یادداشت پژمان جمشیدی درباره عادل فردوسی پور/ قدیمی‌ها بهش می‌گفتن عاقبت به‌خیری


نوزدهمین جشن حافظ که شامگاه روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه برگزار شد یک اتفاق ویژه داشت؛ انتخاب عادل فردوسی‌پور به‌عنوان بهترین چهره تلویزیونی از سوی مردم. فردوسی‌پور این جایزه را از دستان پژمان جمشیدی گرفت؛ بازیگری که معتقد است فردوسی‌پور به جایگاه ویژ‌ه‌ای دست پیدا کرده است.

به عقیده من زندگی تنها و تنها یک خاطره است و هر کدام از ما با تمام فراز و نشیب‌هایی که در طول زندگی‌مان تجربه می‌کنیم در نهایت تبدیل به خاطراتی می‌شویم که به مرور زمان، حتی برای نزدیک‌ترین بازمانده‌های خودمان هم کم‌رنگ‌ و کم‌رنگ‌تر می‌شود.
به نظرم همه لذت این خاطرات در شاد بودن و خوب زندگی کردن است و هیچ سعادتی برای یک انسان بالاتر از یک روند خوشایند و یک پایان ایده‌آل نیست؛ همان که بزرگترها و قدیمی‌ها به آن می‌گفتند عاقبت به‌خیری.
بشدت با این جمله استاد کیارستمی موافقم که می‌گفتند بین ماندگاری یک اثر بعد از خودم یا طول عمر بیشتر، بی‌شک عمر بیشتر را ترجیح می‌دهم.
حالا که با توجه به این نگاه همه چیز در این زندگی‌ است و لذت بردن از آن، چقدر خوشبختند آدم‌هایی که در همین یک بار زندگی به آرزوهایشان می‌رسند و از آن مهم‌تر محبوب می‌شوند و آدم‌های دیگر عاشقانه دوستشان دارند.
پس خوش به حال کسانی که می‌توانند در فرصت کوتاهی که دارند، قلب آدم‌ها را فتح کنند و محبوب‌ترین باشند.
عادل فردوسی‌پور یکی از آن‌هاست و خوش به سعادتش.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *