کرونا مصرف تغذیه سالم را تقویت کرده است

کرونا مصرف تغذیه سالم را تقویت کرده است

همه‌گیری کووید-۱۹ ، عادت به مصرف خوراکی‌های سالم و اولویت دادن به سلامتی را در انسان‌ها تقویت کرده است.

سایت بدون –  برخورداری از یک رژیم غذایی سالم تنها ارائه مواد مغذی کافی به بدن نیست، بلکه این رژیم، بدن را به اندازه کافی قوی و ایمن می کند تا با بیماری ها و عفونت ها مبارزه کند. همه گیری کووید-۱۹ در بسیاری از ما یک حس نگرانی نسبت به غذاهایی که می خوریم، ایجاد کرده است؛ بطوریکه بسیاری از افراد برخلاف گذشته از مصرف غذاهای خیابانی اجتناب می کنند. جنبه خوب همه گیری کووید-۱۹ این است که مردم را نسبت به انتخاب سبک زندگی و عادات غذایی خود آگاه تر کرده است.

پس از همه گیری، مردم سراسر جهان همچنان به مصرف غذاهای گیاهی که کربوهیدرات و چربی کم دارند، تمایل دارند و وعده های غذایی خود را درست می کنند. در این گزارش به رویه های جدید غذایی مردم پس از همه گیری کووید-۱۹ اشاره شده است:

خوراکی های پایه گیاهی

در حال حاضر بسیاری از خوراکی های پایه گیاهی مقرون به صرفه در بازار موجود است که همیشه در صدر غذاهای سالم قرار داشته اند. اما به خصوص پس از یک بحران جهانی مانند کووید-۱۹، مردم رژیم غذایی گیاهی را در برنامه های روزمره خود انتخاب کرده اند. با تغییر رویه رژیم غذایی افراد از رژیم غذایی حیوانی به رژیم غذایی گیاهی، صنایع غذایی به آرامی اقلام و جایگزین های جدیدی را مطابق با انتخاب مردم اتخاذ می کنند.

کرونا مصرف تغذیه سالم را تقویت کرده است

میان وعده های سالم

 در دنیای امروز، تعداد زیادی از مردم به جای مصرف غذاهای ناسالم و تنقلات پر کربوهیدرات، به دنبال میان وعده های سالم تر هستند. مردم به تدریج به رژیم غذایی مفید برای سلامتی روی آورده اند. میان وعده‌های سالم مانند میوه‌های خشک، پروتئین بارها، اسنک های پروتئینی بدون گلوتن و اقلام مشابه به طور فزاینده‌ای محبوب شده اند.

پروتئین بار، یک خوراکی محبوب و سالم برای تکمیل رژیم غذایی محسوب می‌شود. شما می‌توانید پروتئین بار را هم به‌عنوان میان‌وعده و هم بعد از ورزش میل کنید. با ترکیب چند ماده ساده و در دسترس، می‌توانید پروتئین بار خانگی خود را درست کنید و از محصولات کارخانه‌ای بی‌نیاز شوید. برای این کار تنها کافی است چند عدد خرمای بدون هسته را به همراه مقداری پسته، جو پرک و پوست پرتقال در غذا ساز بریزد تا کاملا مخلوط شود . سپس مخلوط حاصله را بر روی یک کاغذ مومی پهن کنید و به صورت تکه تکه برش دهید؛ کاغذ مومی را درون یک ظرف قرار داده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا این ترکیب خوب سفت شود.

شما می‌توانید این پروتئین بار رژیمی را به مدت یک هفته در یک ظرف دردار، داخل یخچال نگهداری کنید.

غذاهای پخته شده

از زمان آغاز قرنطینه کووید-۱۹، عادت به پخت غذا به عنوان یک سرگرمی طولانی مدت برای بسیاری از مردم همچنان ادامه یافت. برخی این کار را با پخت اشکال مختلف غذاهای پخته شده مانند شیرینی، کلوچه و براونی تا پای، پودینگ و غیره آزمایش کردند. از سوی دیگر روش های راحت و آسان پخت غذا، غذاهای خوشمزه پخته شده را به یک گزینه کامل غذایی تبدیل کرد.

کرونا مصرف تغذیه سالم را تقویت کرده است

غذای خانگی

با توجه به شیوع بیش از حد موارد ابتلا به ویروس کرونا، کارشناسان بهداشت و پزشکان به ما توصیه کردند که فقط غذاهای سبک تهیه شده در خانه را مصرف کنیم. بطوری که حتی پس از پایان این همه گیری، بسیاری از مردم همچنان غذاهای خانگی را ترجیح می دهند.

مطلب پیشنهادی

آیا پاستا غذای سالمی است؟

سایت بدون -وقتی پای کاهش وزن و رژیم غذایی به میان می‌آید، معمولا کربوهیدرات‌ها با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *