وقتی دمپایی سارق او را لو داد

سایت بدون – سارقی با دمپایی و لباس خانگی و دو زورگیر خشن در پایتخت دستگیر شده‌اند. دزدانی که هر کدام به روش‌های مختلف دست به سرقت خودرو و لوازم آن زده‌اند. یکی از دزدان وقتی با دمپایی و لباس راحتی از خودرو همسایه‌اش سرقت می‌کرد، لو رفت. دو سارق دیگر نیز با کرایه تاکسی اینترنتی دست به سرقت زدند. این دو سارق ۱۰ دقیقه بعد از سرقت‌شان از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.

نخستین پرونده سی‌ام مهرماه در پایتخت رخ داد. یک شاکی به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کرد. او از سرقت لوازم خودرویش خبر داد. شاکی درباره جزئیات ماجرای این سرقت به مأموران پلیس گفت: «خودرو را کنار خیابان پارک کرده بودم. وقتی می‌خواستم مثل هر روز سوار خودرو شوم، متوجه شدم که مدارک و مقداری ارز خارجی به ارزش تقریبی ۲۰میلیون تومان از داخل خودرو سرقت شده است.»

یک مظنون

با اعلام این شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم مبارزه با سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو این پایگاه قرار گرفت. تیمی از کارآگاهان در نخستین گام از تجسس‌های خود عازم محل سرقت در خیابان نامجو شدند. در تحقیقات میدانی مشخص‌شد ساعت ۰۴ و ۰۷دقیقه بامداد بیست‌وهفتم مهرماه شخصی با لباس راحتی و دمپایی در محل به صورت پیاده تردد داشته است. او در چند ثانیه کیف شاکی را از داخل خودرو به سرقت برد.

راز دمپایی و لباس راحتی

با توجه به اینکه سارق در تحقیقات میدانی با دمپایی و لباس راحتی و به صورت پیاده مشاهده شده بود، ظن کارآگاهان را به بومی‌بودن سرقت برانگیخت. مأموران دریافتند که سارق در همان اطراف زندگی می‌کند، برای همین با لباس راحتی و دمپایی وارد خیابان شده است، بنابراین تعقیب و مراقبت انجام شد. مأموران پلیس تحقیقات غیرمحسوس و میدانی را درباره فرضیه مورد نظر انجام دادند. در نهایت نیز همین فرضیه اثبات و هویت سارق و محل سکونت او شناسایی شد.
پس از دستور قضائی از دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ تهران متهم به نام هادی در عملیاتی غافلگیرانه در ساعات آغازین هفدهم آبان ماه در حوالی خیابان نامجو دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

اعتراف به سرقت از همسایه

هادی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به این سرقت اعتراف‌کرد. او در بازجویی‌ها درباره جزئیات این ماجرا گفت: «شب سرقت برای پرسه‌زنی از خانه خارج شدم. خودرو شاکی نظر من را جلب کرد. پس از باز کردن صندوق خودرو کیف شاکی را سرقت‌کردم. پس از تبدیل دلارها به ریال آنها را خرج و مدارک را نیز در سطل زباله انداختم. شاکی همسایه من بود و تقریبا او را می‌شناختم، اما نمی‌خواستم از او سرقت کنم. همه چیز در یک لحظه رخ داد.»
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف هادی به سرقت از شاکی پرونده برای سیر مراحل قضائی به دادسرای مربوط ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.»

مطلب پیشنهادی

کارگر مغازه به خواهرم تجاوز کرد کشتمش!

مرد ۳۴ساله وقتی از خواهرش شنیدکه کارگر مغازه‌شان به او تجاوز کرده،مرد آزارگر رابا سه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *