انتقاد پنهان بازیکنان استقلال از استراماچونی/چرا تیم را ول کردی؟


سایت بدون – بعد از شکست استقلال مقابل ماشین‌سازی رختکن این تیم حال و هوای عجیبی داشت. مهم‌تر از اعتراض هروویه میلیچ به صالح مصطفوی به جهت اینکه چرا تعویض شد و بگو مگوی فرشید اسماعیلی با این بازیکن و پیامد آن دخالت ستار همدانی و اعتراض وی به فرشید، موضوع اعتراض برخی بازیکنان به غیبت‌های سرمربی‌شان نشان می‌داد که آنها از رفتار استراماچونی بابت ترک تیم‌ به ستوه آمده‌اند. این اعترض‌ها گرچه به دلیل فضایی که در میان هواداران این باشگاه به سود استراماچونی شکل گرفته- درست یا غلط آن بماند-  علنی نشده اما واقعیت‌های آنچه در رختکن استقلال رخ داد را نمی‌توان انکار کرد. اساساً یکی از دلایلی که وریا غفوری بعد از بازی مقابل خبرنگاران اعلام کرد که قصد صحبت ندارد همین موضوع بود. غفوری حرفی نزد به این دلیل که اگر می‌‌خواست چیزی به زبان بیاورد در درجه اول درباره رفتار‌های استراماچونی انتقاد می‌کرد اما کاپیتان استقلال به دلیل اینکه شکاف در تیم بیش از این گسترش نیابد حرف‌هایش را فرو خورد.
 به جز وریا که از وضعیت استقلال و رفتار سرمربی‌اش به ستوه آمده دیگر بازیکنان نیز از عملکرد سرمربی خود به شدت گله داشتند و حتی بودند افرادی که در رختکن گفتند که دیگر استراماچونی را می‌خواهیم چه کار و بهتر که او دیگر به ایران برنگردد! حرف‌هایی که دانشگر بعد از بازی به زبان آورد تا حدی تأییدی بود بر این بی‌میلی! دانشگر که یکی از معترضان در رختکن هم بود صراحتاً اعلام کرد: «نبود سرمربی هیچ تأثیری نداشت. ما بازیکنان بازی می‌کنیم. ما مگر بد بازی می‌کنیم؟» این جملات که در مقابل چشم خبرنگاران به زبان آورده شد ناراحتی عمیق بازیکنان از وضعیت به وجود آمده را نشان می‌دهد. شرایطی که شاید به زعم بسیاری از بازیکنان خود استراماچونی مسبب آن است. یکی از بازیکنان استقلال نیز در رختکن به این جمله اشاره کرد که‌ ای کاش سرمربی تیم تا نیم‌فصل می‌ماند و بعد از آن با اعلام رسمی استقلال را ترک می‌کرد تا مدیران هم بدانند که تکلیف‌شان با سرمربی چیست و بروند سراغ سرمربی جدید اما استراماچونی درست ۳ هفته مانده به پایان بازی‌های نیم فصل استقلال را رها کرد تا این تیم دچار سردرگمی بزرگی شود و نداند که تکلیفش با آینده چیست.
حال باید دید در میان این همه اعتراض‌هایی که برخی از آنها نیز علنی شده آیا استراماچونی تن به بازگشت می‌دهد یا خیر؟ صحبت از حضور او در بازی با سپاهان است و سرپرست این باشگاه اعلام کرده استراماچونی به استقلال باز خواهد گشت و در بازی با سپاهان روی نیمکت خواهد نشست اما نباید این حجم از نارضایتی درون تیمی از استراماچونی را هم نادیده گرفت. بازیکنان استقلال اکنون آتش‌های زیر خاکستری هستند که شاید انتظار می‌کشند نتایج تیم خود در بازگشت آقای استراماچونی را ببینند. آیا اگر استقلال در حضور استراماچونی و در شروع نیم‌فصل دوم دوباره شکست بخورد، بازیکنان باز هم از سرمربی خود حمایت خواهند کرد؟ آیا اگر استقلال ببازد استراماچونی مسبب وضعیت به وجود آمده لقب نخواهد گرفت؟ اگر استقلال قهرمانی را با همین آقای استراماچونی از کف بدهد آنگاه چه خواهد شد؟

مطلب پیشنهادی

بازیگرانی که دربرنامه تازه مهران مدیری دوباره ستاره شدند/ اسکار برای شما

غلامرضا نیکخواه، امیرعلی نبویان، نعیمه نظام‌دوست، مهران غفوریان و بهرنگ علوی در مسابقه مهران مدیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *