آزمون مقابل شیرهای لندنی/سردار به دنبال گل شماره ۱۳


دیدار زنیت و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا، برای ۲ تیم اهمیت چندانی ندارد. صعود چلسی به مرحله حذفی قطعی شده و زنیت هم می‌تواند با عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا شود. بنابراین از حیث نتیجه، این دیدار نمی‌تواند حساس باشد اما بازیکنانی که به زمین می‌روند، از لحاظ حیثیتی می‌خواهند تیم‌شان را به پیروزی برسانند و البته از نظر انفرادی نیز به موفقیت برسند. برای ما ایرانی‌ها نیز این بازی به دلیل حضور سردار آزمون جذاب است. مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی ایران که یکی از بهترین بازیکنان زنیت محسوب می‌شود و البته از امیدهای اصلی سرگئی سماک برای شکست چلسی. بازی ۲ تیم رأس ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه گازپروم شهر سنت‌پترزبورگ برگزار می‌شود. چلسی که با مربیگری توماس توخل موفقیت‌های بسیاری به دست آورده و در لیگ برتر نیز جزو مدعیان ویژه قهرمانی به حساب می‌آید، برابر زنیتی قرار می‌گیرد که صدرنشین لیگ روسیه است. زنیت برای اعاده حیثیت و جبران شکست دور رفت گام به زمین می‌گذارد و با استفاده از بازیکنان آماده‌ای چون سردار آزمون می‌خواهد به امتیاز کامل این دیدار برسد.
سردار آزمون که از بند آسیب‌دیدگی رها شده و در تمرینات زنیت هم حضور فعالی دارد، برابر چلسی می‌تواند سیزدهمین گل اروپایی خود را به ثمر برساند. چلسی پیش‌تر مغلوب بازیکنان ایرانی نظیر علی دایی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی شده و سردار هم می‌تواند چهارمین ستاره فوتبال کشورمان باشد که دروازه این حریف لندنی را باز می‌کند.
آزمون نخستین گل اروپایی خود را برابر مولده نروژ، وقتی تنها ۱۸ سال داشت به ثمر رساند. این گل در لیگ اروپا به ثمر رسید و بعدها نیز سردار دروازه اسپارتاپراگ، اندرلخت، آژاکس، فنرباغچه (۲ بار) و ویارئال را در این رقابت‌ها باز کرد. تعداد گل‌های سردار در لیگ اروپا به عدد ۷ رسیده اما او در لیگ قهرمانان اروپا نیز آمار جذابی به نام خود ثبت کرده است.
مهاجم تیم ملی ایران که با به ثمر رساندن ۳۹ گل در ۶۰ بازی ملی، آماری شگفت‌انگیز را از خود بجا گذاشته، در لیگ قهرمانان اروپا دروازه چند تیم بزرگ را باز کرده است. اتلتیکومادرید، بایرن‌مونیخ، بنفیکا، لیون و یوونتوس تیم‌هایی هستند که مغلوب سردار شده‌‌اند. حالا آزمون می‌تواند در زمین خانگی زنیت، دروازه یک تیم بزرگ را باز کند. تیمی به نام چلسی که شاید سیزدهمین گل اروپایی مهاجم تیم ملی ایران وارد دروازه آنها شود.
چلسی درون دروازه مندی را در اختیار دارد که در ترکیب این تیم درخشیده اما آزمون هم مترصد فرصتی است تا دروازه او را باز کند. باید ببینیم آیا این موقعیت برای سردار پیش می‌آید یا نه؟

آندره کوبلف می‌گوید دلایل بازی نکردن همزمان سردار آزمون و آرتم زوبا در خط حمله زنیت را نمی‌داند. ۲ مهاجمی که فصل گذشته در لیگ برتر روسیه ۳۹ گل به ثمر رساندند و قهرمانی زنیت را رقم زدند. کاپیتان پیشین زنیت گفت: «از آنجایی که این موضوع همیشه مورد بحث است تعجب می‌کنم چرا آزمون و زوبا دیگر کنار هم در خط حمله بازی نمی‌کنند. این زوج گل‌های زیادی زده‌اند و کنار هم بازی کرد‌ه‌اند. ارزیابی چنین کاری سخت است و دلایلش را نمی‌دانم.»

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *