دانشگاه آکسفورد یک دوره جامعه شناسی تیلور سوئیفت برگزار می کند

کالج آکسفورد دانشگاه اموری در پاییز امسال دوره جدیدی در رشته جامعه‌شناسی معرفی کرده است که بر روی تیلور سوئیفت، نماد موسیقی، تمرکز دارد.

دِوون گاس، استاد یار جامعه‌شناسی در آکسفورد و سرپرست این دوره، می‌گوید: «به عنوان یک جامعه‌شناس، به همه چیزهایی که به فرهنگ پاپ مربوط می‌شود علاقه‌مندم. من قطعاً یکی از طرفداران تیلور سوئیفت هستم و پیگیر این هیاهوی بزرگ حول تیلور بوده‌ام. مدام می‌دیدم که تیلور سوئیفت به چیزهای زیادی که ما در جامعه مطالعه و درباره‌شان فکر می‌کنیم، مرتبط است.»

این دوره با عنوان «جامعه‌شناسی: نسخه تیلور» به بررسی فرآیندهای اجتماعی، هویت‌ها و نهادها از طریق شهرت تیلور سوئیفت می‌پردازد. این دوره به بررسی دوره‌های مختلف حرفه سوئیفت، از ستاره نوجوان کشور تا پدیده فرهنگی در موسیقی و اجرا می‌پردازد.

این دوره به عنوان بخشی از سری سمینارهای کشف کالج آکسفورد ارائه می‌شود که هر دانشجوی ورودی آکسفورد باید یک دوره از آن را انتخاب کند. سمینارهای کشف، کلاس‌های مقدماتی هستند که به دانشجویان کمک می‌کنند با کالج آشنا شوند و رابطه‌ای با یک استاد پیدا کنند که در آینده مشاور آنها خواهد شد. دانشجویان از همه رشته‌ها می‌توانند در این دوره شرکت کنند و از آنها انتظار نمی‌رود که پیش‌زمینه‌ای در زمینه جامعه‌شناسی داشته باشند.

در حالی که کلاس بر روی بحث درباره محبوبیت تیلور سوئیفت و ارتباط آن با جامعه از منظر جامعه‌شناسی تمرکز دارد، مهارت‌هایی که دانشجویان یاد می‌گیرند می‌تواند در آینده به هر چیزی، مانند یک سلبریتی دیگر یا یک کمپین انتخاباتی، اعمال شود.

گاس می‌گوید: «آنچه که امیدوارم این است که مهارتی توسعه یابند که بتوانند وقتی هر چیزی را در جامعه می‌بینند، با آن همراه شوند—شاید چیزی بسیار محبوب، شاید چیزی که محبوب نیست، و از جامعه‌شناسی به عنوان راهی برای کاوش عمیق‌تر استفاده کنند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «لگد به گور حاتم زده»

سایت بدون – ضرب‌المثل «لگد به گور حاتم زده» به معنی ناسپاسی و قدردان نبودن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *