مهدی طارمی در دو راهی بزرگ/ پول بهتر است یا اروپا؟

سایت بدون -باشگاه‌های عربستانی از چند ماه قبل و بعد از جذب کریستیانو رونالدو توسط النصر، اقداماتی انجام داده‌اند تا بتوانند با شکار ستاره‌های بزرگ  با این تیم به رقابت بپردازند و البته کیفیت لیگ را نیز بالا ببرند. از جمله این تیم‌ها الهلال است که بازیکنان بزرگی در اختیار دارد اما فعلاً در جدول پایین ترازالنصرقراردارد و رقیب قدیمی‌اش شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود.
بعد از اینکه لیونل مسی به پیشنهاد الهلال پاسخ منفی داد و البته چند ستاره دیگر هم علاقه‌ای به حضور در این تیم و همچنین فوتبال آسیا نشان نداده اند، شایعه جذب مهدی طارمی توسط پرافتخارترین باشگاه فوتبال آسیا مطرح شد. پورتو و الهلال پیشتر بر سر انتقال موسی مارگا، ستاره تیم پرتغالی و حضورش در لیگ عربستان با یکدیگر همکاری کرده و به همین دلیل ارتباط نزدیکی با هم دارند.
همین مسأله و همچنین درخشش طارمی در فوتبال اروپا و به‌عنوان یک بازیکن آسیایی باعث شده تا الهلال به‌دنبال راهی برای جذب او باشد. در ابتدا گفته می‌شد این پیشنهاد در حد شایعه است و واقعیت ندارد اما یکی دو روز که گذشت، خیلی‌ها وجود چنین درخواستی را تأیید کردند. از جمله تلویزیون عربستان. یکی از بخش‌های برنامه SBC عربستان به گفت‌و‌گو با فلیکس دیاز، سردبیر نشریه مارکا اسپانیا اختصاص داشت. او در واکنش به احتمال انتقال طارمی به تیم الهلال گفت: «وقتی با چند مدیر برنامه در مادرید صحبت کردم گفتند فصل بعد بازیکن بزرگی به باشگاه بزرگی در عربستان می‌رود. صحبت از دی ماریا است. همچنین مهدی طارمی مهاجم ایرانی. ایسکو هم همین‌طور که عربستان ممکن است مقصد بعدی او باشد.»
تأیید پیشنهاد الهلال به طارمی در حالی صورت می‌گیرد که این بازیکن تا تابستان ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد و قطعاً برای انتقال به یک باشگاه دیگر باید رضایت مدیران پورتو را هم جلب کند. با این حال پورتو هم بدش نمی‌آید از فروش طارمی درآمدزایی کند و حالا چه بهتر که این پیشنهاد از سوی یک باشگاه متمول باشد. اگرپورتومهاجم ایرانی خود را درتابستان پیش رونفروشد، آنوقت سال ۲۰۲۴ مجبوراست او را رایگان از دست بدهد و این موضوع به هیچ وجه با سیاست‌های باشگاه پرتغالی همخوانی ندارد.
پورتو در پرتغال به باشگاهی مشهور است که از مسیر فروش ستاره‌های خود  درآمدزایی وهزینه‌های خود را اینگونه تأمین می‌کند. آنها فصل قبل چند بازیکن خود را به باشگاه‌هایی نظیر آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن فروختند و مبلغ هنگفتی به جیب زدند. حالا هم این اتفاق برای مهدی طارمی رخ داده و به نظر می‌رسد پورتو برای تولید درآمدی بیشتر با این انتقال مخالفت نخواهد کرد.
با این حال تصمیم نهایی را باید خود بازیکن بگیرد. مهدی طارمی باید تشخیص بدهد که آیا علاقه‌مند است در ۳۱ سالگی به فوتبال آسیا برگردد و در لیگ عربستان بازی کند یا نه؟ او در دوراهی فوتبال اروپا و پول قرار گرفته و انتخاب یکی از آنها برای هیچ فوتبالیستی ساده نیست. درست مانند کریستیانو رونالدو که دیدیم بین دستمزد پایین تر و بازی دراروپا و دریافت پول و حضوردرآسیا، دومی را انتخاب کرد و پیراهن النصر عربستان را پوشید.
این قصه حالا برای طارمی پیش آمده و او حق انتخاب دارد. با شناختی که از ستاره ایرانی پورتو وجود دارد، او علاقه‌مند است تا همچنان در فوتبال اروپا بماند و رویای بازی در لیگ برتر انگلیس را محقق کند.
هرچند عبور از پیشنهاد نجومی باشگاهی نظیر الهلال هم کارساده‌ای نیست.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *