نامگذاری روز کوروش درخواست مردم و افکار عمومی است

نماینده مردم شیراز در مجلس از روند طرح سوال از وزیر ارشاد برای نامگذاری روز کوروش خبر داد.

سایت بدون -بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به پس گرفتن سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نامگذاری روزی به نام کوروش، گفت: بنا به درخواست افکار عمومی برای نامگذاری روز کوروش بعد از مکاتبات متعدد طی چند سال گذشته با ریاست جمهوری، وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی کشور، موضوع نهایتا به شورای امنیت ملی ارجاع داده شد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه پاسخ درستی برای این موضوع دریافت نکردیم، از وزیر ارشاد در خصوص علت عدم ناگذاری روز کوروش و روند طی شده در مجلس سوال کردیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: این سوال ۵ ماه گذشته از کمیسیون به صحن ارجاع داده شد و زمان طرح آن در صحن علنی ۲ هفته پیش بود، با توجه به اینکه ریاست جمهوری بعد از اعلام نظر شورای امنیت ملی موضوع را به وزارت کشور محول کرد و نشستی با معاون وزیر کشور و وزیر ارشاد در این زمینه داشته ایم سوال را پس گرفتم.

وی بیان داشت: در این نشست جمع بندی خوبی صورت گرفت و قرار شد به مرور موضوع نامگذاری روز کوروش حل شود.

پارسایی با بیان اینکه تفاهماتی برای تعیین تکلیف نامگذاری روز کوروش انجام گرفت، گفت: ارجاع موضوع به شورای امنیت ملی اشتباه بود این مسئله کاملا فرهنگی و اجتماعی بود که با پیگیری های رئیس جمهور این درخواست در مسیر واقعی خود قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: نامگذاری روز کوروش درخواست مردم و افکار عمومی است، از آنجایی که رهبری بر تاریخ، تمدن و هویت ایرانی تاکید داشتند، حل و فصل این موضوع به انسجام ملی و هویت ملی کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

ابعاد تازه فساد در باشگاه رفسنجانی/از مس به طلا رسیدن!

سایت بدون – پس از حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص پرونده فساد در باشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *