به بهانه دعوا در سر تمرین بایرن مونیخ/امان از هالیوود پرحاشیه

کیت هولدن


در نگاه اول، به نظر می‌رسد که اوضاع بایرن مونیخ مساعد است. تیم هانسی فلیک پس از تعطیلات زمستانی خوش درخشیده و توانسته هرتابرلین و شالکه را با نتایج چهار بر صفر و پنج بر صفر ببرد.
آنها یک ماه پیش شش امتیاز با صدر جدول فاصله داشتند اما حالا این قهرمانان همیشگی تنها یک امتیاز کمتر از آربی لایپزیگ دارند و می‌خواهند برای هشتمین بار پیاپی فاتح بوندس‌لیگا شوند.
مانوئل نویر پس از پیروزی مقابل شالکه گفت: «همه در بوندس‌لیگا می‌دانند که بایرن برگشته است.»
اما در بایرن هیچ‌وقت اوضاع ساده نیست. لقب «اف‌سی هالیوود» که در دهه ۱۹۹۰ به بایرن دادند، عتیقه شده اما حتی امروز هم اتفاقات دراماتیکی در این باشگاه روی می‌دهد.
این هفته، ژروم بواتنگ و لئون گورتزکا در تمرین با هم دعوا کردند. گورتزکا تکل خشنی روی پای بواتنگ زد و او هم مقابل دیدگان رسانه‌ها و طرفداران، یک سیلی به هم‌تیمی جوان‌ترش زد. این دو نفر بعدتر مقابل دوربین با هم آشتی کردند اما آن اتفاق دیگر افتاده بود.
بزرگترین مشکل بایرن در سال‌های اخیر این بوده که رابطه بین ستارگان جوان و بازیکنان تیم فاتح سه‌گانه در سال ۲۰۱۳ خوب نبوده است. این چالشی بزرگ پیش روی نیکو کواچ، مربی سابق تیم بود. در این هفته هم مشخص شد که فلیک هم شاید مجبور شود به این مشکل بپردازد.
گورتزکا ۲۴ ساله دارد بازیکنی کلیدی برای بایرن می‌شود اما فقط بواتنگ نیست که از او کینه به دل دارد. خبرنگار بیلد دیده که توماس مولر با او درگیری لفظی داشته و به او گفته: «همیشه با تو همین ماجراها اتفاق می‌افتد».
اینکه مولر از دست او ناراحت شده مایه دغدغه بایرن خواهد بود. این بازیکن ۳۰ساله از زمانی که فلیک مربی تیم شده احیا گشته و نقشی کلیدی‌تر پیدا کرده است. او چنان گل می‌زند و گل می‌سازد که انگار سال ۲۰۱۰ است.
با این حال شایعات جدایی او همچنان ادامه دارد. او از اینکه باشگاه به سراغ جذب فیلیپه کوتینیو رفت ناراحت است و البته از این هم عصبانی است که بایرن می‌خواهد کای هاورتز را از بایر لورکوزن بخرد.
مولر البته بارها به جدایی از بایرن اشاره کرده است، آن هم معمولا زمانی که قرار است بر سر تمدید قراردادش مذاکره کند اما حتی اگر او به دنبال افزایش دستمزدش باشد هم باشگاه باید دیر یا زود تکلیف او را مشخص کند.
فقط هم مولر نیست. مانوئل نویر، تیاگو، داوید آلابا و خاوی مارتینس هم دیگر ستارگان قدیمی بایرن هستند که قراردادشان در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. به این ترتیب بایرن در نهایت باید تصمیم بگیرد که کدام بازیکنان را در تابستان پیش رو بفروشد.
کارل-هاینس رومنیگه، رئیس هیأت مدیره بایرن در این هفته از این بازیکنان تمجید کرد و گفت که مذاکرات را با حساسیت کامل به پیش می‌برد. رومنیگه می‌داند که حتی یک حرف دوپهلو هم می‌تواند آرامش تیم را به هم بزند.
بایرن در این برهه از فصل نمی‌تواند اجازه دهد که جوی منفی بر تیم حاکم شود. آنها احیا شده‌اند اما دست کم با سه تیم دیگر در کورس قهرمانی هستند. و در لیگ قهرمانان هم باید با چلسی بازی کنند که البته بدترین قرعه ممکن نبوده اما بی‌تردید تهدیدی جدی به شمار می‌رود.
دو بازی با تیم فرانک لمپارد می‌تواند تعیین‌کننده این فصل بایرن باشد. طرفداران می‌خواهند بایرن انتقام باخت فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ را بگیرد اما در این میان اوضاع برای بایرن حساس‌تر است. آنها فصل پیش به دست لیورپول حذف شدند و حالا نمی‌توانند اجازه دهند که چلسی آنها را ببرد.
اما بایرن حالا مربی دارد که برخلاف کواچ، می‌داند چطور بازیکنان باتجربه‌اش را مدیریت کند. بازیکنان بزرگتر تیم مانند مولر به فلیک اعتماد دارند و همین باعث شده که بایرن روزهای سخت را پشت سر بگذارد.
بایرن در ۱۲ بازی زیر نظر فلیک ۴۱ گل زده است و بازی مبتنی بر پرس آنها مهارنشدنی بوده است. چلسی و لایپزیگ البته یک سطح بالاتر از شالکه و هرتابرلین هستند اما بایرن فلیک اگر در اوج باشد، برای هر دو تیم ترسناک خواهد بود.
بایرن برگشته است. آنها به فرم خوبشان رسیده‌اند، آن هم در برهه سرنوشت‌ساز فصل. تنها مسأله این است که آیا از حالا تا انتهای فصل، حباب این تیم دوباره می‌ترکد یا نه.
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

چرا آردنخودچی جانشین مناسب آرد گندم است؟

سایت بدون – آرد نخود جایگزین خوبی برای آرد گندم است. این ماده از مواد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *