سردارآزمون و مهدی طارمی بهترین گلزنان تیم ملی در سال ۱۴۰۰ / درخشش زوج MS


سایت بدون – تیم ملی تا پایان سال دیدار دیگری برگزار نخواهد کرد و همین مسأله می‌تواند دست‌مان را برای انتخاب بهترین گلزن ملی باز بگذارد. از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفند، تیم ملی در ۱۳ بازی به مصاف رقبا رفته و روی هم ۳۳ گل به ثمر رسانده است. بهترین برد تیم ملی مقابل کامبوج رقم خورده و البته ضعیف‌ترین نتیجه هم تساوی برابر کره‌جنوبی در تهران بوده است.
اما سوژه این گزارش، بررسی بهترین گلزن تیم ملی در سال ۱۴۰۰ است. جایی که مهاجمان بسیاری در ترکیب تیم ملی به میدان رفته‌اند اما سردار آزمون و مهدی طارمی مثل همیشه گوی سبقت را از بقیه ربوده و این عنوان را به خود اختصاص داده‌اند. آزمون بازی‌های بسیاری را از دست داد. بخصوص دو بازی پایانی مقابل امارات و عراق و همچنین دیدار برابر کامبوج که می‌توانست تعداد گل‌های سردار را افزایش بدهد. با این حال او ۶ بار موفق شد دروازه حریفانی چون سوریه، لبنان، عراق، بحرین و هنگ‌کنگ را باز کند.
خیلی از گل‌های سردار سرنوشت‌ساز بودند. به عنوان نمونه برابر عراق در بحرین که ایران توانست به پیروزی یک بر صفر برسد یا جدال با بحرین که تیم ملی با دبل آزمون به برتری قاطع رسید. گل سردار برابر لبنان هم توانست ایران را به بازی برگرداند و از شکست رها کند.
مهدی طارمی نیز آماری برابر با سردار آزمون ثبت کرد. او هم ۶ بار موفق شد دروازه رقبا را باز کند. او در دو بازی اخیر تیم ملی توانست دو گل سه امتیازی بزند و صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کند. اتفاقی که تعداد گل‌های طارمی را به ۶ رساند تا او همراه با سردار عنوان بهترین گلزن‌های تیم ملی در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص بدهند.
بعد از این دو ستاره، علیرضا جهانبخش قرار دارد. او با اینکه پست تخصصی‌اش مهاجم نیست اما گل‌های حساسی برای تیم ملی به ثمر رسانده و آماری ویژه را به نام خود ثبت کرده است. جهانبخش هم برابر کره‌جنوبی یک گل مهم وارد دروازه حریف قدرتمند تیم ملی کرد تا ایران از خطر شکست نجات پیدا کند. او گل‌های دیگر خود را برابر امارات، عراق و کامبوج زد تا نشان بدهد همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب می‌شود و با تجربه‌ای که دارد در جام‌جهانی هم قادر است عصای دست دراگان اسکوچیچ باشد.
کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده هم در رده‌های بعدی قرار دارند. این دو بازیکن که هر وقت فرصت پیدا کرده‌اند، تور دروازه رقبا را گشوده‌اند، در سال ۱۴۰۰ آمار سه گل زده را به نام خود ثبت کردند. آماری که آنها را بعد از سه ستاره هجومی تیم ملی در رتبه بعدی قرار داده و ارزش کارشان را نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *