بالاخره چه کسی سرمربی بایرن مونیخ می شود؟/همه گزینه های یک نیمکت

شکست تحقیرآمیز مونیخی‌ها در فرانکفورت کافی بود تا کاسه صبر مدیران باشگاه لبریز شده و در فاصله ۲۴ ساعت حکم اخراج نیکو کواچ، سرمربی تیم بایرن مونیخ را صادر کنند. بایرن مونیخ در این دو فصل اخیر از شرایط آرمانی دور بوده و تحت هدایت کواچ بسیار پرفرازونشیب ظاهر شده بود. با این حال در تابستان و در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد برکناری او به‌گوش می‌رسید، سران باشگاه از او حمایت کردند تا کارش را در مونیخ ادامه دهد اما شکست ۵ بر یک این هفته برابر آینتراخت فرانکفورت تیر خلاصی برای کواچ بود تا با آلیانس آره‌نا وداع کند.

 کار به اولتیماتوم نکشید

باواریایی‌ها هم‌اکنون در رده چهارم جدول قرار دارند و از ۱۰ بازی خود تنها ۱۸ امتیاز کسب کرده‌اند. آنها در ابتدای فصل سوپر جام، آلمان را به دورتموند واگذار کردند و در هفته نخست هم با تساوی برابر هرتابرلین فصل را شروع کردند اما رفته‌رفته روند بهتری داشتند و اوج درخشش آنها در لیگ قهرمانان بود که با نتیجه عجیب و تاریخی ۷ بر ۲ تاتنهام را در لندن شکست دادند. جالب اینکه شاگردان کواچ تنها چهار روز بعد در لیگ و در دیداری خانگی ۲بر یک به هوفنهایم باختند. همین عدم‌ثبات کافی بود تا مدیران باشگاه به فکر پیدا کردن جانشینی برای او باشند. گفته می‌شد هفته گذشته اولتیماتومی به این سرمربی جوان داده شده بود مبنی بر اینکه اگر دیدار حساس شنبه آینده برابر دورتموند را واگذار کند از سمت خود اخراج خواهد شد اما شکست مقابل آینتراخت سبب شد تا او حتی یک هفته زودتر برکنار شود.  دوران ۱۸ ماهه حضور کواچ روی نیمکت بایرن با این بیانیه باشگاه به پایان رسید: «نیکو کواچ دیگر سرمربی بایرن مونیخ نیست. این توافقی است که اولی هوینس(رئیس باشگاه)، کارل‌هاینتس رومنیگه و حسن سالی‌حمیدزیچ(مدیر ورزشی تیم) روز یکشنبه با کواچ داشتند تا او استعفایش را تقدیم باشگاه کند.»رومنیگه، مدیر اجرایی بایرن نیز درباره برکناری او می‌گوید: «نمایش تیم در هفته‌های اخیر و نتایجی که کسب کردیم نشان داد باید اقدامی جدی انجام دهیم. هوینس، حمیدزیچ و من جلسه‌ای جدی و طولانی با کواچ داشتیم و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که نیکو دیگر سرمربی تیم نباشد. ما قدردان زحمات او هستیم و از کارهایی که او برای تیم انجام داده، به‌خصوص دوگانه‌ای که فصل پیش گرفت، تشکر می‌کنیم.»هانس فلیک، دستیار او در دو دیدار آینده هدایت تیم را برعهده خواهد داشت تا سرمربی جدید تیم انتخاب شود. مونیخی‌ها فردا شب در لیگ قهرمانان به مصاف المپیاکوس یونان می‌روند و شنبه نیز در دیداری حساس میزبان دورتموند خواهند بود. کواچ نیز پس از انتشار خبر جدایی‌اش از باشگاه به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم در شرایط فعلی این بهترین تصمیم برای باشگاه بود. نتایج تیم و همچنین عملکردی که در دیدار آخر داشتیم باعث شد این تصمیم را بگیرم. من و برادرم رابرت(کمک او در بایرن) از بایرن بابت این یک‌سال و نیم تشکر می‌کنیم. در این مدت یک قهرمانی لیگ، یک جام حذفی و یک سوپرجام به دست آوردیم و دوران خوبی را در بایرن داشتم.»

از مورینیو تا پوچتینو

حالا گمانه‌زنی‌ها برای جانشین او در بایرن آغاز شده و در صدر فهرست شانس‌داران نام ژوزه مورینیو دیده می‌شود. مربی پرتغالی پس از اخراج توسط منچستر یونایتد هدایت تیمی را برعهده نگرفته و فعلا بیکار است. او چند ماه پیش در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضورش در بایرن گفته بود: «به کواچ احترام می‌گذارم و نمی‌خواهم به این سوال پاسخ دهم. فقط همین قدر می‌گویم که بایرن باشگاه بزرگی است.» مسلما آقای خاص بی‌میل نیست قهرمانی در یک لیگ جدید را نیز تجربه کرده و به فهرست افتخاراتش اضافه کند. با این حال او تنها گزینه مونیخی‌ها برای این پست نیست. دومین نفر در بین گزینه‌ها، هانس فلیک است که فعلا به‌عنوان مربی موقت انتخاب شده و شاید باشگاه او را تا پایان فصل یا حداقل تا نیم‌فصل در این سمت حفظ کند تا فرصت بیشتری برای بررسی گزینه‌های مختلف داشته باشند. اریک تن‌هاگ، سرمربی آژاکس هم گزینه دیگری است که برای این پست مطرح شده اما او فعلا با باشگاهش قرارداد دارد. توماس توخل(پاری‌سن‌ژرمن)، مائوریتسیو پوچتینو(تاتنهام) و جولین ناگلزمن(لایپزیگ) دیگر مربیانی هستند که برای حضور در بایرن شانس دارند اما فعلا در باشگاه دیگری مشغول به کار هستند. در صورتی که سران باشگاه روی استخدام یکی از این مربیان به جمع‌بندی برسند احتمالا فلیک تا زمانی که باشگاه بتواند رضایت باشگاه طرف قرارداد آنها را بگیرد، هدایت تیم را برعهده خواهد گرفت. ماسیمیلیانو آلگری دیگر مربی بدون تیم این روزهای فوتبال اروپاست که از او هم به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی مربیگری در بایرن مونیخ نام برده می‌شود.

مطلب پیشنهادی

چرا آردنخودچی جانشین مناسب آرد گندم است؟

سایت بدون – آرد نخود جایگزین خوبی برای آرد گندم است. این ماده از مواد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *