رازهای باستانی / همهمه های مرموز شهر تاوس در مکزیک

سایت بدون – البته این راز خیلی باستانی نیست ولی آن قدر عجیب است که می تواند شما را بهت زده کند .تعدادی از ساکنین و بازدید کنندگان از شهر کوچک تاوس در ایالت نیو مکزیکو سال هاست که تحت تاثیر صدایی ضعیف با فرکانس پایین در بیابان های این شهر قرار گرفته اند. عجیب تر اینجاست که تنها دو درصد ساکنین این شهر شنیدن این صدا را گزارش کرده اند. بعضی ها هم آن را توهمی عمومی یا اسراری شوم می نامند. این صوت به هر شکلی باشد و اگر طبیعی، ماوراء طبیعی یا روانی باشد، هنوز کسی منبع این صوت را پیدا نکرده است.

همهمه تائوس نامی است که اهالی نیومکزیکو به این صدا‌ها داده‌اند. در سال ۱۹۹۳ این صدا‌ها به حدی آزار‌دهنده شد که اهالی تائوس گرد‌همایی‌ای تشکیل دادند و از مجلس خواهان بررسی و حل این مشکل شدند.
هدف اصلی آن کشف منبع صدا بود که با‌وجود بررسی‌های فراوان موفق به کشف آن نشدند.
در سال ۱۹۹۷، مجلس شورای نیومکزیکو از محققان و دانشمندان برخی موسسات تحقیقاتی درخواست کرد تا این صدا‌های کم‌فرکانس و عجیب را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند، از این رو تیمی متشکل از ۱۰ نفر برای انجام این تحقیقات تشکیل شد.
همزمان چند سازمان‌های پژوهشی دیگر در نیومکزیکو دست به تحقیقات و پژوهش درباره منبع این صدا‌ها زدند که از جمله آنها می‌توان به آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و آزمایشگاه نیروی هوایی فیلیپس، دانشگاه نیومکزیکو و آزمایشگاه‌‌های ملی ساندیا اشاره کرد. با افزایش گزارش‌هایی که در این باره اعلام می‌شد، وزارت دفاع کشور در خصوص تحقیقات مربوط به این همهمه‌ها اعلام داشت که برای رفع نگرانی مردم، نتایج تحقیقات باید در دسترس عموم قرار بگیرد. براساس گزارشی که وزارت دفاع در اختیار مردم قرار داد آنها این اقدامات را انجام داده بودند.
مصاحبه با سکنه برای تعیین ماهیت همهمه از جمله ماهیت صدای آن، فرکانس، زمان وقوع و اثراتش بر آنها.
بررسی ساکنان تائو س و جوامع اطراف آن برای تعین مقدار گستردگی صدا‌ها براساس بررسی‌های انجام شده، برای محققان روشن بود که اتفاقاتی در آن ناحیه در حال وقوع است، اما به دلیل نبود شواهد علمی و قابل استناد، آنها قادر به تشخیص دلیل اصلی این پدیده نشدند. بعد از این بررسی‌هها نظریه‌های متعددی در این باره مطرح شدند که از جمله آنها می‌توان به دو نظریه زیر اشاره کرد:
نظریه «نیک بگیچ» که اظهار می‌داشت منشا همهمه‌ها پس زمینه‌ای الکترومغناطیسی دارد.
نظریه رایج دیگر آن بود که این صدا‌ها توسط سیستم‌های ارتباطی نظامی برای برقراری ارتباط با زیر‌دریایی‌های تولید می‌شوند با این وجود، هیچ کدام از این نظریه‌ها به‌طور قاطع تأیید نشد.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *