آیا حمیده عباسعلی به انتظارها پایان می دهد؟/اولین بانوی طلایی المپیک

سایت بدون – انتظار نتیجه داد و حمیده عباسعلی هم به جمع المپیکی‌های ایران ملحق شد. فارغ از اینکه المپیک ۲۰۲۰ توکیو چه سرنوشتی پیدا می‌کند و در نهایت با چه شرایطی برگزار می‌شود اما هر چه که باشد، بالاخره برگزار می‌شود و حمید عباسعلی، اولین دختر کاراته‌کایی است که حضورش در این رویداد را جشن می‌گیرد. او که در سال‌های گذشته، خیلی از اولین‌ها را در این رشته به نام خود ثبت کرده، این بار هم توانست سهمیه ورود به المپیک را زودتر از بقیه دختران کاراته‌کا از آن خود کند.
حمیده که اولین مدال جهانی این رشته برای زنان و طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، اگرچه در شروع مسیر سخت تا المپیک، کمی متزلزل عمل کرد اما هر چه گذشت، قدم‌هایش را محکم و محکم‌تر برداشت تا اینکه بالاخره در اتریش خیال خودش را برای حضور در المپیک راحت کرد.
عباسعلی در دومین روز از سومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۰، با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی وزن ۶۸+ کیلوگرم راه یافت و همین کافی بود تا فاصله امتیازی‌اش با رقبا را به حدی برساند که برایشان قابل جبران نباشد.
این دختر کاراته‌کا ایران که پیش از این مسابقات و در رنکینگ وزن المپیکی ۶۱+ کیلوگرم با کسب ۵/۶۰۰۷ امتیاز در رتبه سوم قرار داشت و در رنکینگ جهانی وزن ۶۸+ کیلوگرم نیز صدرنشین بود، با حضور در دیدار نهایی و با توجه به حذف النی چاتزیلیادو از یونان، پیش از آخرین مرحله برگزاری مسابقات کاراته وان، سهمیه المپیک خود را در وزن المپیکی ۶۱+ کیلوگرم قطعی کرد.
کاراته‌کا یونانی که پیش از این مسابقات با ۵۳۲۵ امتیاز و ۵/۶۸۲ امتیاز اختلاف با عباسعلی در جایگاه پنجم رنکینگ المپیکی وزن ۶۱+ کیلوگرم قرار داشت، در مسابقات اتریش در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سلیو فراکوتی از ایتالیا مغلوب شد اما با توجه به فینالیست شدن کاراته‌کا ایتالیایی به جدول شانس مجدد راه یافت که در این مرحله نیز مقابل کاراته‌کا چین تایپه مغلوب شد و از حضور در دیدار رده‌بندی بازماند. اتفاقی که برای این حریف افتاد و البته رسیدن حمیده به فینال او را در موقعیتی قرار داد که دیگر خطری تهدیدش نمی‌کند. در حال حاضر کاراته‌کاهایی از ترکیه، ژاپن و قزاقستان در رده‌بندی جهانی در رده‌های دوم تا چهارم هستند و کاراته‌کا یونانی پنجم شده که البته فاصله امتیازی همه اینها با حمیده به گونه‌ایست که باید برای باقیمانده سهمیه‌ها تلاش کنند و یکی از سهمیه‌های این وزن به نام او ثبت شده است.
هنوز یک مرحله دیگر از انتخابی المپیک باقی مانده و به احتمال زیاد یک دختر کاراته‌کا دیگر از ایران می‌تواند سهمیه بگیرد اما اتفاق خوبی که برای حمیده و البته بهمن عسگری – که در مسابقه قبل سهمیه‌اش در بخش مردان را نهایی کرد- این است که این دو نفر می‌توانند بدون دغدغه کرونا و … برای المپیک آماده شوند.
با توجه به محدودیت‌هایی که برای پروازها صورت گرفته و اعمال قانون قرنطینه از سوی کشورهای مختلف، رفت و آمد برای ورزشکاران سخت شده و دقیقاً به همین خاطر کاراته‌کاها زودتر راهی اتریش شدند تا با مشکلی مواجه نشوند. این برنامه‌ریزی کمک کرد تا حمیده بتواند سهمیه بگیرد و از حالا به بعد خیالش راحت باشد اگرچه او به سهمیه دلخوش نیست و هر بار که در مسیر کسب المپیک با او همکلام شده‌ایم، تأکید کرده که به دنبال ثبت مدال در المپیک ۲۰۲۰ است؛ جایی که برای اولین بار در طول تاریخ المپیک میزبان کاراته‌کاها است و هیچ بعید نیست که آخرین میزبان هم باشد.
تا اینجای کار، کاراته برای یک بار فرصت حضور در المپیک را پیدا کرده و در دوره بعد هم در المپیک پاریس حضور ندارد، بنابراین حمیده از حالا همه تمرکزش را می‌گذارد تا یک اولین دیگر را در کارنامه‌اش ثبت کند.
او می‌خواهد اولین بانوی کاراته‌کا ایران باشد که به مدال المپیک می‌رسد و از حالا چند ماه سخت را برای رسیدن به این هدف در پیش دارد؛ اگرچه که با توجه به اتفاق‌هایی که در سطح جهان افتاده، در مسیر آماده‌سازی دردسرهای زیادی دارد؛ مثل بقیه شانس‌های مدال ایران.

مطلب پیشنهادی

کارگر مغازه به خواهرم تجاوز کرد کشتمش!

مرد ۳۴ساله وقتی از خواهرش شنیدکه کارگر مغازه‌شان به او تجاوز کرده،مرد آزارگر رابا سه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *