اوضاع کریس در النصر خوب نیست!/همان رونالدوی همیشگی

سایت بدون – کریستیانو رونالدو بعد از معارفه در النصر گفت در بهترین باشگاه‌های اروپا بازی کرده و خودش را بازیکنی منحصر به فرد معرفی کرد. از جهاتی درست می‌گفت، او هفت قهرمانی لیگ و پنج قهرمانی اروپا با منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس به دست آورده و ۶۹۶ گل زده. از طرف دیگر با دریافت دستمزد سالانه ۲۱۵ میلیون دلار پردرآمدترین بازیکن جهان می‌شد. بعد از آنکه پل‌های پشت سرش را در دوره دوم حضور در یونایتد خراب کرد، النصر بهترین گزینه بود اما اوضاع در این تیم عربستانی خوب پیش نمی‌رود.
 
موقعیت بد
درآمد باشگاه النصر از طریق فروش پیراهن و بلیت بعد از آمدن رونالدو خیلی بیشتر شده و در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بی‌نظیری در میان تیم‌های سعودی به دست آورده. او به لیگ عربستان اعتبار خاصی بخشیده اما تیم را پیشرفت نداده است. آن موقع و بعد از ۱۳ بازی، النصر با سه امتیاز اختلاف در صدر جدول بود اما با آمدن او شش برد، سه تساوی و دو شکست داشته‌اند و الاتحاد جایشان را گرفت. با باخت پرحاشیه به الهلال با یک بازی بیشتر از صدرنشین سه امتیاز عقب هستند.
 
زیر سایه مسی
فوق‌ستاره ۳۸ ساله شاید از فوتبال اروپا رفته باشد اما نمی‌تواند از زیر سایه لیونل مسی خارج شود. بحث همیشگی بهترین بازیکن تاریخ با قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ و حذف پرتغال مقابل مراکش پایان یافت و خیلی‌ها گفتند مسی فوتبال را کامل کرد. او در ۳۵ سالگی هنوز در بالاترین سطح مؤثر است و گفته می‌شود جام جهانی ۲۰۲۶ می‌تواند وداع او با دنیای فوتبال را رقم بزند اما کار رونالدو تمام است چه قبول کند چه نه. هواداران رقبا خیلی خوب نقطه ضعف او را پیدا کرده‌اند و با فریادزدن نام مسی، رونالدو را عصبانی می‌کنند مثل باخت ۳ بر یک النصر مقابل الاتحاد در نیمه‌نهایی جام حذفی عربستان یا قبل، در جریان و بعد از بازی با الهلال تا جایی که با حرکتی زشت واکنش نشان داد و خیلی‌ها خواستار اخراج او از عربستان شدند. احتمالش زیاد نیست اما با آمدن مسی به الهلال دوباره رونالدو زیر سایه رقیب همیشگی‌اش می‌رود.
 
کنترل خشم
یکی از خصوصیات چند ماه آخر رونالدو در منچستریونایتد، انتقادات علنی او از هم‌تیمی‌ها بود و این رویه در النصر ادامه پیدا کرده. بعد از باخت لیگ به الاتحاد رونالدو نتوانست خشمش را کنترل کند و به خاطر فریادکشیدن نام مسی در استادیوم، با وجود مداخله هم‌تیمی‌ها خشم او بیشتر شد. در یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی با شوت زدن به توپ بعد از سوت پایان اخطار گرفت چون گل نزده بود، او خودش را بر تیم مقدم می‌دارد. او به محض ورود به مرسول پارک کاپیتان تیم شد اما گاهی اوقات ثابت می‌شود این مسئولیت نباید به او سپرده شود.
 
اثرگذاری پایین
بعد از حضور ۲۵ هزار نفر در نخستین بازی رونالدو، او کار خاصی نکرد اما بعد بهتر شد و حالا در ۱۳ بازی ۱۱ گل و دو پاس گل به نام او ثبت شده. این آمار فوق‌العاده‌ای نیست اگر در نظر بگیریم گل‌های او مقابل تیم‌های کوچکتر بوده و در باخت‌های حساس به الهلال و الاتحاد گلی نزده. ضمن اینکه سرعتش پایین است و در تصمیم‌گیری ضعیف عمل می‌کند، زیاد توپ لو می‌دهد و پاس‌هایش مثل سابق دقیق و کاربردی نیست. او سایه‌ای از خود قدیمی‌اش شده.
 
رودی گارسیا
رودی گارسیا هیچ وقت با رونالدو ارتباط خوبی برقرار نکرد و در واقع تاوان عملکرد ضعیف او را پرداخت و هفته گذشته اخراج شد. رسانه‌ها گزارش دادند رونالدو با مربی فرانسوی مشکل دارد و در نهایت گارسیا پنجمین مربی اخراجی دو سال اخیر النصر شد اما ماندگارترین مربی این تیم در این دو سال بود که ۲۸۶ روز طول کشید. می‌گویند به‌دنبال ژوزه مورینیو هستند اما بعید است با او هم کنار بیاید. او در حال حاضر از موضع قدرت است و زمان مشخص می‌کند این اتفاق به سود النصر بوده یا ضررش.
 تیم ملی پرتغال
بعد از تردیدهای زیاد درباره آینده‌اش در تیم ملی بعد از جام جهانی، رونالدو در نخستین فهرست بازیکنان روبرتو مارتینس جا گرفت در حالی که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ برای پرتغال بازی کرد و با ۱۲۲ گل در ۱۹۸ مسابقه ملی در تاریخ فوتبال جهان بی‌نظیر است.
 او کاپیتان تیمش در قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا بود اما شاید بدترین بازیکن تیم در جام جهانی بود که فرناندو سانتوس در سه بازی آخر تورنمنت قطر در ترکیب اصلی قرارش نداد. در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ از ۱۰ گل تیمش به لیختن‌اشتاین و لوکزامبورگ چهار گل زده اما معمولاً در بازی‌های مهم کاری از پیش نمی‌برد.
 با ادامه کار در تیم ملی راه یکی از استعدادهای کشورش را بسته است. النصر هم متضرر شده و رونالدو در طول این فصل با آمادگی بدنی ایده‌آل فاصله داشته. شاید اگر روی فوتبال باشگاهی تمرکز کند، بتواند اعتبار از دست رفته‌اش را برگرداند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *