونای والورده به مشکل خورده است؟

https://www.rp-assets.com/images/news/2018/09/22/49623-large.jpeg

سایت بدون -باخت شوکه کننده چهارشنبه شب بارسلونا مقابل لگانس، ارنستو والورده را با همان مشکلی روبه‌رو کرد که سلفش، لوییس انریکه نیز داشت؛ اینکه چطور در تیمش از سیستم چرخشی استفاده کند به نحوی که بازیکنانش را برای بازی‌های حساس سرحال نگه دارد و امتیاز هم از دست ندهند. والورده برابر تیمی که از پنج بازی ابتدایی خود تنها یک امتیاز گرفته بود، به خوردی آلبا، انتخاب اولش در دفاع چپ و همچنین لوییس سوارس استراحت داد، کاری که تصور می‌شد ریسک زیادی به همراه نداشته باشد. وقتی با گل فیلیپ کوتینیو نیمه اول را با برتری به پایان رساندند همه چیز درست به نظر می‌رسید اما تیم کوچک مادریدی از نداشتن پشتوانه بارسلونا بهره برد و با زدن دو گل در ۶۹ ثانیه در نیمه دوم کار را به سود خودش تمام کرد. پاسخ والورده آوردن سوارس و آلبا به جای منیر الحدادی و توماس فرمالن بود که روی گل تساوی نبیل الظهر غافلگیر شد. او مالکوم برزیلی را هم که تابستان از بوردو خریدند و هنوز نتوانسته بود خودش را نشان بدهد به بازی آورد اما هیچ کدام از سه بازیکن تعویضی مانع از نخستین شکست فصل مدافع عنوان قهرمانی نشدند.
مهره چینی والورده یکی از دلایل این شکست غیرمنتظره عنوان شد که بخصوص بعد از تساوی ۲ بر ۲ با تیم خیرونا در ابتدای هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت؛ در آن بازی هم والورده به چند بازیکن اصلی تیم استراحت داده بود. بارسلونا در بازی ماه گذشته با رئال سوسیداد هم که به سرخیو بوسکتس استراحت داده بود، با مشکل مواجه شد اما با آوردن ستاره خط میانی‌اش ۲ بر یک به پیروزی رسید. مربی سابق اتلتیک بیلبائو فصل قبل هم مورد انتقاد قرار گرفت به این دلیل که بازیکنانش را نوبتی به کار نمی‌گیرد بخصوص اواخر فصل که قهرمانی در لالیگا قطعی به نظر می‌رسید و همین باعث خستگی ستاره‌ها و ناکارآمدی‌شان به ویژه در دیدار لیگ قهرمانان مقابل رم شد
لوییس انریکه هم در آخرین فصل کارش در بارسلونا به این دلیل که بیش از حد از سیستم چرخشی استفاده می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفت، در آن فصل بارسلونا قهرمانی لالیگا را به رئال مادرید داد که این سیستم برایش فوق‌العاده بود و تیم زین‌الدین زیدان علاوه بر فتح اسپانیا از قهرمانی‌اش در اروپا نیز با موفقیت دفاع کرد.
سیاست باشگاه کاتالان در فصل نقل و انتقالات هم بیشتر شبیه یک تمرین برای ساختن تیم است تا دست زدن به هسته مرکزی تیم که فصل قبل دوگانه لیگ و جام حذفی را برده چون هیچ یک از خریدهای جدید تیم بیشتر از یک بار در بازی‌های لیگ در ترکیب اصلی قرار نگرفته‌اند. نمی‌توان گفت برنامه باشگاه برای سیستم چرخشی تا به حال موفق بوده چون هر بار که مربی به ترکیب اصلی خود دست زده، تیمش با مشکل مواجه شده است.
منبع: رویترز

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *