سایت بدون -مایکروسافت یکی از شرکتهای موفق در دنیای کسب و کار است. کمتر کسی در دنیا پیدا میشود که نام ویندوز را
تا بهحال نشنیده باشد. بیل گیتس در سال ۱۳۵۴/ ۱۹۷۵ این شرکت را تاسیس کرد و توانست در مدت ۲۰ سال یکی از پرطرفدارترین سیستمعاملهای جهان را تولید کند.بیل گیتس سالها ثروتمندترین مرد جهان شناخته میشد. در ادامه به بعضی از دلایل موفقیت مایکروسافت اشاره میکنیم.
شروع و تغییر راهبرد
در زمان مناسب
زمانی که مایکروسافت سرمایهگذاری خود روی سیستمعاملها را شروع کرد، پا به دنیایی ناشناخته گذاشته بود. سیستم عامل داس (MS-DOS) اولین سیستم موفق مایکروسافت محسوب میشد. اما ویندوز سیستمی بود که آن را به شهرت رساند. تا رسیدن به موفقیت، مایکروسافت بارها تغییرات اساسی در ساختار خود ایجاد کرد. همچنین هر بار که با موفقیت رقبا مواجه میشد سعی میکرد با تحلیل محصولات آنها به ضعفهای محصول خود پی ببرد و با تغییرات راهبردی تلاش میکرد به مسیر درست برگردد. سرمایهگذاری روی استارتآپها، خرید شرکتهای فناوری و استفاده از تجربیات آنها و حرکت در مسیر روندهای بازار کسبوکار به مایکروسافت کمک بسیاری کرد.
ناامید نشدن از شکست
از زمانی که مایکروسافت با تولید زنیکس وارد بازار شد، طعم شکستهای گوناگونی را چشید. زنیکس پرمصرفترین نسخه سیستمعامل یونیکس بود که خیلی زود شکست خورد. سیستم عامل داس نیز با آمدن رقبایی همچون مک اواس
(MAC OS) استفاده خود را عملا از دست داد. گوشیهای مایکروسافت پس از آمدن به بازار مورد اقبال کاربران قرار نگرفتند و سامسونگ و… توانستند بازار را از آن خود کنند. با این حال برای رقابت در چنین فضایی مایکروسافت بهجای ناامید شدن، شروع به هدفگذاریهای بلندپروازانه کرد و تصمیم گرفت مبارزه کند. سیستمعامل ویندوز، یک سیستمعامل گرافیکی بود که در رقابت با مک به بازار آمده بود و اولین قدم موفقیت مایکروسافت بود.
بهبود بدون وقفه محصولات
مایکروسافت در آغاز فعالیت خود یک شرکت تولید محصولات دیجیتال بود که هدفگذاری فروش خود را براساس کسبوکارها انتخاب کرده بود. پس از راهاندازی سیستمعاملهایش، تمرکز خود را بر مصرفکنندگان قرار داد و یک شرکت مشتریمحور شد. یکی از اولین سیستمهای ارتباط با مشتری را راهاندازی کرد و برای کسانی که حاضر به نصب نسخههای بتا (نسخههای تستی) میشدند امتیازات ویژهای در نظر گرفت. اهمیت بازخوردهای کاربری برای مایکروسافت به قدری بالا بود که همواره در نسخههای مختلف ارائه شده محصولاتش این تغییرات وجود داشتند. تلاش مایکروسافت برای ایجاد محصولاتی که سطح تعامل زیادی با کاربران داشته باشند در نمونههای مختلف محصولاتش دیده میشدند.
تمرکز بر محصولات با چاشنی نوآوری
مایکروسافت در حوزههای مختلفی سرمایهگذاری کرده است. این شرکت در حوزه سرگرمی و فناوری فعال است. از تولید نرمافزارهای خدماتی مثل آفیس (Microsoft Office) تا کنسول بازی ایکسباکس (Xbox) اما نکته مهم در تمام این فعالیتها تمرکز است. مایکروسافت در هر لاین محصول، به دنبال ارائه بهترین خدمات و راهحلها به مشتریان است و از پراکندگی پرهیز میکند. عملگرایی بیل گیتس سبب شده است نوآوری به عنوان ابزار رشد در این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد و قدمهای پرریسک فقط زمانی برداشته شود که تا حد زیادی از نتیجه مطمئن است.
برچسببدون بیل گیتس سایت بدون مایکرو سافت موفقیت
مطلب پیشنهادی
ریشه و داستان ضرب المثل «قاپ قمارخونهاست»
سایت بدون- قاپ یکی از ۲۶ استخوان پای گاو و گوسفند است که به شکل …