مضرات لاغری سریع/چقدر مجاز هستیم وزن کم کنیم؟

سایت بدون -در سال‌های اخیر، رسیدن به تناسب اندام برای خیلی‌ها مهم شده که به نظرم این باعث امیدواری است. از طرفی بیشتر افراد چاق حاضر نیستند مدت‌های بسیار طولانی غذاهای دوست‌داشتنی و پر کالری خود را کنار بگذارند و شروع به ورزش کنند که انجام آن از نظر آنها سخت‌ترین کار دنیا است. متاسفانه به این افراد انواع رژیم‌های سخت و مواد دارویی غیرمجاز عرضه می‌شود که می‌توانند در کوتاه‌مدت ده‌ها کیلوگرم از وزن بدنشان را کاهش دهند.
اکنون می‌خواهیم به این پرسش بپردازیم که اشکال این کار چیست.
با کم شدن کالری غذایی روزانه و افزایش فعالیت‌های بدنی می‌توان به شرایطی رسید که کالری دریافتی کمتر از کالری مصرفی بدن باشد و به این ترتیب به‌تدریج چربی‌ها شروع به سوختن می‌کنند.
 در این مرحله باید روند کاهش وزن را کم کرد و به آهستگی رسیدن به وزن ایده‌آل را ادامه داد.
 در غیر این صورت به‌خصوص اگر سرعت کاهش وزن زیاد باشد سوختن چربی‌ها جوابگوی کالری مورد نیاز نیست و پروتئین‌ها نیز شروع به سوختن می‌کنند و در این مرحله است که عضلات ضعیف شده، قلب کند و شل می‌شود و غده هیپوفیز ترشح هورمون‌های مربوط به غدد جنسی را قطع می‌کند.
در خانم‌ها عادت ماهانه قطع می‌شود و در آقایان میل و قوای جنسی تنزل پیدا می‌کند. البته واقعیت این است که با بهبود وضعیت تغذیه و بازگشت ذخایر چربی طبیعی، غده هیپوفیز ترشح مجدد را از سر خواهد گرفت و عادت ماهیانه و باروری باز‌
می‌گردد.
 آنچه می‌تواند زندگی بیمار را تهدید نماید، کند شدن بیش از حد ضربانات قلبی و به‌هم خوردن کبد در این شرایط بوده که حتی ممکن است به ایست قلبی یا نارسایی کبدی منجر شود و باعث مرگ بیمار شود.
متاسفانه بیماران در شرایط کاهش وزن شدید دچار افسردگی می‌شوند و این موضوع می‌تواند ادامه دار شده و خودش به بیماری جدیدی تبدیل شود.
بنابراین پاسخ به سؤال اول که «چقدر می‌توانیم وزن خود را کاهش دهیم» این‌که بسیار زیاد و تا رسیدن به وزن ایده‌آل. به شرط این‌که آرام آرام انجام شود و در مدت طولانی. همان‌طور که طی مدت طولانی و اندک اندک چاق شده‌ایم باید با رژیم و ورزش به آرامی و طی چند سال به وزن ایده‌آل برسیم.

مطلب پیشنهادی

ابعاد تازه فساد در باشگاه رفسنجانی/از مس به طلا رسیدن!

سایت بدون – پس از حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص پرونده فساد در باشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *