جلد شاهکار نیویورکر در مورد پنهان کاری در مورد ترامپ

ترامپ در حالی خطر شیوع کرونا را در آمریکا «بسیار کم» دانست که موج انتقاد ازآمارها و بی برنامگی دولت او افزایش یافته است،کرونا ترامپ را شکست می دهد؟

ظاهرا کرونا هم به رقبای انتخاباتی ترامپ اضافه شده است؛ با این تفاوت که کرونا خودش نامزد انتخابات نیست بلکه فقط ممکن است به دموکرات‌ها در شکست دادن ترامپ در انتخابات سوم نوامبر کمک کند.محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی از افزایش شیوع این ویروس در این کشور و بالا گرفتن انتقادات از بی برنامگی و پنهان کاری دولت ترامپ در این زمینه خبر می‌دهند.شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا دیروز گزارش داد: «شمار موارد ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا به ۶۳ نفر رسیده است». به گفته وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا ، احتمال شیوع موارد بیشتر کرونا  در آمریکا وجود دارد.همزمان،شبکه ای بی سی هم در خبری فوری اعلام کرد ارزش سهام داوجونز در آمریکا به علت نگرانی ها از شیوع جهانی بیماری ناشی از ویروس کرونا ۹۰۰ واحد سقوط کرد. دیروز هم بازار سهام در آمریکا کاهش هزار واحدی را تجربه کرد.در این شرایط انتقادات در این کشور از عملکرد و پنهان کاری دولت ترامپ در این زمینه افزایش یافته است.سناتور چاک شومر گفت: «واضح است که این دولت هنگام بروز بحران ویروس کرونا در آشفتگی به سر می برد». لری کادلو مشاور اقتصادی کاخ سفید می خواهد همه چیز را کتمان کند اما مرکز کنترل بیماری ها به رغم گفته های ترامپ ،  اعلام کرد که این بیماری گسترش خواهد یافت، سؤال این است که چه زمانی برنامه ای وجود خواهد داشت؟ دولت برنامه ای ندارد. آن ها بارها و بارها با اقدامات ما برای دفاع از مرکز کنترل بیماری ها در شورای امنیت ملی ، مقابله کردند و بودجه آن را کاهش دادند. وی افزود: «همان طور که می دانید، ترامپ دیروز گفت واکسنی وجود دارد. خوب، کارشناسان به ما گفتند که یک سال طول می کشد تا یک واکسن یا بیشتر درست شود. آن‌ها هیچ موفقیتی نداشته اند. آن‌ها تنها کارهای بیهوده انجام داده اند، آن ها هیچ برنامه ای ندارند». دونالد ترامپ در سفرش به هند به خبرنگاران درباره موضوع ساخت واکسن مقابله با ویروس کرونا گفته بود: آمریکا در آستانه کشف واکسن این ویروس است اما کاخ سفید بعداً اعلام کرد که ترامپ به واکسن ابولا اشاره داشته است. پیشتر، نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا نیز اقدامات دولت ترامپ برای مقابله با کرونا را «خجالت‌آور» و «کم‌رمق» توصیف کرده بود.نگرانی‌ها درباره شیوع گسترده کرونا در آمریکا افزایش یافته و در اثر همین نگرانی‌ها بازار سهام سقوط کرده است. بنابراین، در صورتی که کرونا در آمریکا به طور گسترده شیوع پیدا کند، مهم ترین اهرم ترامپ در انتخابات به خطر خواهد افتاد. اما آیا کاخ سفید می‌تواند جلوی شیوع کرونا را بگیرد؟
 

سایت بدون -طرح جلد این هفته مجله نیویورکر تصویری از ترامپ است که بر چشمان خود ماسک زده است تا نشان دهد رئیس جمهور آمریکا علاقه‌ای به دیدن واقعیت‌های کرونا ندارد.«جان کاسیدای» ستون‌نویس نیویورکر نوشته است که از منظر سیاسی ویروس کرونا دو خطر برای رئیس جمهور دارد؛  اگر این ویروس در آمریکا شیوع پیدا کند کاخ سفید مقصر شناخته خواهد شد و دموکرات‌ها او را تحت فشار خواهند گذاشت همان‌گونه که «چاک شومر» دموکرات و رهبر اقلیت در سنا گفت: «دولت ترامپ در خواب است. رئیس جمهور ترامپ، صبح به خیر! این جا کرونای همه‌گیر وجود دارد، شما کجا هستید؟» جان کاسیدای خطر دوم برای ترامپ را اقتصادی می داند و می‌نویسد اگر سقوط بازار سهام بر اثر شیوع ویروس کرونا ادامه یابد می‌تواند محیط سیاسی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تغییر دهد.

مطلب پیشنهادی

بهلول قاتل آزاد شد

مرد ۶۵ساله که به اتهام قتل و دفن جسد دختر نوجوانی در باغچه خانه‌اش در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *