کدام شرکت بیشترین سود را از برگزاری جام جهانی می‌برد؟/امپراتوری نایـــــــک در قطـر


سایت بدون – زمان زیادی تا آغاز بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال باقی نمانده است. هرچه به این رقابت‌ها نزدیک می‌شویم، تیم‌های شرکت کننده از البسه مورد استفاده خودشان در این رقابت‌ها رونمایی می‌کنند. به همین بهانه نگاهی به اسپانسر البسه تیم‌ها در قطر می‌اندازیم.


نایک
بدون شک، نایک پیروز برگزاری این رقابت‌ها است. این شرکت شناخته شده در حوزه تولید پوشاک ورزشی وظیفه تولید البسه ۱۳ تیم از ۳۲ تیم حاضر در قطر را برعهده دارد. اتفاقی که سود بسیاری برای این برند دارد. بسیاری از هواداران تیم‌های مختلف در سراسر جهان منتظر رونمایی از البسه مورد استفاده تیم محبوبشان در جام جهانی هستند تا برای خرید آن از کشورهای مختلف اقدام کنند. مبلغ سود این شرکت زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم ۵ تیم از ۱۳ تیمی که این نهاد وظیفه تولید پیراهن‌شان را برعهده دارد از ستارگان مشهور جهان فوتبال مانند نیمار، رونالدو، امباپه و غیره بهره می‌برند، نکته‌ای که باعث افزایش چشمگیر فروش البسه و سود بیشتر این شرکت می‌شود. البته باید توجه داشت که نایک فروش خودش در سال را دارد اما برگزاری رقابت‌هایی مانند جام جهانی و جام ملت‌های فوتبال اروپا، امریکای جنوبی و شمالی که هواداران فوتبال برای تماشای آنها باید سالیان سال در انتظار باشند، فروش شرکت‌های معتبر نظیر نایک را بیشتر می‌کند، چراکه داشتن پیراهن تیم‌های محبوب بخصوص آنها که از فوق ستارگان جهان فوتبال بهره‌مند هستند برای علاقه‌مندان جذابیت خاصی دارد.
 
آدیداس
آدیداس هم یکی دیگر از شرکت‌های شناخته شده در عرصه تولید پوشاک ورزشی است که در حوزه تولید البسه اسپانسر بسیاری از تیم‌های ملی و باشگاهی در رشته‌های مختلف ورزشی است. اما این برند برای جام جهانی برعکس یورو با تیره‌روزی مواجه شده است. به هرحال این برند با برعهده داشتن تولید البسه ۷ تیم در قطر ۲۰۲۲ پس از نایک در رتبه دوم قرار دارد. البته نکته امیدوار‌کننده درباره آدیداس این است که این نهاد وظیفه تولید البسه تیم ملی آرژانتین که لئو مسی یکی از ستارگان حاضر در رقابت‌ها است را برعهده دارد. نکته‌ای که فروش لباس‌های تولید شده توسط این شرکت برای تیم ملی آرژانتین را افزایش می‌دهد، چراکه به احتمال بسیار زیاد این دوره آخرین حضور این فوق‌ستاره در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان است. از همین رو بسیاری از هواداران دنیای فوتبال لباس مسی را تهیه می‌کنند، آماری که اگر رقابت‌های قطر ۲۰۲۲ با قهرمانی آلبی‌سلسته به پایان برسد به طور نجومی افزایش می‌یابد و باعث بیشتر شدن سود این شرکت آلمانی از رقابت‌ها می‌شود.
 
پوما
 پوما سومین و آخرین غول تولید پوشاک ورزشی در جهان است که با برعهده داشتن وظیفه تولید البسه ۶ تیم در این رقابت‌ها حضور دارد. لباس‌های این شرکت آلمانی را بیشتر عادت داریم در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک تابستانی، قهرمانی جهان و دایموند لیگ بر تن دونده‌ها ببینیم. با این حال این شرکت هم در قطر حضور دارد. اما به علت اینکه این شرکت وظیفه تولید البسه تیم‌های مطرح را برعهده ندارد، کمترین سود ممکن بین دو شرکت دیگر که بررسی کردیم را از برگزاری رقابت‌ها می‌برد. باید گفت پوما بزرگترین بازنده عدم صعود تیم ملی فوتبال ایتالیا به جام جهانی است، زیرا لاجوردی‌پوشان ایتالیا مهم‌ترین تیم تحت قرارداد این شرکت هستند و این نهاد هم بیشترین سود را از فروش البسه ایتالیا می‌برد، اتفاقی که باتوجه به عدم صعود شاگردان مانچینی رخ نمی‌دهد.
در مجموع پیروز این تجارت بزرگ نایک است که وظیفه تولید البسه ۱۳ تیم پرستاره مسابقات را برعهده دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *