۴ شگرد تاجرانه برای پس از کرونا

راهکارهایی برای رشد و موفقیت کسب‌وکار در شرایط اضطراری و رکود ناشی از شیوع بیماری کووید ــ ۱۹ سایت بدون – با بروز وضعیت اضطراری و فراگیر شدن ویروس کرونا، وظیفه شما به‌عنوان یک کارآفرین یا کارفرما این بود که آرامش خود را حفظ کرده و به کارمندان، مشتریان و در کل جامعه یاری دهید تا همه بتوانیم از این برهه زمانی به سلامت عبور کنیم. اگرچه این دوران اثرات منفی بر بسیاری از کسب‌وکارها به‌ویژه کسب‌وکارهای پررونق پایان سال داشته است، می‌توانید با بازنگری مجدد در کسب‌وکارتان و همچنین برنامه‌ریزی بلندمدت، ضمن حفظ آرامش و خونسردی، در مسیر رسیدن به موفقیت متمرکز بمانید و در سال پیش رو رکود ناخواسته ناشی از شیوع کرونا را جبران کنید. در ادامه با برخی از بایدها و نبایدهای دوران رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا آشنا می‌شویم. برگرفته از: INC ‌ در تبلیغات بر ویژگی‌های ایمن‌بودن محصول تأکید کنید
وقتی در شرایط عادی بخواهید برای کسب‌وکارتان تبلیغ کنید، توصیه اغلب کارشناسان این است که به سه نکته مهم در آگهی خود اشاره کنید: کاربرد محصولات یا خدمات شما برای حل یک مشکل، کمکی که محصولات یا خدماتتان به از بین بردن موانع می‌کنند و در نهایت فرصت‌های جدیدی که این محصولات یا خدمات به‌وجود می‌آورند. اما در شرایط اضطراری بهترین آگهی بازرگانی آن است که به مخاطب نشان دهد محصولات یا خدمات شما چه خطراتی را از بین می‌برد!
به‌عنوان مثال اگر شعار تبلیغاتی شما این است که «محصول ما بالاترین کیفیت را دارد»، در شرایط اضطراری باید آن را به «محصول ما کمترین ضرر را دارد» تغییر دهید!
بر روی مشتریانی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید
به‌طور کلی جذب مشتریان جدید همواره هزینه بالایی دربر دارد. این امر زمانی سخت‌تر می‌شود که در شرایط خاص، ذهن شما درگیر نگرانی و اضطراب هم باشد! بنابراین در مواقع بحرانی بهتر است منابع و انرژی مجموعه خود را صرف بالا بردن کیفیت خدماتی کنید که به مشتریان حال حاضرتان ارائه می‌دهید.
منتظر درخواست مشتریان نمانید و پیش از آن‌که از شما بخواهند، خودتان با آنها ارتباط برقرار کرده و علاوه‌بر مطلع شدن از نیازهایشان، برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کنید. این کار باعث می‌شود در درازمدت وفاداری و همراهی مشتریان را به‌دست بیاورید.
 فرآیند خرید را برای مشتریان خود تسهیل کنید
در شرایط کنونی، اوضاع اقتصادی جامعه به‌گونه‌ای پیش رفته که مشتریان برای مبادلات نقدی دچار مشکلات زیادی هستند. در این وضعیت می‌توانید فرآیند خرید را برای مشتریان خود تسهیل کرده و راه‌های جدیدی برای آنها ایجاد کنید.
برای مثال اگر مشتری برای وضع مالی خود نگران است و نمی‌داند در آینده درآمدش چه مقدار خواهد بود، شما می‌توانید فرصت‌هایی مانند خرید اقساطی را برای او فراهم کنید. یا حتی اگر می‌دانید شخصی در تبادلات نقدی خود در کوتاه‌مدت دچار مشکل شده است، در صورت امکان می‌توانید اقساط او را قدری به تعویق بیندازید!
در مجموع بهتر است برای تغییر شرایط پیش‌قدم شوید تا با تسهیل شرایط خرید برای مشتریان خود، به آنها احساس حمایت بدهید.
در زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید
طبیعی است که در شرایط بحرانی بسیاری از کسب‌وکارها از رونق بیفتد. ممکن است برای عبور از بحران مجبور به کاهش هزینه‌های جاری شوید. اما در چنین حالتی در واقع خطر بزرگی را قبول کرده‌اید. خطر این‌که سازمان شما کوچک‌تر شود و هنگام خروج از رکود، از حجم تجارت‌تان به میزان قابل‌توجهی کاسته شده باشد.
از نظر متخصصان بهتر است که در چنین شرایطی کاملا برعکس عمل کنید! در نظر بگیرید در وضعیت رکود و بحران، تقاضاهای پنهان و بالقوه‌ای در بازار به‌وجود می‌آیند که شما باید خود را برای بهره‌گیری از آنها آماده کنید. روی ظرفیت‌های جدید به‌وجود آمده سرمایه‌گذاری کنید و محصولات تازه‌ای را روانه بازار کنید. تنها در چنین حالتی است که بلافاصله پس از پایان دوران اضطرار، شما آماده جهشی بزرگ در کسب‌وکارتان خواهید بود و رقیبانتان باید برای جبران عقب‌افتادگی‌شان، تازه باید بتوانند خود را به وضعیت قبل از رکود بازگردانند.
کسب‌وکارهایی که در طول زمان و حتی هنگام کاهش تقاضا، به‌طور پیوسته فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید بازار را شناسایی کرده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند، با رونق گرفتن تجارت و افزایش تقاضا نیز آماده بهره‌برداری و سودآوری خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «قاپ قمارخونه‌است»

سایت بدون- قاپ یکی از ۲۶ استخوان پای گاو و گوسفند است که به شکل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *