اوضاع بحرانی مربیان رئال مادرید و بارسلونا/خطر بیخ گوش آنچلوتی و کومان


سایت بدون – جرارد پیکه پس از شکست بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید گفت: «می‌توانستیم سه ساعت بازی کنیم و باز هم گل نزنیم». اما اوضاع احتمالاً عوض خواهد شد، چرا که به نظر می‌رسد سرخیو آگوئرو سرانجام برای تیم رونالد کومان بازی خواهد کرد.
بازگشت او، به همراه بحران مصدومیت رئال مادرید، تأثیر زیادی روی نتیجه ال‌کلاسیکو پیش رو خواهد گذاشت، دیداری که مشخص می‌کند کومان مربی بدتری است یا کارلو آنچلوتی.
مربی رئال مادرید پیش از دیدارهای این هفته تیمش را به صدر جدول لالیگا رسانده، اما دو بازی اخیر خود را باخته و در خط دفاعی خود با بحران مواجه شده است.
تیم کومان در آغاز هفته در رده نهم لیگ قرار داشت اما آگوئرو به این تیم برگشته است. این بازیکن آرژانتینی در یک بازی دوستانه در روز چهارشنبه بازی کرد و گل هم زد. او می‌تواند مقابل والنسیا به میدان برود و انگیزه اصلی او حضور در ال‌کلاسیکو است که هفته بعد برگزار می‌شود. این بازیکن ۳۳ساله به دلیل مشکل ساق پا، فصل را دیر آغاز می‌کند. او با مصدومیتی که فصل گذشته متحمل شد، آن بازیکنی نخواهد بود که با منچستر سیتی فاتح لیگ برتر شد. اما در تیمی که امثال فرنکی دیونگ، پدری، گاوی و دیگران هستند، نیاز به یک مهاجم تمام‌کننده وجود دارد و اگر او آماده بماند، ممکن است فراتر از انتظارات ظاهر شود. بارسلونا در بازی مقابل گرانادا ۵۴ سانتر انجام داد اما به تساوی یک بر یک رسید. حرکات آگوئرو و قدرت تمام‌کنندگی او می‌تواند باعث شود بارسلونا مقابل دروازه حریفان بسیار کارآمدتر باشد، به‌ویژه اگر ممفیس دیپای و آنسو فاتی در دو طرف او بازی کنند. پدری که اخیراً قراردادی جدید با بارسلونا با مبلغ فسخ یک میلیارد یورو امضا کرده، به دیدار این هفته نمی‌رسد، اما اگر مقابل رئال مادرید آماده باشد، ترکیب بارسلونا به نحوی خواهد بود که برای تیم آنچلوتی خطرساز شود. اکتبر (ماه جاری میلادی) ماه خطرناکی برای مربیان رئال مادرید است و لغزش‌های پایان سپتامبر، به همراه مصدومیت در بدترین پست‌های ممکن، باعث شده که آنچلوتی اوضاع مساعدی نداشته باشد.
در اکتبر ۲۰۱۸ بود که خولن لوپتگی پس از چهار شکست در پنج بازی اول خود روی نیمکت رئال مادرید، اخراج شد. یکی از آن باخت‌ها با نتیجه پنج بر یک و مقابل بارسلونا بود و همان هم آخرین بازی او شد.
فصل بعد، در ماه اکتبر بود که تیم زین‌الدین زیدان با بروژ به تساوی رسید و مقابل تیم تازه‌صعود‌کرده مایورکا شکست خورد.
آنها در اکتبر گذشته به کادیز و شاختار باختند و زیدان در نهایت فصل را بدون جام به پایان برد.
رئال مادرید این هفته در لیگ بازی ندارد، اما سه‌شنبه به اوکراین می‌رود تا با شاختار بازی کند و هفته بعد هم در نوکمپ بازی خواهد داشت. آنها بعد از آن میزبان اوساسونا هستند و در خانه الچه هم به میدان می‌روند.
رئال در این بازی‌ها، سه مدافع اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت. ادر میلیتائو در بازی برزیل مقابل کلمبیا مصدوم شد. داوید آلابا و دنی کارواخال هم مصدوم‌اند.
رئال در تابستان رافائل واران را فروخت و قرارداد سرخیو راموس را هم تمدید کرد. آنها در مرکز خط دفاعی تنها سه بازیکن دارند. در نبود میلیتائو، آنچلوتی قاعدتاً از آلابا و ناچو استفاده می‌کرد، اما آلابا هم نیست.
دنی کارواخال، مدافع راست اصلی رئال همچنان در تلاش است که به ال‌کلاسیکو برسد، اما طرفداران رئال مادرید قبول دارند که خط دفاعی که در آن لوکاس واسکس (که در اصل بال است)، ناچو و خسوس وایخو بازی کنند، کابوس‌وار خواهد بود. آنچلوتی ممکن است فرلان مندی را مقابل قهرمان اوکراین و بارسلونا در اختیار داشته باشد. او از پنج ماه پیش که رئال برابر چلسی شکست خورد، غایب بوده است.
ادن آزار هم مصدوم شده است، اما در هر حال مادرید بیشترین گل زده در این فصل لالیگا را دارد و وینیسیوس هم در بازی مقابل کلمبیا بازی نکرد و خوب استراحت کرده است (هرچند که پروازهایی طولانی داشته است). اما رئال در دفاع دچار مشکل است.
اما کومان خوش‌شانس است که در اکتبر هم مربی بارسلونا مانده است. در هفته پیش از دیدارهای ملی، به نظر می‌رسید که دوران حضور او به سر رسیده باشد. او البته ماند و بازیکنان مصدومش هم برمی‌گردند.
اما برای آنچلوتی، زمستان در راه است و مشخص خواهد شد اینکه رئال تصمیم گرفت در تابستان خط دفاعی تیمش را تقویت نکند، چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

پیت جنسن

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *