سایت بدون – میانگین سنی گیمرهای آمریکایی ٣٣ سال است و آنها تمایل به بازیهای ویدیویی در تلفنهای همراه هوشمند خود دارند. هر ساله متوسط هزینهای که گیمرها برای بازی میکنند، رو به افزایش است؛ به طوری که این افراد به طور متوسط ٢٠درصد بیشتر نسبت به سال پیش و ٨۵درصد بیشتر از سال ٢٠١۵ برای بازیکردن هزینه کردهاند. بر اساس گزارش رویترز، این اطلاعات از گزارش انجمن نرمافزارهای سرگرمی آمریکا استخراج شده است؛ مجموعهای که نرمافزارهای کامپیوتری و شرکتهای تولید گیم را معرفی میکند. ایپسوس (IPSOS) یک شرکت تحقیقات جهانی بازار، برای تهیه این گزارش از ۴٠٠٠ گیمر سوال پرسیده است. استنلی پیر لوییس رئیس موقت انجمن نرمافزارهای سرگرمی آمریکا در این زمینه گفته که بازیها به شکلی مهم احساسات جامعه آمریکایی را تحت تأثیر قرار میدهند.
در آمریکا بیش از ١۶۴میلیون نفر به بازیهای ویدیویی میپردازند که این میزان، ۶۵درصد جمعیت بزرگسال این کشور را شامل میشود. محبوبترین نوع بازی در این میان «بازیهای نامرتب» (casual game) همان بازیهایی است که برای عموم طراحی شده است؛ بازیهایی با قوانین ساده که نیاز به وقت و مهارت زیادی ندارند. ۶٠درصد از این افراد با گوشیهای تلفن همراه هوشمند خود بازی میکنند. اگر چه حدود نیمی از آنها در این خصوص همچنین از کامپیوتر شخصی و کنسولهای بازی ویژه هم استفاده میکنند.
مصرفکنندههای آمریکایی برای بازیهای ویدیویی حدود ۴٣,٣ بیلیون دلار در سال ٢٠١٨ هزینه کردهاند. بیشتر این پولها برای خرید بازی پرداخت شده است؛ نه سختافزارهای کامپیوتری یا لوازم جانبی. محبوبترین بازیها به ترتیب از اول تا سوم ندای وظیفه(Call of Duty)، بلک آپس ٣ و اِن بیای ٢k١٩ بوده است. در این لیست بالاترین واحدهای پولی فروختهشده در نظر بوده و شامل بازیهای رایگانی همچون «فورتنایت»(Fortnite) نمیشود. این مطالعه نشان میدهد که والدین زمان استفاده از موبایل و کامپیوتر کودکان را محدود و از بازیهای ویدیویی براساس درجه سنی و محتوا برای آنها استفاده میکنند. ٨٧درصد از والدین اجازهگرفتن برای خرید بازی را لازم میدانند.
بیش از سهچهارم افرادی که مورد پرسش قرار گرفتهاند، در پاسخ اعلام کردهاند که بازیهای ویدیویی آنها را برای فعالیتهای ذهنی آماده و همچنین آنها را از کار و فشار امور روزانه رها میکند. این گزارش همچنین اضافه میکند که حدود ۴۶درصد از گیمرهای آمریکا زن هستند، اگر چه آنها اغلب به بازیهای متفاوت نسبت به آنچه پسران و مردان انجام میدهند، تمایل دارند. زنان بین ١٨ تا ٣۴ سال به ترتیب بازیهای کندی کراش، اساسینز کرید و توم ریدر را ترجیح میدهند و اغلب با گوشیهای تلفن همراه هوشمند بازی میکنند؛ در حالی که مردان در نقطه مقابل آنها اغلب با کنسولها بازی کرده و بازیهای خدای جنگ، مدن اِن اِف اِل (بازی مربوط به فوتبال آمریکایی) و فورتنایت را ترجیح میدهند.
این گزارش نشان میدهد که آمریکاییها بهزودی مسیرهای جدیدی را برای بازیهای ویدیویی خواهند داشت. اپل و آلفابت از شرکتهای فناورانه اعلام کردهاند که بعد از امسال طرحهایی را برای راهاندازی بازیهایی با سرویسهای ابری (بدون نیاز به دانلود و نصب بازی و قابلیت استفاده در تمامی دستگاهها) دارند.
برچسببدون جنون بازی سایت بدون نرم افزار
مطلب پیشنهادی
ریشه و داستان ضرب المثل « کار نباشه زرنگه »
سایت بدون – این ضربالمثل ایرانی به طنز و کنایه اشاره دارد و معمولاً زمانی …