یادداشت ویژه/بهترین بازیکن لیگ قهرمانان از همین حالا انتخاب شده؛لیونل مسی

http://static2.uk.businessinsider.com/image/5bb24226dde8673cb36115c2-2000/lionel%20messi.jpg

نویسنده:پیتر استانتن

سایت بدون -تشخیص بهترین تیم لیگ قهرمانان این فصل سخت است چون دو بازی بیشتر انجام نشده اما همه می‌دانیم بهترین بازیکن این رقابت‌ها چه کسی است. لیونل مسی به اندازه‌ای خوب بوده که ثابت کند توانایی کنارزدن رئال مادرید از باارزش‌ترین جام باشگاهی جهان را دارد. در سخنرانی پیش فصل خود که نخستین صحبت‌هایش به‌عنوان کاپیتان بارسلونا بود، تاکید بر قهرمانی اروپا بود و اینکه وقت بازگشت این جام به نوکمپ رسیده است.
البته این ماموریتی یک نفره نیست اما بعید است بارسلونا بدون کسی که بارها خودش را به‌عنوان منجی تیم مطرح کرده، به جایی برسد. در سال‌های اخیر امثال کارلس پویول، دنی آلوز، ژاوی، نیمار و آندرس اینیستا به دلایل مختلف از بارسلونا جدا شده‌اند و جانشین آنها با احترامی که برایشان قایلیم توانایی‌های متفاوتی دارند. در عین حال، ثبات رئال مادرید باعث شد این تیم به موفقیتی بی‌سابقه دست یابد و با ۱۳ یا ۱۴ بازیکن در کلاس جهانی سه فصل به موفقیت برسد.
مسی همانقدر خوب است که همیشه بوده و حالا نه تنها بهترین مهاجم که بهترین بازیساز نیز به حساب می‌آید، نمونه‌اش بازی چهارشنبه برابر تاتنهام که بارسلونا در ویمبلی به پیروزی ۴ بر ۲ رسید.
کار مسی با همه متفاوت است و در حال حاضر تنها کسی به نظر می‌رسد که می‌تواند در بهترین تیم تاریخ بارسلونا قرار بگیرد البته به اضافه سرخیو بوسکتس و جرارد پیکه. نخستین درخشش او مقابل اسپرز در دقایق ابتدایی بازی بود که نمونه‌ای از آن پاس‌های تله پاتی را به خوردی آلبا داد و لحظاتی بعد فیلیپ کوتینیو گل زد.
تعریف پاس البته حق کار او را ادا نمی‌کند. چیزی بین زمان‌بندی و بافت در پاس مسی وجود دارد که مدافع فکر می‌کند می‌تواند کنترلش کند اگرچه هر بار گزیده می‌شود. پاس مشابهی هم به لوییس سوارس داد و بعد نوبت کوتینیو بود که توپ را به راکیتیچ بدهد و او با یک ضربه استثنایی ویمبلی را به سکوت فرا بخواند.
اینکه مسی چقدر می‌دود یا چند بار توپ را لمس می‌کند، اهمیتی ندارد. فوتبال بارسلونا مثل گذشته نیست که برای کنترل و سلطه در خط میانی به مشکل می‌خورد. آنها در ضدحملات به شدت آسیب‌پذیر هستند اما وقتی توپ به مسی برسد، بی‌نهایت خطرناک می‌شوند.
در اوایل نیمه دوم هری کین یکی از گل‌ها را جبران کرد. مسی عصبانی بود، از خودش، چطور می‌توانست آرام بگیرد؟ اشتباهات باید زودتر جبران شود. میزبان باور کرده بود می‌تواند نتیجه را برگرداند، این باور وجود داشت تا وقتی که مسی، آلبا را پیدا کرد و آلبا مسی را و مسی توپ را به آن گوشه طلسم شده فرستاد. این گل سزاوارانه به دست آمد و بازی را از دسترس تاتنهام خارج کرد. اریک لاملا یک بار دیگر فاصله را به حداقل رساند اما توان زدن گل سوم را نداشتند و این خطرناک بود. برای اینکه صدای ۹۰ هزار تماشاگر حاضر در ویمبلی خاموش شود، مسی پنجمین گل این فصل خود را در دومین بازی لیگ قهرمانان به ثمر رساند. آلبا دوباره سانتر کرد، سوارس دوباره آن را رها کرد و مسی دوباره گل زد. شب بخیر.
این نبرد دو تیم برابر بود. اشتباه نکنید، بارسلونا نقاط ضعفی هم داشت اما با مسی همه چیز امکان دارد و هیچ چیز غیرممکن نیست. بنابراین اگر برایتان سخت است که قهرمان احتمالی این فصل لیگ قهرمانان را پیش‌بینی کنید، شاید باید به تیمی که او را دارد، راضی شوید.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *