معمای عجیب کناره‌گیری قهرمان جهان از مسابقات توردوفرانس


مترجم| سامان سعادت

روهان دیویس قهرمان استرالیایی تایم تریل قهرمانی جهان، برای هم‌تیمی‌هایش در ادامه مسابقات توردوفرانس آرزوی موفقیت کرد. اما هیچ دلیلی برای اینکه چرا به شکلی دراماتیک در حال کناره‌گیری از ادامه مسابقات است، اعلام نکرد. در حالی که او روز قبل از مرحله سیزدهم، به ‌شدت تشنه موفقیت به نظر می‌رسید.

متخصص مسابقات تایم ‌تریل، در مرحله دوازدهم توردوفرانس در حالی که هشتاد کیلومتر از مسیر را طی کرده بود، در محوطه تجدید قوا به ناگاه خشکش زد و متوقف شد، سپس اعلام کرد از این مرحله کناره‌گیری خواهد کرد. بعد از آن او به مدت چند ساعت ناپدید شد. تیم بحرین- مریادا که دیویس در آن عضویت دارد مجبور به صدور بیانیه‌ای در مورد گم شدن این دوچرخه‌سوار شد. اما دیویس بعدا در خط پایان کنار اتوبوس تیمش ظاهر شد ولی از سوار شدن به اتوبوس امتناع کرد و مدیر رسانه‌های تیمش را که قصد داشت با او صحبت کند، نپذیرفت. مدیر رسانه‌ای تیم نیز در آن لحظه از اظهارنظر در این مورد مقابل رسانه‌ها خودداری کرد.

تیم بحرین – مریادا چند ساعت بعد اعلام کرد که با اکراه تصمیم دیویس مبنی بر خارج شدن از مسابقات را پذیرفته است و هیچ توضیحی برای آن ندارد. چند ساعت بعد دیویس بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «بسیار ناامید هستم از اینکه باید مسابقات را ترک کنم. قطعا تایم ‌تریل فردا یک هدف بزرگ هم برای من و هم برای تیمم خواهد بود. اما بر اساس آنچه در این لحظه احساس می‌کنم باید بگویم که تصمیمم برای ترک مسابقه، تصمیمی درست است. من برای هم‌تیمی‌هایم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از تمام طرفداران توردوفرانس تشکر می‌کنم که روی جاده‌ها از خانه‌ام تا بروکسل مرا تشویق کردند. من امیدوارم فصل‌های آینده دوباره بتوانم در این رقابت بزرگ شرکت کنم.»

گورزد استگلج مدیر ورزشی تیم بحرین – مریادا در حالی که به ‌شدت گیج به نظر می‌رسید، گفت: «به نظرم دیویس اشتباه می‌کند. از تصمیم او ناامید هستیم. دنیس در فوریه سال جاری قهرمان مسابقات تور سوییس شده بود. اما حالا او از رقابت کناره‌گیری کرده. ما انتظار زیادی از او داشتیم. این تصمیم خود او بود که در منطقه تجدید قوا توقف کند و کنار برود. ما سعی کردیم با او حرف بزنیم اما او می‌گوید فعلا نمی‌خواهم حرف بزنم.» مدیر ورزشی تیم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا وضعیت او بد است؟ پاسخ داد: «وضعیت او بد نیست. او به اندازه کافی در توردوفرانس خوب بوده. مطمئنا تصمیم او هیچ ارتباطی با وضعیت جسمانی او ندارد.»

البته نبودن دیویس در تایم‌ تریل یک مزیت برای گراینت توماس خواهد بود که در غیاب دیویس شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی تایم ‌تریل در نظر گرفته شده است. این ولی تنها مشکل دنیس نیست. به نظر می‌رسد با این اتفاق دوچرخه‌سوار استرالیایی از طرف تیمش و به خاطر قراردادش محکوم خواهد شد. دنیس یک سال دیگر با تیم بحرین – مریادا قرارداد دارد. برخی‌ رسانه‌ها در گمانه‌زنی‌های خود به وجود مشکل بین دیویس و هم‌تیمی‌اش وینچنزو نیبالی که سابقه قهرمانی توردوفرانس را در کارنامه دارد، اشاره کردند. با این حال مدیر این تیم با رد این موضوع گفت: «من هیچ مشکلی بین آنها ندیدم.» او در مورد دیویس افزود: «او یک مرد خاص است. بگذارید این‌طور بگویم که تمام قهرمانان حاضر در تور، صددرصد تلاش‌شان را برای رسیدن به موفقیت می‌کنند و به همین خاطر سخت است که تمام شرکت‌کننده‌ها با خوشحالی کامل مسابقات را ترک‌ کنند.»

تیم بحرین – مریادا در سال جاری، چندین ماه زیر نظر فدراسیون جهانی مبارزه با دوپینگ قرار داشت. ماموران وادا ارتباطاتی بین میلان ارزا یکی از مدیران تیم با گروه‌های تبهکاری دوپینگ یافته بودند. با این حال ارزا این اتهامات را قویا تکذیب کرده است. استگلج وقتی با سوالی در مورد ارتباط این پرونده با کناره‌گیری دیوس مواجه شد، گفت: «بی‌خیال! حرف در دهان من نگذارید. اینها هیچ ربطی به هم ندارند.»

منبع: گاردین

مطلب پیشنهادی

چرا روان‌شناس‌ها این‌قدر به نوشتن افکار و اهداف روی کاغذ اصرار می‌کنند؟/ من بدون سانسور

 سایت بدون – روان انسان پدیده ای پیچیده و چندوجهی است. روان ما نسبت به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *