گردشگری/هال اشتات؛ نسخه واقعی یک رویا

سایت بدون – دهکده هال اشتات مشهور به مروارید اتریش با قدمتی ۷هزار ساله، در کنار دریاچه همنام خود و منطقه تفریحی «سالزکامرگوت» در شمال کشور اتریش قرار دارد. هال اشتات که در میراث جهانی یونسکو ثبت‌ شده، یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌های بشری است و به خاطر تولید و استخراج نمک از گذشته‌های دور، منبع درآمد بیشتر ساکنان این روستا هم است.

انعکاس تصویر این روستای رویایی با کوه‌های سربه فلک کشیده و نوک تیز،  قله‌های همیشه پوشیده از برف، خانه‌های سنتی اتریشی که از صخره‌ها سر بیرون آورده‌اند، کلیسایی با برج‌های بلند در آب‌های دریاچه هال‌اشتات در ذهن گردشگران حک شده و تا ابد باقی می‌ماند. مهم‌ترین کاری که هر گردشگر به محض ورود به این شهر باید انجام دهد، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوچه‌پس‌کوچه‌های این روستاست.

یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک دنیا در هال اشتات قرار دارد که درهایش به روی بازدیدکنندگان باز است. برای تماشای این معادن نمک ماقبل تاریخ باید از کابل‌های تپه بالا رفت. در کنار معدن «پل هوایی داخشتاین» با تجهیزات مدرن قرار دارد که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است؛ کف این پل از شیشه است و بخشی از بلندترین پل معلق اتریش به شمار می‌رود و مناظری پانورامیک از دریاچه، کوه ها و دهکده هال اشتات به بینندگان ارائه می‌دهد.

هتل‌های کمی برای اقامت گردشگران در این دهکده وجود دارد اما به دلیل حجم بالای گردشگر در برخی فصول تقریبا تمام خانه‌هایی که در این منطقه قرار دارند  همچون هتل‌ها خدمات ارائه می‌دهند. هال اشتات به قدری محبوب است که چینی‌‌ها کپی آن را در چین ساخته‌اند و  بسیاری از گردشگران چینی به هال اشتات می‌آیند تا نسخه واقعی این روستا را ببینند!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «شتر را چه به علاقه بندی»

سایت بدون – علاقه بندی به معنای ابریشم بافی است ابریشم بافی از آن کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *