نارضایتی ساپینتو از قایدی/باید گل بزنی باشو!



مهدی قایدی ابتدای فصل جاری به استقلال پیوست تا شاید با درخشش دوباره در ترکیب استقلال (مانند لیگ بیستم) به اوج بازگردد و علاوه براینکه پیشنهادهای خارجی تازه‌ای را تصاحب کند، با تیم ملی به جام جهانی هم برود. قایدی با این نیت وارد استقلال شد اما نه تنها نتوانست در نیم فصل لیگ بیست و یکم کاری کند که احتمال جدایی دوباره‌اش از استقلال بعد از پایان فصل برود، بلکه به روزی دچار شد که از لیست نهایی تیم ملی برای حضور درجام جهانی نیز حذف شد و تیم ملی را هم از دست داد.
حال و روز مهدی قایدی در این ایام بی‌شباهت به آن روزها نیست که تازه به استقلال آمده بود. بازیکنی گنگ در میدان بازی که هیچ امیدی به آینده‌اش نبود. قایدی حتی تا آستانه حذف از استقلال نیز پیش رفته بود و مربیان وقت به مدیران باشگاه گفته بودند که قایدی را لااقل به طور قرضی به دیگر تیم‌های لیگ برتر بفروشند تا شاید با شرایط بازی درلیگ برتر خو بگیرد و به آمادگی برسد.
حواشی که آن روزها اطراف قایدی چرخ می‌زد و ماجرای تصادفش که منجر به مرگ دوستش شده بود او را به در خروجی باشگاه نزدیک کرده بود اما با آمدن آندره‌آ استراماچونی، آرام آرام شرایط تغییر کرد و مهدی تبدیل شد به آماده‌ترین بازیکن استقلال.
 این درخشش از فصل نوزدهم شروع شد و حتی با رفتن استراماچونی نیز به پایان نرسید و به فصل بیستم هم کشیده شد تا اینکه یک پیشنهاد مالی جدید مهاجم استقلال را چنان وسوسه کرد که حتی حاضر نشد در فصلی که با حضور مجیدی احتمال داده می‌شد استقلال به جام قهرمانی برسد، در تیم محبوبش بماند و جام قهرمانی را تجربه کند.
قایدی شاید بر این باور بود که با رفتن به شباب الاهلی دروازه‌های اروپا را نیز به روی خودش باز خواهد کرد و به یکی از لژیونرهای فوتبال ایران دراروپا تبدیل خواهد شد اما او در شباب نیز فروغی نداشت و نتوانست چنان بدرخشد که حتی در لیگ امارات صاحب مشتری‌های متعددی شود.
بازگشت به ایران در حقیقت راهی بود برای بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال ایران اما محاسبات قایدی در زمانی که بار دیگر حاشیه‌های غیرفوتبالی دور و بر این بازیکن را فرا گرفته، اشتباه از آب درآمد تا مهدی در مسیری قرار بگیرد که حتی جایگاهش را درترکیب استقلال از دست بدهد.
قایدی اکنون در وضعیتی است که سرمربی استقلال او را از ترکیب اصلی دور کرده است. در عین حال اما ساپینتو در بازی با مس رفسنجان به دنبال احیای قایدی بود و بعد از هفته‌ها این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار داد تا شاید مهدی به همان مهاجم گلزن سال‌های قبل تبدیل شود اما مهدی باز هم نتوانست از فرصتی که برایش پدید آمد نهایت بهره را ببرد و به بازیکنی تبدیل شود که مرد پرتغالی می‌خواهد.
حالا در آستانه بازی با تراکتور بار دیگر خبر نیمکت نشینی قایدی از اردوگاه استقلال بیرون آمده و علاوه بر آن نارضایتی سرمربی استقلال از آنچه قایدی تا به امروز خلق کرده است.
ساپینتو انتظار داشت، مهدی در بازی با مس گل بزند و نه تنها پاسخ اعتمادش را بدهد، بلکه تعداد گل‌های زده‌اش درسیزده بازی قبل از بازی با مس را از عدد یک بیشتر کند اما مهدی نتوانست به موقعیت مورد نظر سرمربی تیمش دست یابد و بار دیگر او را برای گل زدن منتظر گذاشت.
ساپینتو اما عمیقاً به استعداد نهفته در ذات فوتبال قایدی ایمان دارد و در صحبت‌هایی که با دستیارانش داشته حتی به این موضوع اشاره کرده که اگر قایدی آماده باشد او می‌تواند حجم بالایی از مسئولیت قهرمانی تیمش را به دوش بکشد و استقلال را به سمت جامی دوباره در لیگ برتر سوق دهد.
انتظار گل زدن از قایدی در حقیقت یک انتظار معقول است که به گوش این بازیکن هم رسیده و سرمربی آبی‌ها از این بازیکن خواسته بار دیگر به همان مهاجم گلزن تبدیل شود اما اینکه مهدی چه زمان قادر باشد مأموریت خواسته شده از سوی سرمربی‌اش را به انجام برساند، روشن نیست.
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *