حمید صفت به دادگاه کیفری می رود

قضات دیوان عالی کشور با ایراد به حکم حمید – ص، خواننده معروف پاپ خواستار صدور حکم از جنبه عمومی جرم برای او شدند.

سایت بدون – حمید – ص، ۲۴ مرداد سال ۹۶ در جریان دخالت در درگیری مادرش و شوهر او، باعث مرگ مرد سالخورده شد. با شکایت فرزندان مقتول این خواننده پاپ بازداشت شد. نظریه اولیه پزشکی قانونی اعلام کرده بود متوفی به‌دلیل اصابت جسم سخت به سرش جانش را از دست داده اما نظریه بعدی که ۱۱نفره بود اعلام کرد علاوه بر جراحات روز حادثه، بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشارخون و بیماری قلبی نیز در مرگ او مؤثر بوده است. این خواننده پاپ مدتی بعد به اتهام قتل عمد در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد اما اتهام قتل عمد را قبول نکرد و مدعی بود ضربه‌زدن وی به متوفی در حد هل‌دادن بوده و از بیماری دیابت و مشکلات انعقادخون او چیزی نمی‌دانسته است. 
 در ادامه قضات دادگاه حکم به قصاص وی دادند. با اعتراض او پرونده به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ارسال شد اما دو نفر از قضات رای قصاص را قبول داشتند و قاضی سوم حکم به برائت او داشت که پرونده نقض و به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و در آن جلسه متهم قتل را انکار کرد و گفت: ما با یکدیگر رابطه خوبی داشتیم. گاهی با هم رستوران می‌رفتیم. حتی روز قبل از حادثه او برایم تولد گرفته بود. من نمی‌دانستم مقتول بیماری قلبی دارد و جراحی کرده است. اختلافات مادرم با او در حد اختلافات زن و شوهری و عادی بود. من او را نکشتم و ضربه‌ای به وی نزدم.
بعد از پایان این جلسه، قضات قتل را شبه‌عمد دانسته و متهم را به پرداخت دیه کامل در حق سه فرزند مقتول محکوم کردند. این رای به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان این حکم را تایید کردند.
امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران درباره آخرین وضعیت پرونده به جام‌جم گفت: قضات دیوان عالی کشور حکم پرداخت دیه از سوی متهم به اولیای دم را تایید کردند اما از سویی اعلام کردند که در دادنامه درباره مجازات حبس متهم اعلام نظری نشده است. 
قضات این دادنامه را نقض گرفتند و پرونده از این باب به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. متهم پرونده درحال‌حاضر با سپردن وثیقه در دادگاه آزاد است و به‌زودی باید در دادگاه حاضر شود تا درباره میزان مجازات حبس او حکمی صادر شود. 

مطلب پیشنهادی

ابعاد تازه فساد در باشگاه رفسنجانی/از مس به طلا رسیدن!

سایت بدون – پس از حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص پرونده فساد در باشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *