آیا لئوناردو داوینچی از اختلال بینایی رنج می برد؟

سایت بدون -به گزارش روزنامه ایندیپندنت، نتیجه یک پژوهش نشان داده که لئوناردو دا وینچی نقاش معروف ایتالیایی به یک اختلال چشمی مبتلا بوده و احتمالا همین عارضه باعث شده تا او تابلوهای دیدنی معروف خود را بکشد.
پژوهشگران دانشگاه لندن سیتی می گویند که او به تنبلی چشم ناشی از عیوب انکساری مبتلا بوده است. این اختلال نوعی لوچی به شمار می رود و باعث بروز دوبینی می شود.

اما پژوهشگران بر این باورند که این اختلال چشمی برای نقاشان مفید است چرا که می توانند تمرکز خود را روی سطوح نزدیک و صاف معطوف کنند.
پژوهشگران با بررسی برخی از تابلوهای داوینچی به چنین نتیجه دست یافتند چرا که او در دست نوشته های به این مساله اشاره کرده که آثار هنری تجلی گر شکل و ظاهر هنرمند هستند.

به گفته این پژوهش، یکی از چشم های داوینچی در حالت معمولی انحراف ۱۰.۳ درجه ای به خارج داشته است اما این انحراف در موقع نگاه کردن به جهت های خاصی از بین می رود.
این گزارش افزود که در کنار داوینیچی هنرمندان فراوانی به این بیماری مبتلا بودند. پروفسور کریستوفر تایلر متخصص أعصاب می گوید «هنرمندان معروفی همچون رمبراند هارمنزون وان راین و پابلو پیکاسو به لوچی یا انحراف چشم مبتلا بودند و این بیماری در میان این هنرمندان ثابت شده است.»

منبع

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *