نگاهی آماری به ستاره ۱۹ ساله نوکمپ/بارسلونــــا بدون پدری می‌لنـــــگد

سایت بدون – این هفته بارسلونا برای نخستین بار در تاریخ خود در یک فصل در سه بازی پیاپی در خانه شکست خورد و بازیکنی زیر ذره‌بین قرار گرفت که حتی در زمین نبود. تیم ژاوی در دقیقه ۷ بازی با رایووایکانو از میهمان خود عقب افتاد و تلاش‌های بعدی بی‌ثمر بود تا رئال مادرید برای قطعی کردن قهرمانی‌اش در پنج بازی باقی مانده خود تنها یک امتیاز لازم داشته باشد.
با آمدن ژاوی به نیمکت بارسلونا،اوضاع تیم خوب شد و از دسامبر تا آوریل ۱۵ بازی نباختند تا از رتبه هفتم تا رده دوم بالا بیایند. اما باخت شوکه کننده ۳ بر ۲ مقابل آینتراخت فرانکفورت در یک‌چهارم‌نهایی لیگ اروپا و بعد باخت یک بر صفر برابر تیم در معرض سقوط کادیس، باد نیمه رنسانس بارسلونا را خواباند.
نتیجه ناامیدکننده این هفته مقابل وایکانو هم به معنای آن است که تیم ژاوی برای اطمینان از کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد باید به تلاش ادامه دهد. اما شاید آخرین باخت بارسلونا برای کسانی که آمار تیم با و بدون پدری را رصد کرده‌اند، چندان شگفت‌انگیز نباشد. این بازیکن ۱۹ ساله بازی با رایو را به خاطر مصدومیت همسترینگ از دست داد،این آسیب‌دیدگی او را مجبور کرد بین دو نیمه بازی با آینتراخت زمین را ترک کند و بعد از آن چند مسابقه را از دست داده. این اتفاق بدی برای بارسلونا بود که در این فصل به‌شدت به ستاره بااستعداد خط میانی‌اش وابسته شده، بخصوص در لیگ هر چند ژاوی تلاش کرده او را مهم‌ترین بازیکن تیمش توصیف نکند.
اما تأثیرگذاری پدری غیرقابل انکار است. در ۱۲ بازی با او بارسلونا ۱۰ برد و ۲ تساوی داشته در حالی که بدون او ۸ برد،۶ تساوی و ۷ باخت داشته. آمار انتظار گل بارسلونا در سه بازی آخرش ۳۹/۱ بوده اما در سه بازی اخیر با پدری ۱۲/۲ بوده. در این مدت ۳۳ موقعیت ایجاد کردند که در زمان بازی پدری ۴۲ موقعیت بوده. کار تا جایی پیش رفته که رسانه‌های اسپانیایی از وابستگی شدید بارسلونا به پدری نوشته‌اند و اینکه هر وقت او نبوده بارسلونا در سلطه بر خط میانی و نفوذ در رقبای سرسخت با مشکل مواجه شده است.
پدری از آغاز فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در ۳۳ بازی در رقابت‌های مختلف بیشتر به‌دلیل مشکلات عضلانی حاضر نبوده. او که در آغاز فصل قبل نخستین بازی‌اش را برای بارسا انجام داده، آماری غیرعادی از بازی‌های ملی و باشگاهی داشته. ۷۴ بازی برای بارسا و ۲۳ بازی برای تیم ملی اسپانیا. این شامل تابستان شلوغ پدری هم می‌شود که در ۶ بازی اسپانیا در یورو ۲۰۲۰ در ۶۲۹ دقیقه بازی کرد. تنها استراحتش تعویض در دقیقه ۱۱۹ بازی یک‌چهارم‌نهایی اسپانیا با سوییس بود. تنها ۱۶ روز بعد از یورو به تیم المپیک اسپانیا پیوست و در شش مسابقه ۵۵۹ دقیقه به میدان رفت تا تیمش را در مسیر صعود به فینال بازی‌های توکیو همراهی کند. اینها بعد از آن بود که در فصل اول بازی‌اش در بارسلونا در ۵۲ مسابقه به میدان رفت و ۳۵۲۶ دقیقه در زمین بود. در همین دوره، او جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا شد که در ۵۰ بازی رسمی برای تیم به میدان رفته است. او در مجموع در فصل قبل ۴۵۹۴ دقیقه بازی کرد که ۴/۰ درصد کل زمان زندگی‌اش تا آن موقع بود. جای تعجب نیست که این جوان در این فصل درگیر مصدومیت همسترینگ شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *