چرا فست فودها از رنگ های زرد و قرمز در لوگوی خود استفاده می کنند/ نظریه کچاب و خردل

سایت بدون – اگر شما هم هنگام عبور از کنار رستوران های زنجیره ای احساس گرسنگی می کنید و دلتان می خواهید آن را امتحان کنید، باید بدانید که شما تنها نیستید و میل خیلی های دیگر درگیر ناخودآگاه خود شده اید،واقعیت این است که کمپانی های تهیه فست فود سالهاست که از روانشناسی رنگ استفاده می کنند تا به طرز ظریفی روی مشتریان تأثیر بگذارد ،بی دلیل نیست که دو رنگ زرد و قرمز بیشتر از هر رنگ دیگری در لوگو و طراحی دکوراسیون این مغازه ها استفاده می شود

طبق روانشناسی رنگ ، رنگ زرد با احساس رضایت ، خوشبختی ، شایستگی و راحتی همراه بوده است. یک رنگ ساده که در آن حس دلتنگی و دوستی نهفته است احساسی که هر وقت در کنار آن قوس های طلایی قرار می گیرد حس می کنید.

رنگ قرمز رنگ دیگری است که غالباً با رنگ زرد در آرم های شرکت فست فود برای تحریک میل ایجاد می شود. قرمز نشان دهنده میل ، قدرت و عشق است. به همین دلیل است که هر وقت روز ولنتاین است بیشتر از همیشه دیده می شود ​​، همه چیز در یک لایه از گل سرخ پوشانده می شود

چرا ، هنگامی که قرمز با زرد جفت می شود ، ناگهان بزاق های شما شروع به ترشع می کنند و دلتان یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده می خواهد

کارشناسان بازاریابی از جفت شدن زرد و قرمز به عنوان “نظریه سس گوجه فرنگی و خردل” یاد می کنند. از طریق این ترکیب رنگها ، ما به طور ناخودآگاه تحت تأثیر قرار می گیریم تا جلوی کارهایی را که می گیریم متوقف کنیم و برای خوردن بخوریم. آنها نه تنها نمایانگر چربیهای خوشمزه ای هستند که در غذاهای سریع مورد علاقه ما قرار دارند ، بلکه در یک سطح ظریف تر ، آنها نشان دهنده گرما و رضایت ما هنگام غذا خوردن با دوستان هستند.

بازاریابی به معنای ارتباط با مردم از نظر عاطفی است ؛ ایجاد داستان ، ضربه زدن به امیدها ، رویاها و ناامنی های آنها. رنگ به دلیل اینکه مردم به طور ناخودآگاه آنها را پردازش می کنند ، نقش اصلی را در آن بازی می کند. رنگ ها دارای مفهوم هستند و ما بر اساس آن داوری های فوری می کنیم.

در ذهن ما ترکیب دو رنگ قرمز و زرد یادآور یک غذای ترد است که مزه مطبوعی می دهد و ناخودآگاه ما بر این اساس تحریک می شود و شما را به سوی فست فود هدایت می کند

منبع :ام اس ان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «لحافی را برای شپشی دور نمی‌اندازند»

سایت بدون – ضرب‌المثل “لحافی را برای شپشی دور نمی‌اندازند” به مفهوم اهمیت‌دادن به اولویت‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *