نشانه‌های یک رابطه زن‌و‌شوهری که خالی از علاقه است

نویسنده : فریبا البرز| کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

   سایت بدون – زن و شوهرها هر کدام تعریف خاص خود را از عشق دارند که ممکن است با دیگری متفاوت باشد. این تعاریف متفاوت، می‌تواند تحت تاثیر محیط خانوادگی و اطرافیان فرد باشد که برداشت از عشق و رفتار عاشقانه با همسر را در پی دارد. حفظ روابط عاشقانه و داشتن یک زندگی‌مشترک موفق همراه با عشق مستلزم تلاش و توجه است. اگر از آن دسته افرادی هستید که گاهی از خودتان می‌پرسید آن همه عشق و علاقه روزهای ابتدایی ازدواج کجا رفته، باید بدانید که دانستن نشانه‌های یک رابطه بدون عشق به شما برای تغییر شرایط زندگی مشترک‌تان کمک خواهد کرد. در ادامه به اصلی‌ترین نشانه‌های یک رابطه زن‌و‌شوهری که خالی از علاقه است و زوج ها جدی‌شان نمی‌گیرند، اشاره خواهیم کرد. نشانه‌هایی که زوج ها به محض مشاهده‌ باید برای حذف‌شان از زندگی مشترک برنامه‌ریزی کنند تا زندگی‌شان از چاشنی عشق، محروم نشود.

 بیشتر وقت‌تان را دور از هم سپری می‌کنید
درست است که هرکدام از زوج در طول روز باید مدتی را تنها سپری کنند، اما رابطه سالم رابطه‌ای است که هر دو نفر بتوانند هویت و استقلال شخصی خود را حفظ کنند ،اما اگر این تنهایی و استقلال بیش از حد باشد، دو نفر به دلیل این که دل‌شان نمی‌خواهد یکدیگر را ببینند، تنهایی را انتخاب می‌کنند. این نشانه بسیار بدی است و نشان دهنده از بین رفتن عشق در رابطه است و نباید بی توجه از کنارش عبور کرد.
 صحبت‌هایتان به جر و بحث ختم می‌شود
وقتی دو نفر عاشق یکدیگرند، از مصاحبت و همنشینی با یکدیگر لذت می‌برند اما زوج‌هایی که عشق در رابطه آن‌ها از بین رفته یا کمرنگ شده است، کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند و وقتی هم گفت‌وگویی انجام می‌شود معمولا به دلخوری و درگیری انجام می‌شود. وقتی بیشتر صحبت‌ها در یک زندگی مشترک به دعوا منتهی می‌شود، مسلما بعد از مدتی ترجیح داده می‌شود که کمتر مکالمه‌ای انجام شود. زمانی که نتوان درباره مشکلات صحبت کرد، موضوعات و اختلاف سلیقه‌ها روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شوند و به جای پیدا شدن راه‌حل‌هایی برای آن‌ها، ریشه‌دارتر خواهند شد.
هر دویتان، طرف مقابل را خودخواه می‌دانید
در یک رابطه سالم هر یک از طرف ها دوست دارد برای طرف مقابلش کاری انجام دهد که او را خوشحال کند، اما در یک ارتباط خالی از عشق، هر فردی بیشتر به خودش فکر می‌کند و کمتر به دیگری توجه دارد. در نهایت ممکن است هر یک از آن‌ها خودخواه‌تر شود و فقط خودش را مدنظر قرار دهد. بعد از گذشت زمان در چنین رابطه‌هایی، احترام‌ها از بین می‌رود و رابطه مختل می‌شود. بنابراین وقتی هر دو نفر، طرف مقابل را خودخواه می‌دانند، آژیر خطر در زندگی‌مشترک به صدا درآمده و باید به آن توجه کرد.
 کاری به کار هم ندارید
این ساده‌ترین راهی است که خبر از اتمام عشق در یک رابطه می‌دهد. مثال‌های عینی از کار نداشتن زوج  به یکدیگر، عبارتند از: زن و شوهر مدت‌هاست با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، احساسات‌شان را با هم در میان نمی‌گذارند، درباره اتفاقاتی که روزانه برایشان می‌افتد با هم صحبت نمی‌کنند، در تصمیم‌گیری‌ها از مشورت کردن با دیگری خودداری می‌کنند، کلی مسائل مخفی از هم دارند و … .
 به هم اعتماد نمی‌کنید
وقتی یک زن و شوهر به مرحله‌ای می‌رسند که هیچ اعتمادی به طرف مقابل، حرف‌ها و رفتارهای او ندارند، واضح است که لذتی هم از آن زندگی نخواهند برد. زوج هایی که روزهای خوب زندگی‌شان را به یاد نمی‌آورند، اولین واکنش‌شان به رفتارهای اشتباه یکدیگر، خشمگین شدن است و مدام با رفتارهای ناشایست همدیگر را ناامید می‌کنند، با چه دلایل منطقی منتظر چشیدن طعم خوشبختی در زندگی‌مشترک‌شان هستند؟
 انتظار دارید که همسرتان آدم دیگری شود
اگر هر روز منتظر دیدن تغییراتی در همسرتان هستید که سال‌هاست اتفاق نیفتاده، باید بدانید که این موضوع، نشانه خوبی نیست. اگر شخصیت طرف‌مقابل‌تان پر از چیزهایی است که دوست ندارید و آرزو دارید که یک روزی بتوانید آن‌ها را تغییر دهید، باید فکری به حال این مشکل بکنید. به طور مثال و در یک گفت‌و‌گوی اصولی، درباره مسائلی که به نظرتان باید حل‌و‌فصل شود، صحبت کنید و به جای تحقیر کردن و کنایه‌زدن به دنبال یافتن راه‌حل باشید.
 مسائل زناشویی را کنار گذاشته‌اید
اگر ارتباط جسمی و زناشویی، مدت‌هاست که در زندگی مشترک‌تان کنار گذاشته شده و حتی کنار یکدیگر نشستن هم برای‌تان جذابیتی ندارد، باید حواس‌تان را بیشتر جمع کنید. اگر زندگی زناشویی‌تان به مرحله‌ای رسیده که چند علامت ذکر شده را دارد، باید اقدام جدی در این زمینه صورت بگیرد. با دست روی دست گذاشتن، سردی و بی‌تفاوتی‌تان نسبت به یکدیگر بیشتر خواهد شد. در ضمن و بر خلاف تصور رایج، راه‌حل این مشکل طلاق نیست و می‌توان با وقت گذاشتن دوطرف برای زندگی و کمک گرفتن از یک مشاور متعهد به نتایج مثبت دست یافت.
تلاشی برای شاد کردن همسرتان ندارید
اگر شما یا همسرتان، تمام کارهایی را که قبلا برای شاد کردن یکدیگر انجام می‌دادید مثل گرفتن جشن تولد یا ازدواج، بیرون رفتن‌های دو نفره، سورپرایز کردن یکدیگر و … را کنار گذاشته‌اید و غرق در امور شخصی خودتان شده‌اید، خبر از خالی شدن

مطلب پیشنهادی

این کتاب ها را بخوانید بعد درباره حشاشین قضاوت کنید/ حسن صباح بی رتوش

سایت بدون – سریال حشاشین یک مجموعه تلویزیونی است که در کشور مصر ساخته و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *