آیا سامان قدوس به سوئد برمی گردد؟/ بازگشت خیانتکار


سامان قدوس اواخر فصل قبل و در بازی مقابل تاتنهام دچار آسیب‌دیدگی شد و باقی بازی‌ها را از دست داد. او که با توجه به حضور کریستین اریکسن، کمتر مورد توجه توماس فرانک- سرمربی دانمارکی برنتفورد – قرار می‌گرفت، مقابل تاتنهام نقش پیستون راست را بازی کرد و البته اواسط نیمه دوم از زمین بیرون رفت. از آن روز به بعد سامان را در هیچ یک از تمرینات برنتفورد و تیم ملی ایران ندیدیم. او مراحل درمان آسیب‌دیدگی خود را پشت سر گذاشت تا بتواند برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر آماده شود. هر چند هنوز مشخص نیست آیا برنتفورد علاقه‌ای به ادامه همکاری با او دارد یا نه؟
قدوس فصل قبل ۱۷ بار در ترکیب برنتفورد قرار گرفت که ۴ تا از آنها به‌عنوان بازیکن ثابت بود. او ۱۳ بار هم در قامت بازیکن تعویضی وارد زمین شد و روی هم ۵۲۷ دقیقه در ترکیب برنتفورد حضور داشت. آماری نه چندان جالب برای بازیکنی که امیدوار بود با درخشش در برنتفورد بتواند به ترکیب اصلی تیم ملی ایران نیز برسد و جام جهانی متفاوتی، به نسبت دوره قبل که اغلب نیمکت‌نشین بود، تجربه کند.
قدوس حدود دو، سه ماه دور از تمرین و بازی رسمی بود. او یک سفر تفریحی به سیسیل ایتالیا داشت و در بازگشت، به زادگاه خود در سوئد رفت تا خود را آماده بازی در فصل جدید کند. نکته جالب توجه اما، حضور قدوس در تمرینات مالمو بود. او که متولد مالمو است، به تمرینات تیم شهرش رفت و همراه سایر بازیکنان سعی کرد خود را به مرز آمادگی برساند. قدوس یک فصل دیگر با برنتفورد قرارداد دارد و باید دید آیا شرکت او در تمرینات مالمو با هماهنگی باشگاه انگلیسی بوده یا نه؟ شاید هم برنتفورد قصد ادامه همکاری با سامان را ندارد و او به همین دلیل در تمرینات مالمو شرکت کرده است.
مالمو فصل قبل عنوان قهرمانی در لیگ برتر سوئد، موسوم به آلونسکان را به دست آورد و بر همین اساس یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. این تیم در پایان هفته یازدهم فصل ۲۰۲۲ لیگ سوئد، ۱۸ امتیاز کسب کرده و در رده پنجم ایستاده. شاید همین نتایج نه چندان درخشان- البته در فصل جدید – و همچنین حضوری موفق در لیگ قهرمانان اروپا باعث شود تا مالمو، پیشنهادی جدی به قدوس بدهد و او را جذب کند. البته باید ببینیم آیا سامان راضی به بازگشت به فوتبال سوئد و انتقال به مالمو است یا نه؟
سال ۲۰۱۷ و بعد از انتخاب تیم ملی ایران، در سوئد از سامان قدوس انتقادهای بسیاری انجام دادند و رسانه‌ها به او لقب خیانتکار دادند.
حالا هم انتظار می‌رود در صورت همکاری احتمالی با مالمو و یا همین حضور در تمرینات آماده‌سازی، باز هم نقدهایی به قدوس وارد شود. نقدهایی قدیمی برای بازیکنی که شاید می‌توانست در سوئد بیشتر بازی کند اما در ایران اغلب روی نیمکت نشسته و فرصت هنرنمایی به دست نیاورده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *