طرح ٧ ساله دختر حاکم دوبی برای فرار از زندان سلطنتی

http://assets-news-bcdn.dailyhunt.in/cmd/resize/400x400_60/fetchdata13/images/a7/43/e8/a743e86218dce527838a22f29876e051.jpg

سایت بدون -روزنامه گاردین در گزارشی مفصل به فرار لطیفه، دختر شیخ محمد بن آل مکتوم حاکم دوبی پرداخته است. گاردین گزارش داده که لطیفه برای عملی کردن این فرار هفت‌سال برنامه‌ریزی کرده بود. البته او توسط کماندوهای اماراتی در ٣٠ مایلی سواحل هند دستگیر و به کشور بازگردانده شده و از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری از او در دست نیست. شبکه بی‌بی‌سی نیز از ماجرای فرار او فیلم مستندی ساخته که اخیرا پخش شده است. در این فیلم آمده است که یک جاسوس سابق فرانسوی و یکی از معلمان فنلاندی لطیفه به او برای اجرا کردن طرح این فرار کمک کرده‌اند. همچنین یک ملوان فیلیپینی قبول کرده او را از سواحل امارات سوار کرده و فراری دهد.
لطیفه دومین دختر شیخ مکتوم است که اقدام به فرار کرده است. دختر اول مکتوم در‌ سال ٢٠٠٠ فرار کرده بود و درنهایت او را در خیابان کمبریج لندن یافتند. لطیفه نیز گفته است که دو بار اقدام به فرار کرده است؛ نخستین بار او ١۶ ساله بود که سعی کرد فرار کند، اما دستگیر شد و برای سه‌سال به زندان افتاد. او می‌گوید در آن مدت کتک خورد و شکنجه شد، به همین دلیل بود که او در دفعه دوم بسیار محتاط عمل کرد و حتی ۴٠٠‌هزار دلار برای اجرای عملیات فرار ذخیره کرد. لطیفه بعدها عنوان کرد که در خانواده‌اش مدام تحقیر و با او به‌عنوان جنس دوم رفتار می‌شده است.
تاکنون حاکم دوبی هیچ واکنشی به مستند بی‌بی‌سی از خود نشان نداده است. تنها یک منبع آگاه نزدیک به خانواده حاکم دوبی اعلام کرده که لطیفه به همراه خانواده خود در سلامت کامل است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *