یاران طارمی به جادوگر متوسل شدند/ خوبان عالم پرتغالی

این اتفاق از سویی باعث خشم هواداران باشگاه نیز شده است و آنها به این موضوع که یک جادوگر بیشترین دستمزد را در بین کارمندان باشگاه دریافت می‌کند آن هم در شرایطی که پورتو وضعیت مالی مناسبی ندارد و در تلاش است تا از طرق مختلف فیرپلی مالی یوفا را رعایت کند، به‌شدت معترض هستند.

مسعود خاموشی، روزنامه‌نگار: روزنامه آبولای پرتغال از استخدام یک جادوگر در تیم پورتو خبر داده و نوشته که این تیم برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی لیگ در این فصل حاضر شده با پرداخت حقوق ماهانه، او را به استخدام خود درآورد. این اتفاق در فوتبال پرتغال مسبوق به سابقه است و ۴ سال پیش نیز بنفیکا، یکی از رقبای پورتو در لیگ نیز چنین کاری را انجام داده بود. مادالنا آروسو نام این جادوگر است که توسط خورخه نونو پینتو داکوستا حدود ۵ ماه پیش و به‌عنوان یکی از پزشکان باشگاه استخدام شده است. حالا مشخص شده این فرد که ماهانه ۱۵ هزار یورو نیز دستمزد دریافت می‌کند درحقیقت یک جادوگر است که سال‌ها با رئیس این باشگاه در ارتباط بوده و حالا رسما به‌عنوان یکی از کارمندان پورتو مشغول به‌کار است.

این اتفاق از سویی باعث خشم هواداران باشگاه نیز شده است و آنها به این موضوع که یک جادوگر بیشترین دستمزد را در بین کارمندان باشگاه دریافت می‌کند آن هم در شرایطی که پورتو وضعیت مالی مناسبی ندارد و در تلاش است تا از طرق مختلف فیرپلی مالی یوفا را رعایت کند، به‌شدت معترض هستند.

آروسو به‌عنوان فردی شناخته می‌شود که می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و به همین دلیل پورتو با استخدام او در تلاش است تا نتایج بعدی خود در مسابقات را بداند و درصورت امکان آنها را تغییر دهد. پورتو فصل پیش قهرمانی لیگ را به اسپورتینگ لیسبون واگذار کرد و حالا در این فصل از هر طریقی تلاش می‌کند تا دوباره جام قهرمانی لیگ پرتغال را بالای سر ببرد. شاگردان سرجیو کونسیسائو در این فصل هنوز بدون شکست به کار خود ادامه می‌دهند و با گذشت ۱۴ هفته از رقابت‌های لیگ رقابتی نزدیک با اسپورتینگ در صدر جدول دارند. آنها به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به این حریف فعلا صدرنشین هستند و امیدوارند به کمک این جادوگر بتوانند این روند خود را ادامه دهند.

یاران مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا هم نمایش قابل قبولی داشتند و تا آستانه صعود به مرحله بعد پیش رفتند اما درنهایت با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول راهی لیگ اروپا شدند. این نخستین بار نیست که استخدام چنین نفراتی در فوتبال پرتغال جنجالی می‌شود. در سال ۲۰۱۷ یکی از مدیران باشگاه پورتو لوئیس فیلیپه‌ویرا، رئیس باشگاه بنفیکا را به استخدام یک جادوگر برای کمک به این تیم برای فتح رقابت‌های لیگ متهم کرد. ویرا متهم شده بود که ۶۵ هزار پوند به دکتر آرماندو انهاگا، یک پلیس محلی در گینه بیسائو پرداخت کرده تا او این تیم را قهرمان لیگ پرتغال کند. مارکوس، مدیری که این موضوع را افشا کرده بود در آن زمان گفت که این می‌تواند بزرگ‌ترین رسوایی در فوتبال پرتغال باشد و بنفیکا با استخدام یک جادوگر که می‌تواند با استفاده از نیروهای ماورایی و غیرطبیعی شریط را به سود خود رقم بزنند تلاش دارد تا خود را به مقام قهرمانی لیگ برساند. بنفیکا در آن سال فاتح لیگ و جام حذفی پرتغال شد اما درنهایت مدرکی دال بر دخالت جادوگران برای تغییر نتایج به دست نیامد. حالا با گذشت حدود ۴ سال از آن ماجرا خود باشگاه پورتو درگیر چنین رسوایی شده است که البته خود این باشگاه هم در گذشته با چنین مواردی روبه‌رو بوده است. مثلا در سال ۱۹۸۷ این شایعه وجود داشت که این باشگاه دو قورباغه در ورزشگاه وین رها کرده است تا به آنها برای قهرمانی در رقابت‌های اروپایی کمک کند. بعدها نیز بنفیکا به تلاش برای پرداخت ۱۷۰ هزار پوند به یک طالع‌بین و جادوگر برای قهرمان کردن این تیم در لیگ متهم شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *