حضور سردار آزمون در استقلال چقدر جدی بود؟/ غیر منطقی و خنده دار


چند روز قبل ریکاردو ساپینتو در مصاحبه خود مدعی شد سردار آزمون در لیست خرید او برای بازی در لیگ ایران بوده اما باشگاه نتوانسته او را جذب کند. ادعایی عجیب از جانب سرمربی پرتغالی استقلال که بی‌اساس و بی‌منطق عنوان شد و البته انتقادهایی را نیز به همراه داشت. انتقاد به این دلیل که احتمال حضور سردار آزمون در لیگ ایران، نزدیک به صفر است و این مهاجم فعلاً با بایر لورکوزن قرارداد دارد و ژابی آلونسو هم قصد ندارد او را به راحتی از دست بدهد. حتی در شرایطی که آزمون در دو هفته اخیر فرصت بازی به دست نیاورده اما دستیار آلونسو معتقد است سرمربی اسپانیایی نظر ویژه‌ای روی سردار دارد و او جزیی از برنامه‌های کادرفنی لورکوزن است.
سردار در نقل و انتقالات زمستانی چندین باشگاه بزرگ را خواهان خود می‌دید. مارسی در فرانسه حتی تا آخرین ساعات نقل و انتقالات پیگیر جذب آزمون بود اما دو باشگاه در نهایت برای این انتقال به توافق نرسیدند. مارسی ابتدا پیشنهادی ۸ میلیون یورویی برای جذب آزمون ارائه داد که با مخالفت لورکوزن همراه شد. سپس این پیشنهاد به ۹ و در نهایت ۱۰ میلیون یورو رسید اما باز هم مسئولان باشگاه آلمانی مخالفت خود را اعلام کردند تا سردار نتواند به لوشامپیونا برود. لورکوزن برای این انتقال رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون یورو می‌خواست که مارسی نتوانست این خواسته را برآورده کند.
با توجه به پیشنهادهایی که لورکوزن برای آزمون رد کرد و او را در ترکیب خود نگه داشت، حرف‌های ساپینتو کمی عجیب بود. درخواست ساپینتو شبیه سنگ بزرگی بود که جلوی پای مسئولان استقلال انداخت تا در صورت عدم نتیجه‌گیری در هفته‌های آینده چیزی برای دفاع از خود داشته باشد. بخصوص که ۵ سال از قرارداد آزمون و لورکوزن باقی مانده و این مهاجم هرگز بازی در لیگ ایران را در ذهن خود ندارد و به نظر تا سال‌های آینده هم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
نکته مهم دیگر ارزش سردار آزمون در بازار نقل و انتقالات است. او طبق آخرین به روزرسانی سایت ترانسفرمارکت، ارزشی در حدود ۱۲ میلیون یورو دارد. با این رقم، سردار جزو بازیکنان گرانقیمت فوتبال آسیا محسوب می‌شود. ارزش تمام بازیکنان استقلال در سایت ترانسفرمارکت حدود ۷۳/۱۱ میلیون یورو است. یعنی ۲۷۰ هزار یورو کمتر از آزمون. ضمن اینکه دستمزد آزمون هم رقمی نیست که استقلال یا دیگر باشگاه‌های ایرانی بتوانند از پسِ پرداخت آن بر بیایند و او را به خدمت بگیرند.
بنابراین حرف‌های ساپینتو و ادعایی مبنی بر حضور سردار آزمون در لیست خرید او، بی‌منطق و بی‌اساس است. چون به هیچ‌وجه استقلال نمی‌توانست مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی را جذب کند. آزمون این روزها مترصد فرصتی است تا بتواند شایستگی‌های خود را به کادرفنی لورکوزن اثبات کند و با نظر ژابی آلونسو به ترکیب این تیم آلمانی برسد. اتفاقی که دور از دسترس نیست. بخصوص که دستیار آلونسو از سردار حمایت کرده و لورکوزن هم در خط حمله و در غیاب پاتریک شیک نیاز به یک مهاجم تمام کننده دارد. شاید یکی از دلایل مخالفت با انتقال آزمون به مارسی و چند باشگاه بزرگ روسی هم این موضوع بوده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *