خیال بارسلونا راحت است/مسی می‌ماند


سایت بدون – لیونل مسی ذهنی آرام و ساق‌هایی شاداب دارد و این خبر بدی است برای دو تیم دیگری که در کورس قهرمانی لالیگا حضور دارند. خوان لاپورتا متحد و رئیس سابق او دوباره ریاست باشگاه را به دست گرفته و خودش را برای نخستین تابستان در دوره جدید ریاستش آماده می‌کند و حالا مسی درباره آینده‌اش مطمئن است، درست به همان اندازه که در زمان امضای آخرین قراردادش در سال ۲۰۱۷ اطمینان داشت.
اگر مذاکرات میان لاپورتا و پدر مسی، خورخه در هفته‌های آخر این فصل درست و طبق برنامه‌‎ریزی پیش برود، او قرارداد جدید را امضا می‌کند که حداقل دو فصل دیگر اعتبار دارد و بعد از آن شاید به آمریکا برود و در لیگ جذاب شده این کشور بازی کند، البته قبل از آن یک بار دیگر شانسش را برای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امتحان می‌کند.
اگر تغییر رئیس باشگاه از نظر روانی روی او تأثیر مثبتی گذاشته، تعطیلی دو هفته‌ای قبل از ۱۰ بازی آخر فصل از نظر جسمی هم برایش خیلی خوب بوده. روزنامه آاس گزارش داده مسی در ۹۲ درصد دقایق بازی‌های تیمش در این فصل حضور داشته. فوق‌ستاره آرژانتینی تنها یک بار تعویض شده و تنها دو بار در ترکیب اصلی تیمش قرار نگرفته است.
رونالد کومان اگرچه در ابتدای فصل برنامه داشت دقایق بازی مسی را مدیریت کند اما اشتیاق او برای بازی، سطح آمادگی جسمانی‌اش و البته نیاز تیم به اینکه او در ترکیب اصلی باشد، باعث شد این فصل هم مانند تمام فصل‌های قبل باشد، مسی را نه می‌توان کنار گذاشت و نه جانشینی برایش پیدا می‌شود.
اما لغو بازی‌های مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی به معنای آن بود که مسی توانست استراحت کند در حالی که هم‌تیمی‌ها با سرعت و عجله خود را به بازی‌های ملی رساندند و بعد به باشگاه‌های خود برگشتند.
او متحول شده و می‌خواهد به آمار فوق‌العاده ۱۹ گلی که در ۱۹ بازی سال ۲۰۲۱ به ثمر رسانده، اضافه کند و از امشب و بازی با رئال وایادولید کارش شروع می‌شود.
فصل که تمام شود یا حداقل به اوج برسد و تکلیفش تا حدودی روشن شود، مسی احتمالاً پای آخرین قراردادش با بارسلونا را امضا می‌کند. قبل از آن اما اولویتش روی ۱۱ بازی باقیمانده فصل است (با در نظر گرفتن فینال جام حذفی اسپانیا که شنبه ۲۸ فروردین مقابل بیلبائو برگزار می‌شود. تیمی که شنبه شب در فینال به تأخیرافتاده فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با یک گل به رئال سوسیداد باخت).
لاپورتا با آگاهی و حساسیتی که فوتبالی‌ها باور دارند اسلافش نداشتند، به خوبی می‌داند نباید برای جلوانداختن خبر تصمیم مسی فشاری بیاورد یا خودش را به آب و آتش بزند.
چهارشنبه صبح بعد از آنکه اعلام شد مسی قطعاً می‌ماند این خبر بارها در شبکه‌های رسانه‌ای و اجتماعی اسپانیا منتشر و به اشتراک گذاشته شد که «منچسترسیتی یک بار دیگر برای جذب مسی در این تابستان اقدام نمی‌کند.»
البته کمی غیرواقعی است چون سیتی در تابستان گذشته واقعاً برای جذب مسی تلاش نکرد. مسی با پپ گواردیولا تماس گرفته بود و این احتمال برای باشگاه به وجود آمده بود که می‌توانند او را از نوکمپ بیرون بکشند. سیتی محترمانه کناری ایستاد وقتی مسی به رئیس وقت باشگاه، خوسپ ماریا بارتومئو گفت که آیا بر اساس قراردادش می‌تواند در سال آخر حضورش به‌عنوان بازیکن آزاد از تیم جدا شود. اگر او در این نبرد خاص با باشگاه به پیروزی می‌رسید، سیتی به‌عنوان بازیکن آزاد با او وارد مذاکره می‌شد. اگر در تابستان گذشته از بارسلونا جدا می‌شد، سیتی تنها باشگاهی بود که او می‌خواست به آن برود. اما سیتی هرگز وارد مبارزه با بارسا نشد و جای تعجب ندارد که اگرچه مسی در حال حاضر رسماً آزاد است که با هر باشگاه دیگری مذاکره کند، سیتی اقدامی انجام نداده و بخشی از آن به خاطر این تصور است که مسی در بارسلونا ماندنی است.
سیتی در تابستان گذشته برنامه داشت مسی را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد و در یک قرارداد بلندمدت پرداخت‌ها به او را انجام بدهد که شامل دوران فعالیت او به‌عنوان سفیر باشگاه هم می‌شد.
بارسلونا حالا برنامه مشابهی دارد به خاطر اینکه با محدودیت سقف دستمزد در لالیگا مواجه شده و قصد دارد مسی را برای آینده بلندمدت خود حفظ کند. در حال حاضر که مسی هم با بستن چنین قراردادی مشکل ندارد هرچند قبل از آن می‌خواهد دوگانه لیگ و جام حذفی را به دست آورد. سه بازی خیلی مهم در این راه است؛ یکشنبه آینده در زمین رئال مادرید، شنبه بعدش در فینال جام حذفی برابر اتلتیک بیلبائو و بعد ۱۹ اردیبهشت در نوکمپ مقابل صدرنشین فعلی لیگ، اتلتیکومادرید. سه فینال مانده، مسی آرام است و نسبت به آینده مطمئن، با ذهن و جسم آماده، بیچاره رقبای مادریدی.
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *