یادداشت ویژه روزنامه مارکا/لیونل مسی فرمانده کامل بارسلونا

https://amp.businessinsider.com/images/5bb2337d91ff6db94f8b456b-750-499.jpg

رامیرو آلدوناته

لیونل مسی برای اینکه در رختکن بارسلونا گوش شنوایی برای حرف‌هایش پیدا کند، نیازی به بازوبند ندارد اما این بازیکن ۳۱ ساله که برای نخستین بار در این فصل به‌عنوان کاپیتان بارسلونا انتخاب شده، در زمین و بیرون آن به خوبی از عهده وظایفش برآمده.
رفتن آندرس اینیستا به ژاپن، کاپیتانی را به مسی رساند و اگرچه او همیشه فرمانده خاموش تیم بود اما با به دست گرفتن بازوبند مسوولیت بیشتری به دوشش گذاشته شده.
مسی همیشه از حرف زدن با رسانه‌ها دوری می‌کرد و نمی‌خواست در مکان‌های عمومی و در مرکز توجه قرار بگیرد، حداقل تا الان اینطور بوده اما فوق‌ستاره آرژانتینی این فصل با حمایت کاپیتان دوم تیم، سرخیو بوسکتس، در جاهایی صحبت کرده که پیش از این ترجیح می‌داد ساکت باشد مانند قبل از جام خوان گامپر که گفت هدف اصلی تیمش در این فصل فتح لیگ قهرمانان است و به این ترتیب به هم‌تیمی‌هایش جهت داد.
در عین حال انتظار می‌رود مسی در مواقع و روزهای سخت تمام قامت بایستد و از تیم دفاع کند و این همان اتفاقی است که تا به حال افتاده. بعد از بدترین دوره مربیگری ارنستو والورده در بارسلونا که با کسب دو امتیاز از سه بازی – دوتایش در خانه – همراه بود، مسی در یک مصاحبه تلویزیونی از خودش انتقاد کرد به علاوه اینکه توجه‌ها را معطوف هم‌تیمی‌ها کرد.
در بازی چهارشنبه با تاتنهام در ویمبلی استثنایی بود تا جایی که خوردی آلبا گفت اگر مسی سرحال باشد، توقف‌ناپذیر است. مسی دوباره با رسانه‌ها حرف زد و این بار از هم‌تیمی‌ها حمایت کرد: «بی‌جهت مود یک تیم عوض نمی‌شود، برای این کار باید تلاش کرد.» وقتی مسی اینطور می‌گوید همه به حرفش گوش می‌دهند.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *