در دوران بارداری لباس تنگ نپوشید

https://s1.ninifile.com/statics/posts/qi/2018/4/782dbe57-8229-4760-b0a0-c60ad826599b/0fc93aaf-0bba-4525-ac54-ac8e478686ea.jpg

سایت بدون -یکی از مسائلی که در خانم‌های باردار گاهی رخ می‌دهد ادم گوده‌گذار یا مساله احتباس آب است. این خانم‌ها وقتی پوست و گوشتشان را با انگشت به داخل فشار دهند، کمی طول می‌کشد تا به حالت نخست بازگردد.
این موضوع به‌دلیل پرفشاری خون یا افزایش ترشح آلبومین در ادرار است و نیاز به درمان دارد. اما در صورتی که فشار خون طبیعی باشد و آزمایش‌ها مشکلی را نشان ندهند این مساله به تغییرهای هورمونی مربوط می‌شود و کاملا طبیعی است و بعد از زایمان رفع خواهد شد و جای نگرانی نیست. به‌دلیل احتباس آبی که معمولا خانم‌ها درگیر آن می‌شوند، توصیه می‌کنیم لباس‌های صنعتی و تنگ نپوشند. پوشیدن لباس تنگ، جریان صحیح خون را دچار اختلال می‌کند و عامل ایجاد مشکلات گوارشی، ریفلاکس، نفخ و درد شکم هستند. عدم جریان هوا بین لباس و پوست نیز فضای تنگ و مرطوبی ایجاد می‌کند که مناسب رشد باکتری‌هاست. پوشیدن لباس‌های زیر تنگ از جنس پلاستیک در خانم‌ها می‌تواند باعث انتقال باکتری‌های مقعد به دستگاه تناسلی شود و احتمال ابتلا به عفونت‌ را بالا ببرد، ضمن اینکه احتمال عفونت ادراری در بارداری خود بالاست. احتمال بروز کهیر، مخصوصا کهیر فشاری و درماتیت تماسی نیز با پوشیدن لباس‌های تنگ در باردری افزایش می‌یابد.
دکتر مریم کاشانیان
دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

مطلب پیشنهادی

کارگر مغازه به خواهرم تجاوز کرد کشتمش!

مرد ۳۴ساله وقتی از خواهرش شنیدکه کارگر مغازه‌شان به او تجاوز کرده،مرد آزارگر رابا سه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *