آیا استقلال برای پرداخت بدهی های خارجیش ستاره هایش را حراج می کند؟

سایت بدون – آخرین راه حل مدیر باشگاه استقلال برای فرار از محرومیت‌ها فروش بازیکنان است! آری، بازیکنانی که در این تیم درخشیده‌اند و اکنون مشتریان دست به نقدی دارند. تردید نکنید اگر باشگاه استقلال نتواند در موعد تعیین شده مبالغی که بدهکار است را به طرف‌های خارجی بپردازد ناچار می‌شود بازیکنان درجه یک خود را به حراج بگذارد. کاری که هم برخلاف میل هواداران این باشگاه است و هم برخلاف میل مدیریتی که می‌خواهد بعد از سال‌ها قهرمانی را برای این باشگاه به ارمغان بیاورد. حجم بدهی‌های برجا مانده به حدی است که شاید در نهایت راهی جز این پیش روی فتح‌الله‌زاده و دیگر مدیران باقی نگذارد.
مدیری که خود روزگاری با جذب ستاره‌های تیم‌های لیگ استقلال را به تیمی باشکوه‌تر تبدیل می‌کرد حالا در شرایطی قرار گرفته که اگر نتواند از طریق اسپانسرها و یا افرادی که به باشگاه کمک می‌کنند همه مبالغ بدهکاری را تأمین کند به سراغ فروش بازیکنان خودش خواهد رفت. شاید روزی برسد که باشگاه استقلال ناچار به فروش قائدی شود. شیخ دیاباته هم یقیناً جزو گزینه‌ها است و نباید از امیرارسلان مطهری نیز غافل بود.
او نیز می‌تواند انتقال پرسودی برای استقلال باشد! اما جدایی این نام‌ها بدون شک تبعات بسیاری برای استقلال خواهد داشت و حتی تیم مدیریت کنونی را عمیقاً تحت فشار قرار می‌دهد. آیا فتح‌الله‌زاده می‌تواند راهی بیابد که مجبور به ستاره فروشی نشود؟ یکی از راه‌‌های فتح‌الله‌زاده انجام مذاکرات رودررو با شفر و دیگر طلبکاران است اما واقعیت این است که او فرصت آنچنانی ندارد و چه بسا همین آقای شفر که برای استقلال دلبری می‌کند هرگز راضی به مذاکره نباشد.

پول نقد، شفر را نرم می‌کند
حکمی که فیفا به سود وینفرد شفر صادر کرده سومین پرونده‌ای است که از زمان بازگشت فتح‌الله‌زاده به دست وی رسیده است. پیش از این حکم، فیفا باشگاه استقلال را به پرداخت دیون مربوط به جباروف و منشا محکوم کرده بود و حالا نیز به نفع سرمربی سابق حکمی صادر کرده تا چالش‌های مدیریت جدید باشگاه استقلال فزونی بگیرد.
فتح‌الله‌زاده که از زمان ورود دوباره به باشگاه استقلال تنها اسماعیل خلیل‌زاده را حامی مالی باشگاه می‌بیند این روزها با دغدغه‌های مالی بسیاری مواجه است و علاوه بر اینکه باید هرچه زودتر بدهی‌های بجا مانده را پرداخت کند، باید مبلغی هم برای پرداخت به بازیکنان و کادرفنی در نظر بگیرد و تا قبل از سال جدید این مبالغ را به حساب بازیکنان واریز کند.
 با توجه به شرایط کنونی باشگاه استقلال و مصاحبه‌ای که اخیراً سرپرست این باشگاه انجام داده، فقدان بودجه مشکلی بزرگ و اساسی در راه مقابله با این مشکلات است و مشخص نیست که فروش ستاره‌ها چه بازخورد‌هایی داشته باشد.
 سرپرست استقلال که در تمام دوران کاری‌اش با چنین شرایط حادی مواجه نشده بود حالا به دنبال تعامل و به نوعی تخفیف گرفتن از طرف‌های دعوا است تا شاید باشگاه زیر بار فشار مالی کمتری برود. در همین راستا قرار است نماینده باشگاه استقلال به زودی سفری به دبی داشته باشد و با وینفرد شفر گفت و گو کند تا شاید این مربی درصدی به باشگاه تخفیف دهد تا باشگاه مجبور نباشد در شرایط مالی امروز خود مبلغ ۵۵۰ هزار دلاری که از سوی فیفا محکوم شده را به وی پرداخت کند و با مبلغ کمتری به توافق برسد.
شفر درباره اینکه چرا از استقلال شکایت کرده این جملات را به زبان آورده است: «هواداران نباید ناراحت این موضوع باشند. آنها باهوش و پرشور هستند و استقلال و تاریخ این باشگاه را خوب می‌شناسند. آنها رویدادها را پیگیری می‌کردند و می‌دانند چه اتفاقاتی رخ داده است. ما در موقعیت بسیار خوبی بودیم ولی برخی قدم به قدم ما را به سمت نابودی پیش بردند. متأسفانه این کارها چنین نتایجی در برداشت و من مجبور شدم شکایت کنم. متأسفانه این موضوعات یک حقایقی است که مردم باید آنها را بدانند. به نظر می‌رسد که این اتفاقات به صورت مداوم برای استقلال رخ می‌دهد و چیزی برای ناراحتی وجود ندارد. فتح‌الله‌زاده قبل از مدیرعاملی در استقلال در جریان تمامی مشکلات بود و البته وزیر ورزش هم همه چیز را می‌دانست. مطمئن هستم که هر دو بهترین کارها را انجام می‌دهند، بدهی‌ها را پرداخت خواهند کرد و در بازسازی استقلال تمرکز خواهند داشت چون هر دو می‌دانند این مسیر درستی است که باید طی شود. استقلال بیشتر از یک باشگاه فوتبال بلکه یک نمادی از غرور و عزت و افتخار محسوب می‌شود.»

مطلب پیشنهادی

چرا روان‌شناس‌ها این‌قدر به نوشتن افکار و اهداف روی کاغذ اصرار می‌کنند؟/ من بدون سانسور

 سایت بدون – روان انسان پدیده ای پیچیده و چندوجهی است. روان ما نسبت به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *